2020-11-11, 22:38
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Förstod jag rätt att Georgias omräkning skulle ta till den 14:e november eller var det längre tid?

Den 20:e november har jag för mig.
2020-11-11, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clumpekloss
Omröstning ändrar inget säger du? Jamen då gör vi en och tar resultatet, vad gnäller du om?

Det kommer bli en automatisk räkning av rösterna i GA. Det finns inget tvivel om det eftersom skillnaden ligger innanför marginalen för en automatisk omräkning (0,5%)-
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
Nä det är du nog inte ensam om att inte förstå för isåfall handlar det om alla 50 delstater.

Det är det som är så tramsigt med det här. Vet man hur val går till i USA är det mesta av det som skrivs här bara trams från otroligt lättlurade individer. Påminner inte så lite om hysterin från demokraterna när Hillary överraskande förlorade mot Trump.
Yeah, whatever.

Det är hur som helst bestickande att det tycks kunna finnas ett samband mellan räkning av poströster sist och en massiv upphämtning för Biden. Vilket kan vara i sin ordning. Eller så är det inte det, fast man kunde tro det. Det får tiden utvisa.
Medlem
Clumpeklosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Jag såg att Trumps son Donald Trump Jr har retweetat videon nu som kom ut här på forumet igår (eller i förrgår) där Dr. Shiva Ayyadurai från MIT visade vad han säger är bevis på att en dataalgoritm användes åtminstone vid ett tillfälle i ett county för att överföra 69 000 röster från Trump till Biden under valet.

Dessutom vet man att demokraten Nancy Pelosis man är stakeholder inom Dominion.
Och om nu Giuliani också påstår att de har demokrater och en visselblåsare från Dominion, som är villig att träda fram så lutar det väl åt att det var så man främst skötte fusket.

Det senast jag hörde var att Texas Lt. Gov. Dan Patrick Offering Up To $1 Million For Evidence Of Voter Fraud.
2020-11-11, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Han Al Gore klart det han ämnade klargöra?

Ytterligare tecken på ett skitsystem.

Nej jag tycker de konservativa domarna gjorde rätt. Det ska mycket till för att en amerikansk domare ska kasta ut röster som ligger i urnan och som blivit avkryssade i en röstlängd. Jag minns inte alla turer med Gore, mer än att han försökte ändra valresultatet i efterhand, rätt eller fel vet jag inte, men i domskälen framgick att de mer eller mindre vägrar att kasta ut röster som blivit avkryssade. Om jag inte minns fel, en brasklapp.
2020-11-11, 22:41
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
Det går inte att förklara, jag har försökte hundra gånger att förklara att det är röstsedlar som ska räknas. Röstsedlarna kan inte kopplas till någon enskild väljare. Det är centralt i hela valet. Men ett stort antal här tror att man ska ut röster vilket inte är möjligt eftersom röstsedeln finns där.

Det som kan hända är rena räknefel men det brukar vara av mycket marginell karaktär. Men om någon vill hålla uppe spänningen med en automatisk omräkning så var så god. Det har aldrig hänt i USAs historia att det påverkar slutresultatet. Inte en Al Gore lyckades kasta ut de uppenbart felräknade rösterna i Braer County. FL år 2000.

Det här varit mycket snack om maskiner med mjukvara från företaget Dominion, mjukvara påstås slänga röster till Biden från Trump enligt uppgift.
Citat:
Georgia : Switched : 17,407 Lost Votes : 33,574
Vilket skulle betyda att Biden fått 17407 röster från Trump,. Dessutom försvinner 33574 röster oklart om det drabbar någon kandidat mer än någon annan.

En manuell omräkning skulle klargöra om så var fallet.
2020-11-11, 22:42
Medlem
Citat:
Det senast jag hörde var att Texas Lt. Gov. Dan Patrick Offering Up To $1 Million For Evidence Of Voter Fraud.

Vad har det med mitt inlägg att göra eller sättet som fusket gick till på?
Medlem
Clumpeklosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Yeah, whatever.

Det är hur som helst bestickande att det tycks kunna finnas ett samband mellan räkning av poströster sist och en massiv upphämtning för Biden. Vilket kan vara i sin ordning. Eller så är det inte det, fast man kunde tro det. Det får tiden utvisa.

Exakt, det är spännande tider vi lever i.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Exakt, en normal omräkning skulle göras maskinellt. Jag fick heller inte uppfattningen av att den normal första räkningen kommer slutföras.

Det blir med andra ord ingen omräkning i dess rätta bemärkelsen.

Tilltaget kan nu smitta av sig på fler delstater innan dessa räknat klart.

Det var redan före valet bestämt att en kvalitetsrevision av valprocessen för ett val skulle göras i Georgia precis som vid alla val, men inte för vilket av de olika val som skedde med samma valsedel. Nu beslutade man att ta presidentvalet, och urvalsstorleken på de röster som granskas bestäms av hur jämnt valresultatet var. Och då presidentvalet var jämnt så blev urvalsstorleken 100% av rösterna.

Ingenting konstigt och tyder inte på något misstänkt valfusk alls.
2020-11-11, 22:43
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Jag ska ge dig en länk men du bör vara skeptisk, sedan ta en egen slutsats. https://www.thegatewaypundit.com/
Tack ska du ha, men känner till den!
2020-11-11, 22:44
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cig35
Det var redan före valet bestämt att en kvalitetsrevision av valprocessen för ett val skulle göras i Georgia precis som vid alla val, men inte för vilket av de olika val som skedde med samma valsedel. Nu beslutade man att ta presidentvalet, och urvalsstorleken på de röster som granskas bestäms av hur jämnt valresultatet var. Och då presidentvalet var jämnt så blev urvalsstorleken 100% av rösterna.

Ingenting konstigt och tyder inte på något misstänkt valfusk alls.

Okej, har du någon källa på dessa uppgifter?
2020-11-11, 22:44
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maltsev
Men det är väl inte det han säger? Han menar att det sticker ut att det är så många som röstat Biden-only, dvs de har inte röstat i senatvalet alls.

Det är ett fenomen som man upptäckt på flera platser.

Här är en tweet från några dagar sen.
https://twitter.com/bedivere_knight/status/1324855275422056448

I ett distrikt i Virginia fick den republikanske senatskandidaten ungefär samma antal röster som Trump.

Trump 257 000
Wittman (R) 255 000

Men den demokratiske senatskandidaten fick nästan 100 000 röster mindre än Biden.

Biden 277 000
Rashid (D) 181 000

Varför struntade nära 100k Bidenväljare i att kryssa den andra demokrater på val sedeln? Han har ett muslimskt namn (pakistanier tydligen, enligt wikipedia). Är Bidenväljare islamofober?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in