Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Intressant case.
Först blev jag upprörd när jag läste om det här.
Nu skakar jag bara på huvudet. Det här företaget är bara för mycket. Finns ju tom en egen tråd här på FB från maj 2019 som beskriver hela upplägget. Ändå händer ingenting på 1,5 år. Man har alltså sålt in ett varumärke och en affärside om att vara miljövänliga samtidigt som man ägnat sig åt omfattande sopdumpning, mellanlagring och tom tänt eld på egna deponier enligt brottsmisstankarna. Som VD sitter en fd strippa från
Iran som tror hon är jordens medelpunkt. Hon säger sig kunna läsa andras tankar och är väldigt snabb i tanken. Hon och hennes företag har utsetts som årets gasellföretag i 2 år i rad. Inte undra på. Media har ju stort behov av att lyfta invandrare som lyckas. Omsättningen har ökat hela tiden och de har tydligen haft mycket låga priser. (Ja, vad beror det på när de bara gör halva jobbet och dumpar skiten?).
Finns ett inlägg där en man säger sig ha sökt jobb hos dem och det kändes mer som att komma till en porrstudio eller hur han uttryckte det.
Känns ju seriöst värre det här. Som en blandning av Hugh Hefner och Siciliieanska maffian och det blir alltså årets Gasell på Dagens Industri.
Det är fan humor. Såg att en del jämförde det med Reafeat El Sayed och jag kan till viss del förstå jämförelsen, men det här är fan värre. Man tycker ju att vem som helst borde sett igenom fasaden. Inte minst myndigheterna men det tar uppenbarligen tid innan det händer något. Väldigt lång tid.
Kan tänka mig att en mängd personer kommer åtalas. Värst lär det väl bli för dem i styrelsen. De lär ju även kartlägga betalflöden. Lär även sluta i skattebrott frånsett åtal om grovt miljöbrott. Kan det ledas i bevis att de själva tänt eld på sina egna anläggningar blir det väl även anmälan om allmänfarlig ödeläggelse. Årets Gasellföretag var det alltså...👍
Det här blir nog många år på kåken och stora skadeståndsbelopp.
Det största jävla problemet är att byggföretagen köper tjänsten trots att priserna var löjligt låga i jämfört med andra företag! Här finns ingen eftertanke eller ifrågasättande, En träff med Bella så blev "Bosse" hård på riktigt sen årtionden tillbaka! Dessa jävla dårar gör det möjligt att folk som Bella kan skapa sånt här bolag!
Nu får skattebetalarna stå för notan! Dom borde gå tillbaka 3-4 år och debitera "bosses" företag mellanskillnaden istället!