Citat:
Ursprungligen postat av
bangroo41
Jag personligen skulle inte anse att Lexus är med i premiumsegmentet även om deras prissättning är där.
Från de kunderna jag träffar så är dom nöjdaste kunderna de som kör VW, Audi, BMW och Toyota.
Definiera gärna ”Bästa” och ”Värsta” kund. Finns tusentals olika bra och dåliga saker.
Nej, aldrig haft dåligt samvete över vad kunden får betala. De som cashar sina bilar sitter på en mindre förmögenhet och dom som köper sina bilar på lån eller leasing brukar landa på en relativt schysst månadskostnad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gustavssons
Haha Lexus (toyota) och Opel är premiumbilar? Ni som tycker det kan ju inte ett smack om bilar. Håller er till riskokare tack och häng på familjeliv istället.
Ja, helt makalöst att många klassar Lexus som lyxbil. Lexus är inte mer än en om-labelad Toyota. Jag vet själv för vi skulle sälja in en komponent till Toyota och samma skulle sitta även i Lexus (och vi hade bättre komponenter att erbjuda).
Hur tycker du om Audi vs VW, för mig är det lite samma sak som Toyota/Lexus?
Är verkligen Audi så premium?
Edit: Flera som jag pratat med som kör Audi hade hellre valt MB/BMW men BMW känns för mycket ”orten” i Sverige och MB har fortfarande gubbstämpel, håller du med om det?