Citat:
Ursprungligen postat av
trevliggrabb
Tja, han är tidigare licensierad advokat förstås och har genom sin expertis på ämnet också fått ett stort följe på YouTube. Hans poäng är att anklagelserna är allvarliga och trovärdiga.
Det spelar ingen roll om du har varit tidigare licensierad advokat i Kanada, han saknar expertisen bland amerikanska lagar, sedan så blir det en väldigt viktig fråga rörande om han arbetade inom lokal civilrätt eller federal civilrätt, de skiljer nämligen kraftigt åt då den ena enbart rör lokala lagar och aldrig något uppe på federal nivå.
Det är nämligen så att advokater som arbetar inom federal rätt säger att det som har presenterats än så länge är så pass tunt och på en så pass liten nivå att det inte skulle komma att påverka valresultatet, så ska det lämnas in något till en domare som faktiskt skulle kunna påverka valresultatet så måste det göras nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
trevliggrabb
Men visst, ta det för vad du vill. För mig är det dock ganska uppenbart att du är väldigt känslomässigt bunden till hur du vill att utgången ska bli, så som du förnekar och avfärdar allt här, men det är ju inte nödvändigtvis hur utgången verkligen kommer att bli. Men visst, framtiden får utvisa.
Jag skulle nog snarare säga att du gör en känslomässig koppling till det hela, jag pekar bara ut att "juristsnubbar" i Kanada inte har licensen, kunskapen eller erfarenheten av att arbeta mot amerikansk lag, jag hänvisar även till en praktiserande advokat (och därmed har licensen att få arbeta och kalla sig för advokat) som arbetar på federal nivå och som därmed måste vara införstådd i vad som gäller och inte gäller.
Så varför du försöker få det till ett känsloargument från min sida blir ett mysterium såvida du inte känner dig kränkt av att jag faktiskt ger dig ett objektivt svar rörande varför en icke praktiserade advokat inom amerikansk rätt troligen inte har rätt speciellt när praktiserande advokater på den nivån säger emot vad denne säger.