2020-11-11, 21:39
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vad jag förstår så måste resultatet vara inom 0,5% enheter för en ordinarie omräkning.
2 471 899 Biden
2 457 791 Trump

Detta är mer än 0,5%(Är inget matte geni)
Har Georgia rapporterat glitchar? I så fall borde dessa rättas till så % faller inom ramen för omräkning.
Varför kringgår då Georgia sina egna lagar?
Visst dom kan vara schyssta, men borde det inte finnas orsaker utöver det?
Har Team-Trump vunnit det första slaget i det rättsliga efterspelet?

Gränsen är 0,5 procentenheter, inte 0,5 procent. Just nu har Biden 49,52% och Trump 49,23%, så skillnaden mellan dem är 0,29 procentenheter.
2020-11-11, 21:40
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:

Jag tror flera saker spelar roll.

Man vill ha full transparens mot sina väljare.
De vill själva undersöka om det finns fusk.
De vill använda vad de lär sig för framtida val om hur de kan förbättra valsäkerheten.
Just nu har Georgia republikanskt styre, tror knappast att ett demokratiskt styre hade varit lika entusiastiska.
Medlem
Clumpeklosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Kina har inte gratulerat Biden. Tror inte de är lika sugna på honom som det sägs. Tror inte ens det är de som ligger bakom honom. Det var nog inte ens de som hade utpressningsmaterial mot honom, utan samma faktion som äger MSM i USA, och som donerat mest till hans kampanj. Judar.

Men detta kan man inte nämna i USA. Då ryker man direkt. Kan aldrig mera jobba osv. Därför skyllde de på Kina istället.

Jag tror att du har fel, Laptop from Hell påvisar ett visst inflytande som om Trump vinner kommer att utredas, däremot om Biden vinner så händer det ingenting och CCP styr elected President of USA.
Medlem
crazyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Varsågod: https://eu.usatoday.com/story/news/factcheck/2020/11/10/fact-check-wisconsin-didnt-have-glitch-stole-votes-trump/6241164002/

Inte för att ni lär bry er eftersom usatoday säkert klassas som den globalistiska marxismvänstern eller nåt i den stilen.

Tack, ja, jag har inte något förtroende för dem, men hade länken de bifogat funkat och hade de varit något uttalande av en namngiven person från AP eller i någon i Rock County hade jag kunna tagit deras faktcheck på allvar , annars är det fortfarande oklart så vi får se. Betyder ingenting, Gateway pundit säger dessutom att det ej är verfifierat.
Senast redigerad av crazyd 2020-11-11 kl. 21:43.
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Sidney är inte den enda som lagt sitt namn och karriär på detta. Jag har svårt att se varför hon eller någon annat tungt namn skulle hoppa på detta utan att var helt säker.

Nej det är ju det jag ochså känner. Sidney har ju aldrig varit ett fans av Trump, hon har ju varit en kritiker av Trump hela tiden. Varför skulle hon förstöra sin karriär för en människa hon avskyr, det låter inte rimligt helt enkelt.
2020-11-11, 21:41
Medlem
Tok-Franss avatar
Delstaten Georgia ska räkna om alla valsedlar manuellt. Det finns uppgifter gällande maskiner som slänger över röster från Biden till Trump och skrotar ett antal(oklart vems).

Räkningen kommer utföras manuellt, vilket kringgår maskinens påstådda felprogramering.

Användaren "Fitthora" hjälpte mig att hitta en uppgift jag söker.

Enligt den så har maskinerna kastat röster enligt följande.
Citat:
Georgia : Switched : 17,407 Lost Votes : 33,574

Vilket ska betyda att Biden fått 17407 röster som skulle gått till Trump. 33574 röster försvinner, oklart varför och om någon kandidat drabbas mer än den andra.

Om detta stämmer så kommer Georgia färgas röd efter omräkningen.

Omräkningen kommer bli klar i nästa vecka.

Edit: länk till uppgift.
https://thedonald.win/p/11Q8O2wesk/happening-calling-every-pede-to-/
Senast redigerad av Tok-Frans 2020-11-11 kl. 21:45.
2020-11-11, 21:42
Medlem
Citat:
Lagarna dom själva instiftat. Varför bjuda på en omräkning som inte enligt lagar anses vara nödvändiga.
PGA oförklarliga "glitchar" som gör resultatet osäkert. Det är lagstiftarna (The legislaters) i varje stat som avgör detta. Det är inte "olagligt" det är så valprocessen rent juridiskt är uppbyggd.
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Nej, detta är inte samma glitch eller alls en grej överhuvudtaget. Det är helt fabricerat. Thegatewaypundit är en fake news-sida.

Nej, den är bekräftad. Det förstör diskussionen att du ska hålla på att skriva att nyhetssajter är Fake News istället för bemöta i sak. Önskar att moderatorerna kunde rensa upp när såna som du trashar tråden med att ropa Fake News utan att ha något belägg.
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Det är en granskning av valet, en granskning av valstationerna och deras maskiner, samt en omräkning som kommer ske i Georgia. Alltså väldigt mer omfattande än en omräkning.
Yes, det är min uppfattning.

Det som jag reagerat på är att man på presskonferensen sålde det som en omräkning, inte granskning. Det som fick mig att rycka på ögonbrynen var att han nämde att endast giltiga röster skulle räknas. Då är det inte en omräkning, utan en granskning med allt vad det innebär.
Medlem
Citat:
Vad jag förstår så måste resultatet vara inom 0,5% enheter för en ordinarie omräkning.
2 471 899 Biden
2 457 791 Trump

Detta är mer än 0,5%(Är inget matte geni)
Har Georgia rapporterat glitchar? I så fall borde dessa rättas till så % faller inom ramen för omräkning.
Visst dom kan vara schyssta, men borde det inte finnas orsaker utöver det?
Har Team-Trump vunnit det första slaget i det rättsliga efterspelet?

Georgia har inget krav på omräkning. Deras secretary of state (state == delstat i detta fall) kan på eget bevåg kalla på omräkning, och det har han gjort i detta fall. Han är på Trumps sida staketet, så jag antar att det pågår någon quid pro quo så att alla är nöjda och glada.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnoldw
14.000 till Bidens fördel lär inte hjälpa Trump med omräkning, där tror jag snarare på valfusk.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Gaa8d9/trumpsupportrarnas-krav-utred-valfusket
Nej, Biden kommer såklart vara den som svärs in i januari. Trump tror nog inte själv han har en chans, men genom att göra såhär tror han nog att folk kommer se på honom mindre som en förlorare och mer som en person som blev lurad av demokraterna.
2020-11-11, 21:43
Medlem
zaphiros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
Nej så är det ju naturligtvis. Enda skillnaden är att dessa statistiska valmodeller ska vara vattentäta. Jag kan inte gå i god för dem men håll med om att det känns som en långboll.

Ja visst så känns det just nu. Men det känns tyvärr inte lika mycket just nu som det gjorde för killar clinton!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in