2020-11-12, 22:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Valfusk har förekommit, det inryck får man när man läser amerikansk media. Jag har inga bevis att lägga fram utan mer konstaterande att en svag organisation i dom olika staterna ledde till ett kaosval. Att hålla på och räkna röster i veckor, det liknar inget utvecklat land.

En underlig faktor. Man tycker att Trumps stjärna borde dala och han borde bli impopulär. Men istället har hans approval-siffror stigit. Rasmussen håller 52% approval och 47% disapprovel i två färska undersökningar och till och med Yougov ger ovanligt höga siffror, 46% approval och 51% disapproval.

Omräkning av röster kommer enligt min mening inte kunna förändra valutgången. Valfusket var inte avgörande men gynnade Biden/Harris med någon tiondels procent, enligt vad jag "tror". Man får väl tro i en bevistråd eller? I vissa stater gynnade det mer och i vissa mindre. Just i dom viktigaste staterna var det negativt för Trump.

Det stora fusket är poströsterna.
2020-11-12, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Så länge du undviker opinion pieces så är dessa faktabaserade:
https://abcnews.go.com/Elections/
https://www.washingtonpost.com/elections/

Men som sagt, se till så att du läser rapporteringen och inte insändarna.

ABC och WP är inteneutrala. Det finns ingen neutral massmedia i USA, alla ägs av judarna och de vill ha lättstyrda Biden/Harris.
2020-11-12, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Vi pratar alltså om hur många domstolsfall som handlat om valfusk som Trump kampanjen vunnit.
Du fortsätter vara oärlig. Han frågade om stämningsansökningar gått igenom. Inte hur många valfuskdomar.
2020-11-12, 22:54
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen

Och det är enkom demokrater som organiserat röstfuskat genom poströster menar du?
2020-11-12, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Du fortsätter vara oärlig. Han frågade om stämningsansökningar gått igenom. Inte hur många valfuskdomar.
Tror inte jag skulle prata om att vara oärlig när Trumpers slår på stora trumman att detta domslut icke-relaterat till valfusk bevisar valfusk.
2020-11-12, 22:56
Medlem
Citat:

Ja det är nog så tyvärr. Men jag tror inte det avgjorde valet, det påverkade, men det är min bedömning.
2020-11-12, 22:57
Avstängd
Citat:
Nej, de separerades men har inte räknats in i totalen i väntan på domslut. Det är inget brott.

Enligt Ken Starr är det ett brott att ens räkna dessa röster, oavsett om de räknas in i totalsumman.

Ken Starr är alltså en av USA:s främsta jurister som bland annat höll i Lewinsky-förhören på 90-talet. Han kan nog lite mer om ämnet än clownen joxmoose.
Senast redigerad av borskungen 2020-11-12 kl. 23:19.
2020-11-12, 22:58
Medlem
Citat:
Ja, men Trumps team menar på att flera counties ej separerade dessa, eller lät delar av dessa gå vidare till räkning. Av slarv/okunnighet/trots/fusk, det är oviktigt. Strategin är att försöka använda dessa counties "missar" för att helt underkänna alla mailröster från dessa counties, då man inte längre kan identifiera vilka som var korrekt hanterade eller ej.

Edit: Blir det tillräckligt många, då kan hela valresultatet ifrågasättas, och då kan inte PA skicka elektorerna.

Knappast troligt. Att man inte kan identifiera rösterna är ointressant eftersom man vet hur många röster det gäller, och det är möjligt att de är separerade även om de ingår i de röster som för tillfället har räknats, men det har inte framgått. För att det ska kunna påverka utfallet och göra valet ogiltigt enligt domstol så måste man kunna bevisa att antalet röster som kan ha räknats felaktigt överstiger nuvarande vinstmarginal. Nu vet man att det här gäller runt 3000 röster så det finns en lång väg att vandra.
2020-11-12, 22:58
Medlem
Citat:
Så, över till lite humor nu.

Demokratiska grupper och BLM har lämnat in motstämningar i Pennsylvania för att hindra Trumps rättsspel.

De har bifogat svurna vittnesmål från väljare, för att stärka sin sak. Problemet?
Dessa svurna vittnesmål, redan inlämnade till domstol nu, visar 100% att valfusk/oegentligheter pågick i Pennsylvania. Precis på det sätt som Trumps team försöker bevisa i domstol. Hahaha.

https://twitter.com/tracybeanz/status/1326981600689602561?s=20

14 min lång video där hon går igenom deras miss, väl värt det. Själva lagarna och hur de gjort bort sig är ca 7-8 min, resten är att hon läser upp de svurna vittnesmålen och häpnar och kan inte tro att de lämnat in dessa bevis mot sig själva.

Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
https://globalnews.ca/news/7457776/trump-election-lawsuits-record/amp/

Sammanfattar det hela rätt väl. Finns inget konkret och tydligt som talar för röstfusk. I min värld är det tydligt att detta skapats i Trumps hjärna. Det är mer en fantasi och lek som man försöker bygga real news av när det i själva verket är fake news.

Se min citering överst. Demokraterna har själva lämnat in bevis mot sig själva

Citat:
Ja, definitivt, se översta citeringen för exempel.
2020-11-12, 22:59
Medlem
Citat:
Enligt Ken Starr är det ett brott att ens räkna dessa röster, oavsett om de räknas in i totalsumman.

Ken Starr är alltså en av USA:s främsta jurister som bland annat höll i Lewinksy-förhören på 90-talet. Han kan nog lite mer om ämnet än clownen joxmoose.
Haha det kom ju från rätt käft. Oavsett så blir utgången i Pennsylvania oförändrad, pajas.
2020-11-12, 23:00
Medlem
Citat:
Tror inte jag skulle prata om att vara oärlig när Trumpers slår på stora trumman att detta domslut icke-relaterat till valfusk bevisar valfusk.
Inget hindrar att både du och vissa Trumpanhängare kan vara oärliga samtidigt. Världen är inte svart/vit.

Men jag ber om ursäkt iaf, jag var en aning hård
2020-11-12, 23:03
Medlem
Blot-Svens avatar
Har försökt spåra källan till Trumps braskande tweet riktat till Chanel Rion. Ni vet:
“REPORT: DOMINION DELETED 2.7 MILLION TRUMP VOTES NATIONWIDE. DATA ANALYSIS FINDS 221,000 PENNSYLVANIA VOTES SWITCHED FROM PRESIDENT TRUMP TO BIDEN. 941,000 TRUMP VOTES DELETED. STATES USING DOMINION VOTING SYSTEMS SWITCHED 435,000 VOTES FROM TRUMP TO BIDEN.”
@ChanelRion

@OANN
Jag såg att Donald Trump Jr. retweetat en tweet av John McLaughlin, som hänvisar till The Gateway Pundit:
John McLaughlin
@jmclghln
·
6h
BREAKING EXCLUSIVE: Analysis of Election Night Data from All States Shows MILLIONS OF VOTES Either Switched from President Trump to Biden or Were Lost -- Using Dominion and Other Systems
@gatewaypundit
https://mobile.twitter.com/jmclghln

Trumps tweet kom en timme senare. Undrar om han också hade The Gateway Pundit:s breaking news i åtanke.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in