Citat:
Ursprungligen postat av
BamBamFunkhouser
Skandal av stora mått. Kan inte ens tänk mig att regeringen / fhm har diskuterat en stängning trots otaliga studier om att det är barn som driver smittan.
Först säger de att barn inte smittas för att sen säga undvik kontakt med barnbarn.
Detta land är fantastiskt. Staten lägger sig i allt förutom det som är deras primära huvuduppgift, dvs skydda sin medborgare
Spontant tänker jag mig att det lär finnas studier som visar potential åt båda hållen, har läst en hel del som kommer till olika slutsatser. Mig veterligen finns det dock inga studier som kommer fram till att barn sprider smittan, däremot finns det en del studier som hävdar att skolor i viss mån kan bidra till smittspridningen vilket är något helt annat. Det går att hålla isär dessa. Att barn och skolor ö.h.t. inte skulle bidra till smittspridningen är knappast speciellt troligt. Om inte annat så är även det en arbetsplats där vuxna möts.
Citat:
Ursprungligen postat av
hagelskur
Nu hitte de nog bara på?!? De skulle ju inte vara nån smittspridning speciellt bland barn.
Det är faktiskt lite fascinerande att om och om läsa denna trådsanning. Antingen har vissa väldigt svårt att hålla två tankar i huvudet samtidigt, eller så är det ointressant då man endast är ute efter att sprida en agenda. Det är fullt möjligt för barn att vara smittsamma, men inte
lika smittsamma som vuxna.
Citat:
Ursprungligen postat av
utred
En annan fråga...tror ni verkligen fortfarande på Tegnell o co ? jag vet med 100 % säkerhet tack vare insider info att det mörkas otroligt med smittade och döda. Konsekvensen blir en nedgång i ekonomin och börsen vi aldrig tidigare sett nästa år sk depression....
Lol, jag litar betydlig mycket mer på "Tegnell o co" än en anonym person på flashback som hävdar att hen sitter på insider info som visar att man mörkar dödstalen. Förhoppningsvis gäller det för de flesta personer här, även om detta nu är flashback där ärliga analyser inte direkt är det som alltid är prioriterat