Citat:
Ursprungligen postat av
jerka11
Håller med, jag gillade honom som skådespelare även om hans politiska utspel genom åren stör minnet av honom något.
Han var gammal, flera riskfaktorer samt lyssnade inte på några av de mest grundläggande restriktionerna vi har. Dvs att inte resa långt och träffa någon som är sjuk, speciellt inte om personen i fråga har bekräftad c19.
SW verkar väldigt klar i knoppen, och jag misstänker hab gjorde en mogen riskvärdering och själv tog beslut att det var värt risken för att få träffa nära och kära irl. Det får man respektera, och jag är väldigt glad att vi i Sverige har möjlighet att ta dessa beslut själva utan att riskera straff.
Undrar om han hade gett sig iväg på turne om han visste att ett vaccin väntade runt hörnet? "Vi skjuter upp turnen tills våren istället".
Jag tycker att FHM har ett visst ansvar här - deras ovetenskapliga inställning till munskydd har sannolikt bidragit till att öka smittspridningen. Folk tror ju felaktigt att om man håller en armlängds avstånd så är spridningsrisken låg. Kanske stämmer utomhus, men inomhus så finns det ju en mängd forskningsresultat som visar att munskydd fyller en viktig roll.
Att man dessutom hos FHM väljer att gå emot WHOs rekommendationer vad beträffar munskydd inom vården är ju så galet att man inte vet om man ska skratta eller gråta.