2020-11-12, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Precis

Det var ett ihopklipp ifrån talet.

Orgiginalet var "arbeta emot röstfusk" eller liknande. "Emot" klipptes bort i det du såg.

Kallas freudiansk felsägning.
2020-11-12, 11:51
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Vi hör vad du säger och det är sant, Trump påpekade problemet redan då. Detta fuskande har pågtått sedan åtminstone 2012, av demokratiska partiet. Misstänker att Hillary därför inte ville göra någon utredning om valfusk under själva valprocessen eftersom det hade avslöjat hennes parit och henne själv.

Istället satte dom igång denna anklagelse om rysk påverkan på valet, en anklagelse där dom själva inte riskerade att bli avslöjade för valfusket som verkligen ägt rum. Bara att dom missbedömde Trumps framgångar så dom förlorade med en hårsmån trots valfusket.

Vi får se, det kommer uppdagas nu om denna utredning får pågå ifred utan störning av dom skyldiga som försöker lägga locket på som dom inte ska bli avslöjade.

Ska bli intressant vad omräkningen i Georgia kommer fram till, den ska räknas om helt manuellt nu. Det resultatet kan bli avgörande för alla dom andra staternas, kanske måste dom alla göra samma sak.
Varför kollar du inte upp saker innan du både tvär- och självsäkert hävdar saker?

Att ryska agenter betalat facebook för spridande av fake news för Trump och mot Hillary är allmänt vedertaget.
Trumps lösa anklagelser är just bara lösa anklagelser.

Citat:
People with malicious intent can use fake news to make American national conflicts more intense. Politically motivated fake news came from multiple sources: foreign governments, such as the Russian Internet Research Agency; American political operatives who used illegitimately-acquired Facebook data from the Cambridge Analytica firm to convince social media users how to vote; and from politically motivated groups, such as the alt-right, alt-left, and conspiracy theorists. Despite their different goals, they spread similar fake news stories.

During and after the 2016 election, Russian agents created social media accounts to spread fake news that stirred protests and favored presidential candidate Donald Trump while discrediting candidate Hillary Clinton and her associates. They paid Facebook for advertisements that appeared on that site to spread fake news and turn Americans against one another. The U.S. Congressional Intelligence committees responsible for investigating fake news have released*3,500 of these advertisements to the public.

https://www.cits.ucsb.edu/fake-news/danger-social

Du är bara en nyttig idiot som tror på och sprider vidare som dessa ryska aktörer önskar.
2020-11-12, 11:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Jag svarade den som antydde att fusk i bidragssystemen även betyder att man kan fuska i val i Sverige. Man får vara basic här eftersom många inte tycks förstå vad en röstlängd/vallängd är. Vissa tror att sådana inte ens finns i USA.

Du har alltså inte arbetat som valförrättare i USA, bra då vet vi att inte heller du vet exakt hur allt går till i ens någon av alla delstater därborta. Men jag måste ändå ge dig en eloge, de tio senaste valen innebär att du förrättat sedan i vart fall början 80-talet och då räknar jag in några EU-val. Här på forumet så är du ju känd som en lojal och trogen valarbetare för S så vi får väl både hoppas och vara glada att du säger dig inte veta hur man kan fuska i ett val.

Tillägg: Du kan väl inte leva helt i okunskap om att det förkommit/förekommer en hel del indentitetsbedrägerier i Sverige med allt ifrån bilmålvakter, assistansersättningar eller andra håvor från bidragssystemen...? En röstlängd är i vart fall inte svårare att lura än andra mer rigorösa system, för den som vill.
2020-11-12, 11:52
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Att se facebook censurera Trump är skrämmande.

Gå in på Donald Trumps facebooksida. Där ser ni i varenda inlägg Trump postat en ruta under där de står "Joe Biden has been elected president".

Finns även en video där uppenbart valfusk sker med 2 män. I den videon står det är fact checked och att de enbart handlar om 2 män som tar hand om ballots. Videon går heller inte att spela utan den står still - alla andra videos funkar.

Hur folk ens kan stötta sån här jävla galenskap är skrämmande.

Ja visst är det skrämmande. Men detta är ändå ingenting mot vad som kommer hända den 25:e januari, om inte Trump fortfarande är President. Tar Joe Biden över den 20:e(som de onda krafterna vill) då är det game over inte bara för USA, utan för hela mänskligheten(Med undantag för några bunkerjudar)

De flesta är så hjärntvättade av media att de fått helt fel intryck av Trump. Media hatar honom, för han uppfann utrycket "fake-news". Han avslöjade dem, och istället för att bli ärliga så vred de på volymen till max, enligt joseph goebbels doktrin.
2020-11-12, 11:54
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crazyd
De är en taktik de har dels för att skapa intresse och dels för att media skall få en chans att ljuga mer, funkar bevisligen gång på gång.
Nu finns hela intervjun 2h att lyssna på:

https://www.thegatewaypundit.com/2020/11/breaking-project-veritas-releases-raw-unedited-audio-2-hour-coercive-interrogation-usps-whistleblowe r-richard-hopkins-federal-agents/

Snarare ett förhör än intervju va? Och detta visar ju ingenting? Återigen ett högt tonläge från någon postgubbe.
Om du anser att detta är bevis, så borde du vara övertygad att Trump samarbetade med Ryssland 2016, det fanns mycket trovärdigare indikationer på det snarare än detta ”bevis”.
2020-11-12, 11:55
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Jag svarade den som antydde att fusk i bidragssystemen även betyder att man kan fuska i val i Sverige. Man får vara basic här eftersom många inte tycks förstå vad en röstlängd/vallängd är. Vissa tror att sådana inte ens finns i USA.

Visst fuskas det friskt även i Svenska val. Här har du matematiska bevis för valet 2018. Notera SD som har en abnorm mängd 1r... detta tyder på att deras siffror är justerade neråt.. och andras uppåt.

https://mobile.twitter.com/Paul_Melen/status/1326614306188890112

https://mobile.twitter.com/Arh0nn/status/1326633475949158405

Edit: Andra länken är det som gäller för svenska, blev fel först.
Senast redigerad av TheOldOneKnows 2020-11-12 kl. 11:59.
2020-11-12, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Att se facebook censurera Trump är skrämmande.

Gå in på Donald Trumps facebooksida. Där ser ni i varenda inlägg Trump postat en ruta under där de står "Joe Biden has been elected president".

Finns även en video där uppenbart valfusk sker med 2 män. I den videon står det är fact checked och att de enbart handlar om 2 män som tar hand om ballots. Videon går heller inte att spela utan den står still - alla andra videos funkar.

Hur folk ens kan stötta sån här jävla galenskap är skrämmande.

Uppenbart valfusk=), sen undrar du varför facebook måste fakta kontrollera vissa videos och inlägg.

Ja herrn det är för att det finns personer som dig som inte klarar av att göra det själv, hela det ditt inlägg skriker kom och hjälp mig facebook.
2020-11-12, 11:56
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Massor med vittnen, flera glitchar som gjort att Trumpröster gått från Trump till Biden.

Minst 650000 valsedlar är utskickade till fel adress. Massor av människor har röstat 2 ggr.

Jag vill se resultat.
2020-11-12, 11:57
Medlem
WheelofFortunes avatar
Donald Trump skriver om Dominion systems

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1326740844427304960

Donald Trump skriver om Dominon systems - att man genom softwaresystemen har försökt att fuska i valet, men att "man blivit påkommen".

Detta har det ju spekulerats kring tidigare i tråden. Intressant att han skriver det rakt ut på Twitter. Detta system har ju varit kopplat till Clinton-familjen tidigare.
Senast redigerad av WheelofFortune 2020-11-12 kl. 12:01.
2020-11-12, 11:58
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Är detta vanligare i de jämnaste delstaterna?
Det vet jag inte. Vanliga förfarande verkar vara att man röstar med någons flicknamn (som bytt namn genom giftemål), avlidna eller utflyttade och förfalskar deras signatur.
2020-11-12, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Du har alltså inte arbetat som valförrättare i USA, bra då vet vi att inte heller du vet exakt hur allt går till i ens någon av alla delstater därborta. Men jag måste ändå ge dig en eloge, de tio senaste valen innebär att du förrättat sedan i vart fall början 80-talet och då räknar jag in några EU-val. Här på forumet så är du ju känd som en lojal och trogen valarbetare för S så vi får väl både hoppas och vara glada att du säger dig inte veta hur man kan fuska i ett val.

Tillägg: Du kan väl inte leva helt i okunskap om att det förkommit/förekommer en hel del indentitetsbedrägerier i Sverige med allt ifrån bilmålvakter, assistansersättningar eller andra håvor från bidragssystemen...? En röstlängd är i vart fall inte svårare att lura än andra mer rigorösa system, för den som vill.
Om du läser vad jag skriver så förstår du att jag inte ifrågasätter identitetsbedrägerier. Däremot ifrågasätter jag valfusk i Sverige. Hur lurar man en röstlängd? Och nu vill jag att du är väldigt konkret!
2020-11-12, 12:02
Medlem
Advokatfirman som representerar Trump kampanjen drar sig ur stämning i Arizona. Det går bra nu.
https://www.reuters.com/article/snell-maricopa-idUSL1N2HY005

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in