2020-11-14, 13:43
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Men det cirkulerar mängder med bevis på nätet:

https://twitter.com/Augusto00213634/status/1324409739426627584?s=20

Kollade lite snabbt på en länk. Vad ska det här bevisa?

Citat:
Run everywhere on all social media, this official document received from the polling stations is the official proof of electoral fraud in Biden's US elections 3/10/2020: (voters are fewer than millions more ballots who are in favor by Biden):

Enligt ditt bevis så har Colorado
Registrerade 2,645,000
Antalet röster 2,923,312

Men googlar man på det hittar jag
https://www.reuters.com/article/uk-factcheck-voter-registrations-idUSKBN27M2GF

Som skriver
The Colorado Secretary of State website’s General Election 2020 unofficial results page (bit.ly/3n1JY7U) showed that as of Nov. 6, 2020 there were a total of 3,780,115 active voters registered in Colorado. This data says that the turnout was 83.46% as there were 3,154,704 ballots cast.
Är det ett glasklart bevis?
2020-11-14, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Knappast 70 miljoner, det är många som tycker att Trump är löjlig, även bland republikanerna.
Så dom drygt 70 000 miljoner amerikaner som valt trump till president har gjort det för att dom tycker trump är löjlig? Undrar vem som är löjlig här och bevisar sig själv vara helt utan argument.

Sorry, men du får diskutera med någon annan som du kanske kan påverka med lögner och idioti.
2020-11-14, 13:45
Medlem
Blot-Svens avatar
Jag tror att det är ett i högsta grad kalkylerat beslut av Trump att inte inleda förhandlingar för överlämning till Biden.

Varför? Jag håller det inte för otroligt att de uppgifter som redan förts fram i tråden är sanna — de som gör gällande att Trump varit bekant med bristerna i valsystemet sedan länge.
Det kan mycket väl finnas en plan för det endgame som nämnts ett par gånger. Trump ser om inte annat sin chans till en uppgörelse med media. Det är en bitter fejd som utspelar sig.
2020-11-14, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det verkade som Trump åtminstone delvis erkände förlusten vid sitt tal i Rose Garden i går kväll:

https://edition.cnn.com/2020/11/14/politics/donald-trump-election-falsehoods-vaccine-address/index.html

"I will not -- this administration will not be doing a lockdown," Trump said, speaking for the first time in a week as coronavirus cases in the US shatter records and hospitalizations are surging. "Hopefully whatever happens in the future -- who knows which administration it will be -- I guess time will tell, but I can tell you this administration will not go to a lockdown."

Han nämnde inte valfusk, inget alls om valet. Utan verkade mest fokuserad på att skryta om vad han hade åstadkommit. Min gissning är att han ger upp i början på nästa vecka.
Så läser inte jag talet. Tvartom lät det som att han öppnar för att själv sitta kvar, bara det att han inte vill säga det rätt ut förrän alla fakta ligger på bordet.
2020-11-14, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Nu ska man ha klart för sig att Lin Wood inte är vilken glidare som helst, utan han är en riktigt, riktigt slipad skjutjärnsadvokat av samma kaliber som man ofta ser på Hollywoodfilmer (mao. väldigt målande och levande retorik och kroppspråk och väldigt långt ifrån de stela och träaktiga advokaterna man ofta annars ser på nyheterna). Dock ser jag mest med Tweetsen mycket "tyckande" och kommenterande kring omständigheter och indicier. Även om det sannolikt handlar om graverande saker så kan jag inte hjälpa att få känslan att Dominion bara kommer rycka på axlarna och säga "äsch, vi har väl inte gjort något fel?" Kommer Lin Wood kumnna göra något med detta?

Beror ju på hur mycket bevis dom kan få fram. Men en omräkning i Georgia och Pennsylvania och Michigan borde ju kunna visa hur omfattande dessa "glitchar" är och därmed ge tillräckligt med grund för att leta vidare. Sen har vi ju den här generalen (Lt General Thomas McInerney) som går ut och bekräftar (vittnar om) allvaret och problematiken.

https://www.youtube.com/watch?v=JYta8Pr-hKE&t=6s
2020-11-14, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag tror att det är ett i högsta grad kalkylerat beslut av Trump att inte inleda förhandlingar för överlämning till Biden.

Varför? Jag håller det inte för otroligt att de uppgifter som redan förts fram i tråden är sanna — de som gör gällande att Trump varit bekant med bristerna i valsystemet sedan länge.
Det kan mycket väl finnas en plan för det endgame som nämnts ett par gånger. Trump ser om inte annat sin chans till en uppgörelse med media. Det är en bitter fejd som utspelar sig.
Ja det ligger nog en hel del i det du säger. Det måste finnas mer bakom detta än det vi får se just nu.
2020-11-14, 13:50
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crazyd
Amazon (AWS ) erbjuder inte några server-hallar i Spanien ännu, så detta kan nog inte stämma helt ut med Barcelona.

I Frankfurt finns ett AWS location som erbjuder dedikerade servrar vilket borde vara ett specat krav för denna typ av känslig verksamhet.

Företaget låg tydligen i Barcelona förut, men flyttade verksamheten till Frankfurt. Tillslaget mot servrarna sägs ha skett i Frankfurt och inte i Barcelona. Jag tror folk har missförstått och trott att tillslag skett i både Frankfurt och Barcelona. Du vet hur lätt folk kan missförstå...
2020-11-14, 13:53
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
.
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Tack. Jag ser att jag nog uttryckte mig slarvigt där. Det jag menade var att det (be)visar en fungerande säkerhets/kontrollmekanism. Inte att det bevisar att röstfusk inte skett.

Det var ju källan till uttalandet jag gav dig, som du sade att du läst. Här kommer det igen med ett utdrag av det mest relevanta:

https://www.cisa.gov/news/2020/11/12/joint-statement-elections-infrastructure-government-coordinating-council-election

Detta verkar vara nytt för detta val vilket de menar styrker säkerheten i en jämförelse med tidigare val, där dessa kontroller inte kunnat göras.

Detta alltså enligt
"The members of Election Infrastructure Government Coordinating Council (GCC) Executive Committee – Cybersecurity and Infrastructure Security Agency (CISA) Assistant Director Bob Kolasky, U.S. Election Assistance Commission Chair Benjamin Hovland, National Association of Secretaries of State (NASS) President Maggie Toulouse Oliver, National Association of State Election Directors (NASED) President Lori Augino, and Escambia County (Florida) Supervisor of Elections David Stafford – and the members of the Election Infrastructure Sector Coordinating Council (SCC) – Chair Brian Hancock (Unisyn Voting Solutions), Vice Chair Sam Derheimer (Hart InterCivic), Chris Wlaschin (Election Systems & Software), Ericka Haas (Electronic Registration Information Center), and Maria Bianchi (Democracy Works)*"

Här finns också ett dokument som kan ha relevans för det du är ute efter:
https://www.dni.gov/files/ODNI/documents/Election_Security_Fact_Sheet.pdf
2020-11-14, 13:54
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Beror ju på hur mycket bevis dom kan få fram. Men en omräkning i Georgia och Pennsylvania och Michigan borde ju kunna visa hur omfattande dessa "glitchar" är och därmed ge tillräckligt med grund för att leta vidare. Sen har vi ju den här generalen (Lt General Thomas McInerney) som går ut och bekräftar (vittnar om) allvaret och problematiken.

Vad hade den där pensionerade generalen för roll i valet 2020? Eller något annat val för den delen (eftersom du menar att han vittnar/bekräftar)
2020-11-14, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
De har nog bevis, vi får vänta och se om militärbeslaget av servrarna ger utslag. Såna här anklagelser från en toppadvokat är inte bara luft. De har ändå ett rykte att bevara.

Men ni som är relativt vakna måste väl ändå sett hur media har använt sig av bl.a. Covid för att attackera Trump och komma på nya regler några månader innan ett val. Ni har väl också lagt märke till att Covid hysterin både lugnar ner sig men också hetsar upp sig samtidigt i hela västvärlden. Det är som att de går via ett manus. Hur stor chans är det att smittan helt plötsligt exploderar igen samtidigt över hela västvärlden när det helt plötsligt var rätt lugnt?

Någonstans känner man att något är väldigt fel år 2020, jag tror det här är informationskriget. Narrativet är otroligt viktigt från båda politiska partier men där Demokraterna har stor fördel eftersom man har hela media bakom sig och även Big Tech. Dessa har ju väldigt starka intressen att ha god relation med Kina.

Vi får vänta och se.
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak

Varför har inte medierna skrivit ett ord om servrarna i Tyskland? Det är ju rätt stora nyheter tänker jag. Med "medierna" menar jag förresten inte sojapojkmedier som CNN, utan medier som Newsmax och Breitbart.
2020-11-14, 14:07
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven

Det skulle kunna bli ödesdigert för Republikanerna om Trump gav upp nu. Då skulle luften gå ur det republikanska partiet i allmänhet och Trumpkampanjen i synnerhet. Rebublikanerna skulle då välja sofflocket i det kommande senatsvalet i Georgia. Man riskerar därmed att tappa majoriteten här.

Om man fortsätter att hävda valfusk, kommer intreesset att hållas vid liv. Republikanerna vinner. och Trump kan hävda en stor och viktig seger, för att sedan om nödvändigt smyga ut ur vita huset nästan obemärkt.
2020-11-14, 14:07
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Varför har inte medierna skrivit ett ord om servrarna i Tyskland? Det är ju rätt stora nyheter tänker jag. Med "medierna" menar jag förresten inte sojapojkmedier som CNN, utan medier som Newsmax och Breitbart.
Man bör givetvis inte förkasta några media om man inte absolut vill hamna i en filterbubbla.

Om inga media skriver om något som tex. att Amerekaner har beslagtagit servrar i Tysklan och Spanien så
  1. är det en jättehemlig operation, men då borde det ju inte twittras om den.
  2. har det inte hänt.

Edit
Världunika händelser som bara lever på Twitter och liknande utan att några media tar upp tråden är väldigt osannolika.
Senast redigerad av Surtruten 2020-11-14 kl. 14:12.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in