2020-11-13, 19:29
Medlem
KentOstskogs avatar
Kul att återvända till denna tråden efter ett par dagar...
Nu när alla åtal gått åt helvete för Trump och till och med hans egna advokater backar i domstolarna.
Men det är väl en del av konspirationen. Haha
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Syftet med det påstådda valfusket och försöket att kuppa sig kvar kan bl.a. vara att slippa åtal för diverse brott Trump kan ha begått som sin tid som affärsman, som diverse bedrägerier och skattesmitning. Hans advokat från den tiden sitter ju inne.

Frågan om benådning blir då intressant. Ska han rent ut av benåda sig själv? Eller avgå och lämna över till Pence som då benådar honom?

Båda alternativen funkar ju bra.
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jepp, visst är det så, förutom att det ser illa ut när "alla" på vissa platser röstar likadant. Då får man kolla att inte det totala antalet röster är misstänkt högt. På en plats totalt dominerad av en viss politisk riktning kan det, eh, klia lite i fingrarna.
En väg att söka fusk borde vara att leta efter lika valsedlar rakt igenom i alla val och maskinifyllda valsedlar.
Det är ju knappast så att miljontals fusk-valsedlar fyllts i för hand.
2020-11-13, 19:31
Medlem
KentOstskogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyhippox
Trump ska hålla tal idag, missa inte det

BREAKING - Trump to speak publicly at 4pm in the Rose Garden.

https://twitter.com/disclosetv/status/1327316930269753345?s=20

Han ska berätta för sina 71miljoner väljare att han vann valet där motståndaren fick 5 miljoner fler röster.
2020-11-13, 19:32
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Båda alternativen funkar ju bra.

Jag har svårt att tro att Pence skulle smutsa ner sig så pass. Han vill väl fortsätta sin karriär trots allt. Återstår att se
2020-11-13, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Kan du precisera vad som är löjligt.

Att hans advokat sitter inne vet vi. Att han riskerar att dömas för saker han begått som affärsman är knappast otroligt (advokaten som sagt). Att han då har ett intresse att sitta kvar som president, även med kuppartade metoder, är långt ifrån taget ur luften.

En 74-årig man, som är mycket erfarenhen i rättsprocesser, ska alltså kuppa sig till presidentposten för att slippa åtal i 4 år till? Allvarligt? Du tror att det är så simpla skäl bakom? Trump har satt ALLT på spel när han blev president. Att sådana futtigheter skulle vara orsaken till vad han gör nu är löjligt. Han lär vara fullt medveten om att han kanske inte lever till 80 ens, han skiter fullständigt i några tramsiga rättsprocesser som han ändå är säker på att han vinner.
2020-11-13, 19:35
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Dina spekulationer är ju löjliga, kom med något konkret eller sluta spama tråden med OT.
Även om det är off topic är frågan intressant varför Trump så förtvivlat gärna vill behålla makten så att han drar sig själv i smutsen. Eller så här han något att komma med när allt kommer omkring.

Trump hatar att förlora och han hatar säkert att bli dömd för diverse brott också.

Väntar med spänning!
2020-11-13, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Du underskattar de som fått dig att tycka Trump är kaosig och dålig. Du inser inte djupet av deras hat mot honom och alla hans väljare.

Deras hat kan jämföras med SVT:s och Aftonbladets känslor för Jimmie Åkesson. Det goda hatet.

Den som har fått mig att anse att Trump är kaosig är Trump själv. Jag vänder mig alltid till ursprungs källorna när det är ett ämne som är kraftigt polariserat. Vad aftonbladet och SVT säger om Trump vet jag knappt, de är generellt värdelösa på att bevaka politik överhuvudtaget och amerikansk framförallt. Det är snarare du som har låtit ditt hat mot SVT och aftonbladet och sosseriet lura dig till att tro att Trump är bra bara för att han hatad av vänstern.

Trump är den lägsta sortens människa, en man som luras och är oärlig och trycker dit de som han har makt övertag på. Han är en bevisad patologisk lögnare och bondfångare långt innan han blev president.
2020-11-13, 19:38
Medlem
happyhippoxs avatar
.
Senast redigerad av happyhippox 2020-11-13 kl. 19:44.
2020-11-13, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Det är många som läser denna tråden som lärt sig mycket om USAs valsystem. Det lär vara många fler som lärt ssig mycket mer i USA. Det blir ett enormt fokus på problemen i systemet, och det är fantastiskt bra. Det är tack vare Trump. Trump är så sjukt mycket smartare än vad folk tror.

Men, orange man bad, antar jag.

Ja det där är det många som inte tänker på.
Trump har faktiskt ett iq på mins 156. Han är alltså jävligt smart.

Hans fru är inte dum hon heller. Har för mig att hon fått något Einstein award och har över 200 i iq. Fan det måste ju vara det smartaste paret I världshistorien!

Ifall man nu ska lyssna på Trump att allt detta är planerat så kommer det blir riktigt spännande snart tror jag.

Men men vi får helt enkelt se vad som händer.
2020-11-13, 19:40
Medlem
happyhippoxs avatar
"Heartwarming to see all of the tremendous support out there, especially the organic Rallies that are springing up all over the Country, including a big one on Saturday in D.C. I may even try to stop by and say hello. This Election was Rigged, from Dominion all the way up & down!"

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1327319294057848832?s=20

Va underbart att höra Trump, han backar inte en milimeter. Väldigt säker på sin sak,
kommer dessutom älska att se alla vänster hatare och hjärntvättade paraster kvida i smärta och hat 4 år till
2020-11-13, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MO0nsHinE
Ja det där är det många som inte tänker på.
Trump har faktiskt ett iq på mins 156. Han är alltså jävligt smart.

Hans fru är inte dum hon heller. Har för mig att hon fått något Einstein award och har över 200 i iq. Fan det måste ju vara det smartaste paret I världshistorien!

Ifall man nu ska lyssna på Trump att allt detta är planerat så kommer det blir riktigt spännande snart tror jag.

Men men vi får helt enkelt se vad som händer.

Oavsett vad som händer så kommer diskussionen om valsystemet fortsätta, och förhoppningsvis leda till mycket säkrare val. Förhoppningsvis även i Sverige. Det kanske blir Trumps bästa prestation.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in