2020-11-12, 21:22
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Länk till att Lindsey Graham tycker att Trump ska släppa taget?

precis, i alla instanser jag sett säger han att Trump bör följa till lagens yttersta för att överklaga
2020-11-12, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
För att det är där källan fanns. Att Benfords inte är ett bra verktyg för att identifiera valfusk verkar ju allmän vedertaget så var trodde du källan skulle finnas? Jag tog för givet att du förstod den logiken bara.
Du har rätt, det var naivt av mig att förvänta mig en rimlig källa på ett uppenbart felaktigt resonemang. Jag ska skärpa mig.
2020-11-12, 21:23
Medlem
prominentens avatar
Tror så också.

Hallelujah att twitter finns!

Citat:
Ursprungligen postat av happyhippox
Finns inga källor, det är påhitt
2020-11-12, 21:24
Medlem
Citat:
"Dominion categorically denies any claims about any vote switching or alleged software issues with our voting systems. Please visit our Setting the Record Straight page for more information: https://www.dominionvoting.com/election2020-setting-the-record-straight/

https://twitter.com/dominionvoting/status/1326948618419523584?s=20

Ingen trodde väll att dom skulle erkänna någonting

Självklart de inte vill ha negativ publicitet. Ffa när man är en del i en stor konspiration. Vi pratar om kriminella handlingar.
2020-11-12, 21:25
Medlem
Citat:
Det är bara påhitt och media som konspirerar.
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Hallelujah att twitter finns!

Om vi i tråden tror som det kommer att gå så får hashtomten Jack Dorsey ge upp sitt Twitter senast i juni 2021. Och vad ska våra svenska journalister hänga då? På Flashback?
Senast redigerad av Nostradumbass 2020-11-12 kl. 21:27.
Medlem
Citat:

Jag har inte sett att LG har gjort det, men väl sagt att han tycker att Biden ska få presidentiel briefings. Och det är ju vettigt.
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Jag har förutspått att Kina kommer att dras in och Trump kommer att utlysa nationellt nödläge. Då sätts allt i ett helt annat läge.
Haha, ta-mig-fan om inte kineser riggat valet till Bidens fördel för att man ska bli av med Trump.

Det förklarar i så fall åtminstone varför Kinas statschef var hyfsat snabb att gratulera Biden. Samma sak gäller ju andra länder som har ett visst intresse av att bli av med Trump.

Och. Förklarar det även Covid-19 som a strange coincidence detta viktiga valår...?
2020-11-12, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Tyckte det var så uppenbart att man inte behövde skriva det. Det ändrar inga tidigare resultat nej, men de räknar fortfarande, så visst påverkar det resultat, framåt.

För övrigt så kommer de flesta domslut inte röra just valfusk, utan som denna dom, att ogiltigförklara röstsedlar pga felaktig hantering/felaktiga tidigare regeländringar man inte hade laglig rätt att göra.
De domslut som inte rör valfusk rör sig om en mycket liten andel röstsedlar som inte kommer påverka valutgången i en enda stat.

Bra att du anser det uppenbart men det fanns minst en i tråden, möjligen flera som inte verkade greppa detta och hävdade att detta skulle ha stor påverkan på valresultatet.
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Inte pga lägre invånarantal utan baserat på det värde och uppoffring varje medborgare tillför liknande i ett aktiebolag där ditt inflytande står i relation till värde och ekonomisk risk du som aktieägare ger och tar. Detta måste givetvis bli en uppskattning och som inte alltid blir rätt, i synnerhet inte på individnivå, men jag ville mest illustrera att "rättvisa" är subjektiv
Off Topic/
Det att invånarna i de republikanska staterna generellt skulle inbringa per pengar till staten per invånare verkar inte heller stämma, även om det kan tyckas så.
Det kan enkelt undersökas genom att se på vilka stater som har störst BNP per capita (per invånare)
Tar de i topp 10:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_U.S._states_and_territories_by_GDP_per_cap ita
1. Massachusetts (Demokraterna)
2. New York (Demokraterna)
3. Connecticut (Demokraterna)
4. Alaska (Republikanerna)
5. Delaware (Demokraterna)
6. North Dakota (Republikanerna)
7. Wyoming (Republikanerna)
8. Kalifornien (Demokraterna)
9. New Jersey (Demokraterna)
10. Washington (Demokraterna)

Om det är samhällsnyttan du pratar om, så blir det ungefär som när Mao Tsetung lovordade fabriksarbetarna och bönderna, och gjorde de intellektuella till folkets fiender under kulturrevolutionen 1954, när man skulle rensa ut de borgerliga tendenserna.
Konsekvensen blev att alla lärare, läkare, ingenjörer, ekonomer och andra akademiker blev utraderade eller helt enkelt fick bli blönder, och Kinas utveckling reverserades med 200 år. Sådant tänk är farligt.
Man kan värdera människors yrken och uppoffringar gentemot samhället på olika grunder, men att ge en specifik grupp mer rättigheter än andra, gör inte saken bättre.
Det är iallafall mina värderingar kring det att skilja på folk och folk.

Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Men jag nöjer mig med att vi inte är överens i denna sak. Åter till ämnet känns det som att det börjar mullra från väst. Är något stort på gång?
On Topic/
We can agree to disagree.
Trump vann precis en stämningsansökan i Pennsylvania, även om det inte kommer hjälpa honom att vinna valet.
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/OQQRmk/trump-vant-soeksmaal-i-pennsylvania-endrer-ikke-resultatet
Det kan ev. få folk härinne att få vatten på sin kvarn om det kommer fram att fusk begåtts
...eller så kan det få folk härinne att sluta spekulera när det visar sig att inget fusk begåtts.
Senast redigerad av kato85 2020-11-12 kl. 22:05.
Medlem
Citat:
"Dominion categorically denies any claims about any vote switching or alleged software issues with our voting systems. Please visit our Setting the Record Straight page for more information: https://www.dominionvoting.com/election2020-setting-the-record-straight/

https://twitter.com/dominionvoting/status/1326948618419523584?s=20

Ingen trodde väll att dom skulle erkänna någonting
Nähä??? Verkligen? Dominion är felfritt bara för att ägarna säger att det är det? Jamen då tar vi det på face value då! Saken är avgjord!
Citat:
Säkert "rykten innifrån", samma rykten som sa att Melania bönade och bad Trump att ge upp bara för att senare visa sgi att hon Twittrade ut stöd till Trump. Lindsay Graham har väl snarare sagt tvärt om, att han stöttar Trump eftersom Trump stöttat honom?
2020-11-12, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Mer än hälften av alla counties i Arizona har gjort en eftervals audit och har inte funnit något valfusk.
https://azsos.gov/election/2020-general-election-hand-count-results
Det berör bara maskinens resultat antal röster inkomna visavi antal fysiska röster. De tittar inte på om själva röstsedlarna är korrekta eller ej. Men toppenbra om man kanske kan avfärda maskinfel/manipulation I Arizona. Nu får de counties som inte ens fixat ihop kontrollräkningsteam ta sig i kragen och börja, ju tidigare man kan få det undanstökat, desto bättre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in