2020-11-10, 23:39
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
De diskuterar förmodligen det nuvarande säkerhetsläget och om det är möjligt för Republikanerna att acceptera förlust och därmed sluta söka valfusk?
Nu ligger jag efter i läsningen av tråden, så du kan ha fått svar, men Haspel har legat pyrt till ett tag för att hon inte vill samarbeta på vissa punkter. Trump-kretsen vill ha ut papper från CIA som man tror ska avslöja ett och annat om Deep state.

Men Esper, då? Har man fria händer på annat sätt utan honom inför det som komma skall?
Senast redigerad av Blot-Sven 2020-11-10 kl. 23:43.
2020-11-10, 23:39
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crazyd
Jag har också tänkt i de spåren, en Estnisk politiker fick nyligen avgå då han anklagat Demokraterna för valfusk och därav skadat relationen med USA enl kritiker. Inte säker men tror han ev kan varit en av dem sån medverkade i Estonia dokumentären.

Läste det också, känsligt ämne tydligen.
Han försäkrade presskåren att han inte äventyrat Estlands säkerhet med sitt radioprogram.

Intressant att Estonia katastrofen blossat upp just nu kan jag tycka.
2020-11-10, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
USAs President har makten och möjlighet att behålla denna under vissa omständigheter. Dessa som det ser ut just nu är uppfyllda.

Men tror ändå det löser sig innan dess, det blir ytterst svårt för Biden att hävda sin rätt när han inte når 270 elektorer längre. Inte så länge kvar till det är ett faktum.

Få se hur lång tid tar det att räkna....

Rep.huset väljer Trump, 26-23(24).
2020-11-10, 23:41
Medlem
Haddock93s avatar
https://mobile.twitter.com/TrumpRulzz/status/1326257443249262595

Citat:
BREAKING: HUGE! A DEMOCRAT whistleblower has come forward in MI!
@RudyGiuliani
to be filing lawsuit tomorrow!! Enough fraud exposed to FLIP Michigan!!!

Tydligen har man tillräckligt med bevis för att flippa Michigan.

Många som är nervösa nu tror jag så dominobrickorna kommer väl fortsätta falla.

Plea Bargain please.
2020-11-10, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSlyFoX
Tror säkert det kan finnas flera orsaker till att valdeltagandet har ökat, men det är ju något skumt om valdeltagandet ökar så här dramatiskt i endast 6st delstater och inte jämnare fördelat över hela USA det är det som är min poäng.

Fast nu är det inte bara i 6delstater valdeltagandet har ökat utan det har ökat kraftigt i ALLA delstater.
Samma sak när det gäller hur lång tid det tar att räkna rösterna, många verkar tro att det bara är i de här swing staterna de inte är klara i men det är inte sant.

Det är bara de aktuella swingstaterna som är intressanta för avgörandet av valet, därför fokuseras enbart på dem.

Kolla i länkarna nedan och jämför stat för stat så får du se.
2020 2016
2020-11-10, 23:42
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Vad kommer MSM och Bidens team att göra om dagarna bara flyter på och han ignoreras av Trump?

Biden sa ju idag på sin presskonferens att det visserligen är en viss störning, men att förberedelserna kan flyta på ändå. Det är ju mest Trump eftermäle som skadas.

Det finns två viktiga datum: I december då elektorsomröstningen sker och Biden formellt blir nästa president. Om Trump håller fast vid sin linje då så blir han ju bara än mer bisarr.

Och sen 20/1, då bärs Trump ut ur Vita Huset av Secret Service om han inte har lämnat. Man kan inte ha obehöriga i Vita Huset då president Biden ska dit.
2020-11-10, 23:43
Medlem
DjPuttes avatar
https://www.wsj.com/livecoverage/trump-biden-election-day-2020/card/XhlCZ4avYQb0jtdv7F3p
Rätt intressant inbjudna av Trump och hans stab var valobservatörer från OAS (Organization of American States) på 28pers, Och märk väl Trump hade bjudit in dessa och gissa vad dem valobservatörerna har inte funnit ngt bevis på valfusk!
2020-11-10, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Då har du inte träffat en Republikan. Det är generellt principfasta och skulle ALDRIG rösta på Harris, Hon har en kommunistisk agenda.

Men nu var det ju valsedlar med enbart Biden på, från en lastbil, mitt i natten kommandes från en annan stat. Så frågan är ju i princip utredd. Nu väntar vi på bevisen. Rudy över till dig...

Nixter: Det här är en BEVISTRÅD. Ta det inte personligt men dina inlägg ger inte ett seriöst intryck. Inga fler länkar till Breitbart tack i ett forum som heter BEVIS.

Kan du presentera bevis som framlagts så blir det enklare för oss andra här i forumet.

Annars ber jag dig hålla till på någon tråd under konspirationer tills dess istället där det är lite mer fria fantasier om man säger så. Vi andra är ju intresserad av BEVIS som sagt.

Vakna upp. Lyssna till Chris Ruddy på Newsmax så tror jag du förstår bättre.

Ok Nixter, förstått?
2020-11-10, 23:44
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Russian collusion är väl så välbelagt något kan vara.
...
Men för alla normala människor är Russian collusion ett faktum.
Japp, påverkan på valresultatet är lika välbelagd som påverkan från "Jewish conspiracy".

Ryssarna gick dock i terapi så de förlorade förmågan att avgöra utländska val till 2020.

BigTech:s beslut att inte låta valresultatet 2016 upprepas är däremot inte 'collusion'. Det har bl.a. Twitters vd bedyrat...
2020-11-10, 23:46
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://mobile.twitter.com/TrumpRulzz/status/1326257443249262595

Tydligen har man tillräckligt med bevis för att flippa Michigan.

Många som är nervösa nu tror jag så dominobrickorna kommer väl fortsätta falla.

Plea Bargain please.

Blir inte det för förräderi. Dom kommer jagas över hela världen, garanterat (big shots).
2020-11-10, 23:46
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Eftersom jag lovat att inte duplicera mina inlägg så gör jag så här. Kan någon svara på min fråga efter att ha klickat på länken till ett inlägg längre bak i tråden.

Valfusk under USA-valet 2020? Bevistråd
(FB) Valfusk under USA-valet 2020? Bevistråd

Vad gör USA:s försvar om varken Trump eller Biden vill ge vika den 20 januari 2021? Vad gör Gen. Mark A. Milley i ett sådant läge? Vem har första tjing på Vita Huset, Secret Service eller US military? Trump kommer aldrig att lämna residensen under dessa dagar, var så säkra.

Vad kommer MSM och Bidens team att göra om dagarna bara flyter på och han ignoreras av Trump?

Trump slutar vara president kl 12:00 den 20:e januari oavsett om han har gett upp och om han har gått med på att lämnna vita huset. Om han inte lämnar frivilligt kommer han då bli eskorterad/buren ut ur vita huset av Secret Service.

Om det vid detta tillfälle inte finns något certifierat resultat av elektorsomröstningen så kommer istället Speaker of the House bli ställföreträdande president. Troligtvis Nancy Pelosi, men det är det nya representanthuset som väljer en ny Speaker innan det händer så det kan också bli en annan demokrat.

USA's militär kommer inte bli inblandad oavsett vad som händer.
2020-11-10, 23:47
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crazyd
Jag har också tänkt i de spåren, en Estnisk politiker fick nyligen avgå då han anklagat Demokraterna för valfusk och därav skadat relationen med USA enl kritiker. Inte säker men tror han ev kan varit en av dem som medverkade i Estonia dokumentären.

Estonia-ministern fick nog avgå pga. att Estland är med i NATO och Estland ser sig beroende av NATO.
Nu som Trump verkar få en andra period (efter Pompeos subtila hint) så är det nog stor risk att NATO förstör sig själv inifrån under nästa mandatperiod i USA. Det har redan börjat. Turkiet är med i NATO och Erdogan har inte koll på alla delar av sin militär. Erdogan har således köpt luftvärnsvapensystem från Ryssland för att kunna försvara sig mot "sitt eget" försvar om nu Deep State skulle få några idéer.

Detta har medfört att Canada förbjudit vapenexport till Turkiet. Så NATO har alltså förbjudit vapenexport till NATO. Så det är ganska oskön stämning inom NATO kan man tänka.

Så när vi går tillbaka till nationella försvar kommer nog Estonia-ministern att vara välkommen tillbaka.

Vi kommer nog att slippa fler krig för att "ena folket" också när Trump får sin andra valperiod och det här valfusket är utrett.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in