2020-11-12, 10:24
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Det jag menar är att dina gissningar blir inte sanningar bara för att du tror extra hårt på det. Hur vet du att Trump inte satt på bevis i förhand? Diskussionen har redan vart uppe tidigare. Har du hört om någon som blir dömd för förberedelse till rån te.x? Varför skulle man inte i ett val kunna snappa upp information om valfusk på förhand menar du? Speciellt när systemen som använd är byggda för att kunna hantera valfusk?

Ta inte upp den diskussionen då. Jag säger bara att demokraterna är jättedåliga på att fuska om dom smusslar till sig 1000000-tals röster i onödan, men hamnar inom omräkningsmarginalen där det verkligen behövs.

Vad gäller Trumps "bevis på förhand"...nä, den tror du inte på själv. Du hoppas, men du vet precis som jag att han inte för en sekund skulle ha tigit om det.
Medlem
Sankronizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Har lite svårt att förstå vad du menar.
Du kanske syftar på Trumps "taktik": redan före valet slå fast att "jag kommer att vinna, och gör jag inte det är det valfusk!" Sen, när han förlorar, tvärsäkert säga att det var valfusk, och därefter försöka hitta bevis?

Nu var ju republikanerna väldigt emot poströstning över huvud taget Innan valet, just pga att det är så lätt att fiffla med rösterna då, både från högre ort, men även arbetare med poströsterna.
Poströsterna var dom som forcerade upp Biden på ledning i många stater, så självklart startades en utredning från republikanskt håll.
Dyker dagligen upp mer och mer bevis för att fusk skett.

Egentligen är allt detta väldigt lätt att förstå, utan att gå till angrepp mot trump, men det gör ju dom flesta som hävdar bullshit angående fusk.
Det är för att eran mediala hjärnrvätt sitter så djupt inne i skallen. Jag hoppas folk verkligen vaknar upp och inser alla dom lögner och förvridningar som systemmedia sprider till folket.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Förstår inte att detta fortfarande kan diskuteras?
Finns listor med döda personer där man själv kan logga in och bekräfta att dessa har röstat.

Det enda som kan diskuteras är om dessa röster alla går till Biden, det går inte att se när man loggar in.
Naturligtvis måste de som har tillgång till data hur dessa röster lagts gå igenom det, ligger alla på Biden är det solklart, organiserat fusk.
Skulle alla döda vara demokrater? Du menar att man i det amerikanska valsystemet i efterhand kan gå in och se hur var och en har röstat? Det vore nåt!
2020-11-12, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Jag pratar om döda personer som BEVISLIGEN har röstat.

Och personen du svarar pratar om hur cke döda , icke registrerade personer som kan rösta enligt Tucker
2020-11-12, 10:25
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Hur man kan ha felaktiga röstlängder kanske någon kan svara på??
USA har ingen folkbokföring på samma sätt som i Sverige. Det finns med andra ord inget centralt register över medborgarna att använda som referens.
2020-11-12, 10:26
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elgrego
En nypa salt? Eventuellt, men man kanske ska ta sig en liten funderare MSM? Skulle vilja påstår att mer eller mindre allting som kablas ut därifrån är vinklat. En världsomfattande maskopi för globaliseringen. Jag tror absolut valet är riggat, bevisat eller ej. Det finns helt för många frågetecken.

Kolla upp Epoch Media Group och den kult som de är grundade av, det är det enda tips jag kan ge dig.

Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Kan du inte starta en egen tråd där du attackerar olika media-outlets trovärdighet? Och sedan så håller du dig till att granska innehållet i de länkar som presenteras här? Det vore väl bra?

Om EMG har problem med trovärdighet så borde det ju lysa igenom i artikeln. Du blir mer trovärdig om du då istället pekar ut problemen istället för att endast skjuta budbärare efter budbärare som du gjort ett antal gånger nu.

Väx upp för i helvete, att faktiskt kolla upp källor och sedan om det faktiskt finns problem med dessa källor är absolut en del av att granska innehållet, eller är du så jävla dum att du sväljer allt som är snällt mot Trump utan att ens tänka efter i en halv sekund rörande om du faktiskt borde vara kritiskt tänkande?

Jag kan bara säga samma till dig kolla för i helvete upp Epoch Media Group, du kommer väldigt, väldigt snart att inse varför man inte bör svälja allt som skrivs på internet.
Senast redigerad av Ondahamstern 2020-11-12 kl. 10:30.
2020-11-12, 10:27
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Man borde kontrollräkna även i folkrika stater där Biden hade segern som i en liten ask. NY och Kalifornien, t.ex. Men det är så klart i de omtvistade staterna med många elektorsröster på spel som det är extra intressant. Inte minst i de stater där man räknar poströsterna sist.

Förekommer det valfusk ska man givetvis undersöka alla stater, inklusive de som Trump vann. Då är det ju en jätteskandal och ett oerhört problem för själva demokratins grundvalar.
Återstår "bara" för Trump (eller snarare "Runken") att hitta lite konkreta bevis på valstöld i någon/några stater. Sen är nog snöbollen i rullning. Don't hold your breath, though...
2020-11-12, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Dominion finns i ALLA swingstater.
Antagligen "slump" och "glitch" att man sett till att installera systemet just där först och främst...
2020-11-12, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Tucker Carlson avslöjar i Fox News omfattande valfusk.

Enligt Tucker Carlson har Demokraterna skickat ut stora mängder valsedlar till personer som inte varit registrerade för att rösta, däribland döda.

Många döda står kvar i röstregistret.

Fusket har skett genom poströstning, något Demokraterna förespråkade på grund av coronaviruset. Det fanns inget alternativ, påstods det.”

https://www.friatider.se/tucker-avslojar-valfusk-de-doda-rostade-i-valet
Men hur kunde demokraterna i förväg veta att det skulle bli så många poströster? Ana är en sak veta en annan. Du verkar ju också tro att valförrättare enbart består av demokrater. Så är det ju inte så lille Ben får nog anses köra en fake utan några som helst hållbara bevis för sina påståenden.
Var ju inte ens ett snyggt försök utan ett ovanligt taffligt.

Och en länk till fria tider gör ju att det def. är fake.
2020-11-12, 10:30
Medlem
Citat:
Ta inte upp den diskussionen då. Jag säger bara att demokraterna är jättedåliga på att fuska om dom smusslar till sig 1000000-tals röster i onödan, men hamnar inom omräkningsmarginalen där det verkligen behövs.

Vad gäller Trumps "bevis på förhand"...nä, den tror du inte på själv. Du hoppas, men du vet precis som jag att han inte för en sekund skulle ha tigit om det.

Vad hoppas jag? Jag säger bara att det är möjligt. Att du inte tror på det är totalt ointressant men det förstår du väl inte själv. Jag tar upp diskussionen att du skapar massa antagelser och sen drar slutsatser utifrån det om jag vill. Om du själv inte inser att du då bäddar för att ha fel är det ditt problem.
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Förekommer det valfusk ska man givetvis undersöka alla stater, inklusive de som Trump vann. Då är det ju en jätteskandal och ett oerhört problem för själva demokratins grundvalar.
Återstår "bara" för Trump (eller snarare "Runken") att hitta lite konkreta bevis på valstöld i någon/några stater. Sen är nog snöbollen i rullning. Don't hold your breath, though...
Touché på dig, baletten. Eller kanske snarare En garde.

Om utbrett valfusk går att påvisa i samtliga stater där Trump-administrationen kräver utredning är det klart roligast i mina ögon att ogiltigförklara valet som helhet och utlysa omval efter att man besegrat Covid.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Håller med och särskilt sista stycket, vad anonyma användare på fb har för personliga åsikter är total ointressant och omöjlig att följa helt vilket gör att man tappar intressant info. Hoppas tråden kan gå till att länka till info om möjliga bevis till valfusk.

Ber om ursäkt om den här varit upp tidigare?
https://www.facebook.com/YoungCK/videos/10164637480465014

Tack, och ja den lilla filmsnutten kanske kan vara en tankeställare varför denna utredning om eventuellt valfusk är så viktig. Om det sedan visar ha gått helt rätt till eller om det valfusk som uppdagas inte har avgörande betydelse för valet så vet båda läger detta och fullskalig konflikt rörande vad demokrati innebär kan undvikas. detta i världens största demokrati och ett av de länder som ännu värderar medborgarnas relativa "frihet" högst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in