2020-11-13, 12:55
Medlem
Satt och läste lite om kläder och det slog mig just att jag levt en halv normal livslängd och fortfarande aldrig varken ägt eller burit en skinnjacka.

Ska man vänta ytterligare ett tiotal år och hoppas det uppstår ett naturligt sug efter en jacka i mocka som tycks vara lite av ett basplagg i garderoben hos 70+ herrar?

Eller är det inte så mycket att stå efter?

Skinnjackor verkar ganska tunga?

Vad finns det egentligen för argument och fördelar? Har ni mycket skinnjackor? Tycker ni det är snyggt? Praktiskt?

Vilken typ av människor bär skinnjacka i dag? Är det en klassmarkör och i så fall för vilken samhällsklass?

Kan man leva ett helt liv utan att ha ägt en skinnjacka? Vad missar man?

Allt som relaterar till ämnet är fritt för min del att diskutera men ni som inte tycker att jag behöver bry mig om vad andra bryr sig om behöver inte bry er om att bry er om mig. Tack!

Sen vill jag i vanlig ordning passa på att önska alla (utom bobbi boy) en riktigt trevlig helg!

Mvh Conny
Citera
2020-11-13, 13:00
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Satt och läste lite om kläder och det slog mig just att jag levt en halv normal livslängd och fortfarande aldrig varken ägt eller burit en skinnjacka.

Ska man vänta ytterligare ett tiotal år och hoppas det uppstår ett naturligt sug efter en jacka i mocka som tycks vara lite av ett basplagg i garderoben hos 70+ herrar?

Eller är det inte så mycket att stå efter?

Skinnjackor verkar ganska tunga?

Vad finns det egentligen för argument och fördelar? Har ni mycket skinnjackor? Tycker ni det är snyggt? Praktiskt?

Vilken typ av människor bär skinnjacka i dag? Är det en klassmarkör och i så fall för vilken samhällsklass?

Kan man leva ett helt liv utan att ha ägt en skinnjacka? Vad missar man?

Allt som relaterar till ämnet är fritt för min del att diskutera men ni som inte tycker att jag behöver bry mig om vad andra bryr sig om behöver inte bry er om att bry er om mig. Tack!

Sen vill jag i vanlig ordning passa på att önska alla (utom bobbi boy) en riktigt trevlig helg!

Mvh Conny
Jag har två och tycker att båda har en speciell känsla av tyngd och följsamhet som en tygdito inte riktigt förmår att komma upp till. Praktiska då de inte behöver tvättas. Vad du missar? Tja, egentligen ingenting.
Citera
2020-11-13, 13:03
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Cowboyfransar på jackan och blonderat hår är vad som gäller om du vill ha någon chans med kvinnorna överhuvudtaget!
Citera
2020-11-13, 13:17
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Cowboyfransar på jackan och blonderat hår är vad som gäller om du vill ha någon chans med kvinnorna överhuvudtaget!

Men då ska den vara i mocka. Beige mocka är stenhårt.
Citera
2020-11-13, 13:38
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Men då ska den vara i mocka. Beige mocka är stenhårt.

Ja, på den vägen är det. Helt klart, full pott!
Citera
2020-11-13, 13:58
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Ja, på den vägen är det. Helt klart, full pott!

Fick en cowboyskjorta i mocka av min amerikanska faster en gång. Satans, så tuff blir jag aldrig igen.
Citera
2020-11-13, 14:07
Bannlyst
Ja skinnjackor är tunga men det är inget problem för arbetarna som bär dom, möjligen om du har en akademikerkropp med späda axlar som är ovan vid kroppsarbete.
Citera
2020-11-13, 14:18
Medlem
Evaristos avatar
Skinnjacka är dyrt, tungt och olämpligt för varje tänkbart väder. Men så tufft!
Citera
2020-11-13, 14:27
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Skinnjackor var väldigt populära i min ungdom. Men jag har aldrig gillat dem. Köpte en mörkgrön mockajacka en gång för jag fick för mig att vara lite moderiktig. Förstörde den redan efter nån vecka pga att jag använde den till det en jacka ska vara till för: Skydda mot väder.
Citera
2020-11-13, 14:43
Medlem
dwgs avatar
40 år aldrig ägt och kommer aldrig köpa en då detta inte faller mig i smaken
Citera
2020-11-13, 15:19
Medlem
Nu går du och köper en på momangen! Du vet inte vad du går miste om!

Om du känner dig lite nervös inför att axla din första skinnpaj kan du smygstarta och träna med en skinnväst. Den går alltid hem!
Citera
2020-11-13, 16:14
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Skinnjackor var väldigt populära i min ungdom. Men jag har aldrig gillat dem. Köpte en mörkgrön mockajacka en gång för jag fick för mig att vara lite moderiktig. Förstörde den redan efter nån vecka pga att jag använde den till det en jacka ska vara till för: Skydda mot väder.

Du borde köpa en taxiskinnjacka. Leta på Tradera eller liknande efter en begagnad från Taxi Stockholm. De är både snygga och av god kvalité, gjorda för arbete.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in