2020-11-14, 01:55
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
Hon verkar erfaren i alla fall

https://www.federalappeals.com/attorneys/sidney-powell/

Jag gillar hon, försvarade Gen Flynn, en redig advokat.
2020-11-14, 01:58
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Ja, och det är väl det som sker också som jag fattar det plus en hel del annat som fortfarande tycks ske bakom kulisserna.
Georgia räknar om för hand och för att verifiera och certifiera valresultaten sker även kontroller i andra delstater även om inte alla röstsedlar räknas om.

Ingen har hittills kunnat påvisa ett tillräckligt omfattande valfusk så det är troligt att Biden vunnit.
Vi får väl se hur det blir i Georgia och om några verkligt viktiga och avgörande avslöjanden kommer fram.
Senast redigerad av Surtruten 2020-11-14 kl. 02:01.
2020-11-14, 01:58
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
För att upptäcka ett sånt här fusk måste man göra en ordentlig audit, räkna lappar som är godkända och jämföra med inrapporterat resultat från datorer. Svårare än så är det inte.

Ja och det görs ju i stor omfattning utan att Trump behöver be om det.
Just därför är det inte ett rimligt antagande att fusk går till på detta sätt då det är givet att det skulle uppdagas, och det har det ju inte. Bara ett knippe GOP-dårar som påstår att det är på ett visst sätt.
2020-11-14, 01:59
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Så man låter en server någonstans dekryptera informationen. Det låter inte som man äger informationen som röstmaskinen skapat. Är inte detta lite som du och jag sitter i en kinarestaurang och jag får en lyckokaka, men jag ger den till dig för att öppna den, du läser pappersremsan och jag hoppas du talar sanning.

Ja och då bryter man kedjan, men bara för att så säger kakan; Du kommer få ett lycklig liv många barn.

Jag är inte 100% säker exakt hur det fungerar men det är ungefär som jag har beskrivit.
2020-11-14, 01:59
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Om du orkar läsa manualen så ser du att det inte är ett slutet system, det blir manuellt när man flyttar en USB-sticka med handen och ska sätta den i en annan dator som är ansluten till internet.
Men det största problemet är hur datorn du arbetar med som du hämtar din USB-sticka ifrån och hur man kan configurera den, det är vad som stör mig.
Du petar in ett antal röster och datorn räknar och resultatet hamnar i en krypterad sticka, och vad du petar in och blir godkänt kan man bestämma i datorn på vad som går vidare för godkännande, förstår du men det är inte det värsta, det är när data skickas vidare, där har du det största problemet med sk verifierade röster och nu ska de samlas ihop och presenteras i en annan server.

De datat är nu okrypterat och om du kan fånga upp det genom att stänga ned flödet/trafiken så styr du och kan göra vad du vill med data innan du skickar det vidare, men du måste vara snabb så det inte syns live när siffrorna går upp eller ned.
Men du kan kontrollera resultatet.

https://www.youtube.com/watch?v=YLIS68YfMYU&t=27m20s

Varje valsystem jobbar mot var sin egen nätverks databas som även kan tillgås 'oversea' via admin portal, det måste betyda molnplacerad.lagring, inget där duger som NAS-server än mindre att hålla ihop flera vallokaler på olika platser.

Vidare säger Eric att alla röster fotas och lagras för audit, central och obligatorisk del.
Ofärdigställda röster kan fyllas i efter hur man tror röstaren menade, går också väldigt snabbt skriva ut nya röstsedlar.
original + förändring + borttagna lagars för audit (på molntjänsten)
dock krypterad men sånt är inga problem för en superdator att knäcka, allt innanför är oskyddad normalt

som avslutning, gillar dominons slogan.. "our customers come first". Man kan anta att demokraterna är kunden här.
2020-11-14, 02:01
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Georgia räknar om för hand och för att verifiera certifiera valresultaten sker även kontroller i andra delstater även om inte alla röstsedlar räknas om.

Ingen har hittills kunnat påvisa ett tillräckligt omfattande valfusk så det är troligt att Biden vunnit.
Vi får väl se hur det blir i Georgia och om några verkligt viktiga och avgörande avslöjanden kommer fram.

Det räcker inte, de behöver en audit vilket är en starkare kontroll av röstsedlarna.
2020-11-14, 02:02
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Ja och det görs ju i stor omfattning utan att Trump behöver be om det.
Just därför är det inte ett rimligt antagande att fusk går till på detta sätt då det är givet att det skulle uppdagas, och det har det ju inte. Bara ett knippe GOP-dårar som påstår att det är på ett visst sätt.

Trist att du tänker så, vi får se vad som händer men för allas skull så hoppas jag att folkets röster vinner.
2020-11-14, 02:03
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Jag tror inte någon i USA lyssnar på några FB:s, så det har ju absolut ingen betydelse vad vi skriver här.

Så jävla rätt! Jag förstår mig inte dessa svenska bolsjeviker och andra amerikaniserade pajaser som "skriker" sig hesa här på forumet! Jag förstår fullt ut de skribenter som kommer med konkreta källor samtidigt som de är sakliga men dessa subjektiva losers är verkligen något ut över det vanliga.

Det ska bli kul när Trumps advokater bevisar att det har pågått massvis valfusk i rätten medan Biden falangen inte accepterar bevisen och domstolsbesluten eller tvärtom. Detta är vad vi väntar på just nu och möjligtvis skottet som startar det passionerade inbördeskrig!
2020-11-14, 02:05
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Det räcker inte, de behöver en audit vilket är en starkare kontroll av röstsedlarna.
Jag förutsätter att Georgia följer sina vallagar och vet inte exakt vad de gör.

Det är ju en republikanskt styrd delstat som är påväg att bli demokratiskt styrd så de gör säkert allt som krävs för att resultatet ska bli rätt.
2020-11-14, 02:05
Medlem
”Om amerikanskt valfusk”

https://www.svd.se/om-amerikanskt-valfusk
2020-11-14, 02:07
Medlem
Citat:

Stickprover görs automatiskt, hade så omfattande fusk som påståtts förekommit så hade det upptäckts.
Än så länge har inget systematiskt fusk, påträffats. Inte heller har något presenterats i domstol.
2020-11-14, 02:10
Medlem
Citat:
Jag förutsätter att Georgia följer sina vallagar och vet inte exakt vad de gör.

Det är ju en republikanskt styrd delstat som är påväg att bli demokratiskt styrd så de gör säkert allt som krävs för att resultatet ska bli rätt.

GA har påbörjat en total manuell omräkning eftersom valet var så jämt.
De har dock tidigare gjort stickprov som inte påvisat några avvikande siffror alls så chansen/risken(hur man nu vill se det ) att det kommer skilja så mycket att det påverkar är extremt liten. För att inte säga i princip obefintlig.
Man skall ha klart för sig att marginalen är så stor att ingen omräkning i USAs historia har ändrat nog med röster för att påverka utgången.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in