2020-11-10, 12:33
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Du vet svaret. Oavsett utgång kommer en stor del av befolkningen inte acceptera det, det gäller alltså båda sidor. Tyvärr har det gått så långt att konflikten bara kan förlikas genom blodsutgjutelse och därefter försoning när ena sidan blir förgjord eller tvingas till kapitulation.

Det innebär också att det som nu sker egentligen bara är en teater. Har Trump rätt? Har globalisterna rätt? Det avgörs av vinnaren - den som skriver historian. Vem vinner? Återstår att se.

Dessutom är ju det största valfusket hela medias och de sociala medieföretagens censur av konservativa och censur av Bidens korruption, samt att de lät bli att publicera sanna uppgifter om Bidens korruption och brottslighet veckorna före valet.

Tucker Carlson har sammanfattat allt väl i sitt senaste inlägg idag.

https://fb.watch/1GcZqVKNkW/
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Nu kommer du med osanningar igen. Jag förstår att din världsbild är ensidig och aldrig kommer förändras. Du kommer vara bi, ha tofs, loafers och för tajta kläder hela livet. Du kommer låta andra tycka åt dig.

I det här fallet har du fel. Mer pekar på valfusk än motsatsen. Krävs inte mycket sunt förnuft för att se det.
Var är dina argument?
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinybits
Men nu pratar vi ju inte om något så fördummat som rymdödlor, även om du använder det som exempel, utan vi pratar om ett specifikt relaterat ämne vilket gör att det är inte så konstigt och opassande.

"Farliga källor"... Kan det vara mer 1984? Vem bedömer dessa? Ett sanningsministerium som agerar judge jury executioner?
1984 är väldigt relevant här faktiskt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Gaslighting

Vi ser tecken på detta när vi inte ens kan enas om att en sida med notorisk lögnaktighet är opålitlig, samtidigt som en mediagranskare som används på universitet och refereras inomvetenskapligt avfärdas som opålitlig.

Många börjar helt tappa stabila referenser till den verkliga världen. Det är i högsta grad en farlig utveckling. Det leder bland annat till förnekelse av vetenskapligt framlagda problem och påverkar opinionen på ett försmädligt sätt och formar människors uppfattning utifrån falska premisser som leder dem till icke verklighetsförankrade politiska åskådningar. Integritet urholkas och de lågutbildade är i den största farozonen.
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Ja, absolut!
Har du några bra länkar?
Det blir ju lite enformigt med 1000-tals länkar om bara fusk i golf.

"It takes one to know one!" eller på svenska "Genom sig själv känner man andra."
Är man fuskare så tror man att andra fuskar.

Har någon läst boken Commander in Cheat: How Golf Explains Trump

En notorisk fuskare i golf är vår käre Trump bevisligen.
Det är givetvis inget bevis för att Trump fuskar i ett presidentval, men det gör det ju lite mera troligt.
Det förklarar också varför Trump tror att Biden fuskar trots att det saknas bevis.

Nu verkar Trump i alla fall ha börjat leta efter bevis på valfusk genom att sätta upp en "vote fraud hotline" och genom ett webbformulär man kan fylla i.

Märkligt att först bestämma sig för att det fuskas i valet och sedan börja leta bevis.

Edit
Jag vill påpeka att jag givetvis tycker det är viktigt att utreda ev. valfusk och att det kan finnas sådant som vi inte vet något om men som Trump-administrationen känner till.
Just nu lyser dock rimliga bevis med sin frånvaro.
"Har någon läst boken Commander in Cheat: How Golf Explains Trump"

Haha så du läser böcker om hur Trump är en notorisk fuskare på golfbanan? Och nu sitter du på flashback väger in i diskussionen om det förekom valfusk eller ej? Jag trodde inte att han blev snuvad på det men nu börjar fler och fler saker peka på det, samma internationella massmedia som har drivit hat- och desinfokampanjer mot honom i fyra år säger alla att det inte finns några bevis och att man inte ska göra en utredning, twitter censurerar hans konto, någonstans här får man ju ändå ställa sig frågan om det verkligen gock rätt till.

Räds verkligen den som far med sanning en utredning? Och innan du fullkomligt detonerar på mig, nej jag tror mig inte veta ett jävla skit om vad som pågick i deras val.
2020-11-10, 12:34
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Borde inte Trump lett stort 2016 och Clinton knappat in på slutet i så fall, om nu demokrater poströstar och dessa räknas på slutet?

Idiot much?
Nej inte ens nära idiot much!
Demokraterna stannade hemma det valet till stora delare pga Clinton som kandidaten, Biden är en mer populär herre i båda läger han är inte likt Clinton inpopulär!
2020-11-10, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Nu har vi ett sug efter att ligga före officiella nyheter, vilket gör att man får ta dessa tidiga uppgifter med en nypa salt.

Har wisconsin dementerat uppgifterna?
Tror inte Wisconsins valkommission har fått nys om vad en liten sorglig högerblaska fabricerar ihop för att desperat försöka få folk att tvivla på valresultatet.
2020-11-10, 12:35
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Är det värt ett inbördeskrig för att så ska ske?

Mitt svara är, JA

Jag ser ingen annan utväg. Det måste ske. Tentaklerna har satt sig för djupt i för mycket.

Allt det här har fått mig att undra om Trump i framtiden kommer målas ut som Hitler. Undrar hur många lögner det kommer stå i historieböckerna.
Medlem
Jag är relativt opartisk här, Trump eller biden. Tucker ger en lägesrapport som jag tycker är intressant. Han pratar om det större perspektivet då valresultatet ifrågasätta och hur viktigt det är att reda ut alla frågetecken .

För er som är mer insatta i media, hur ser amerikaner på Tucker Carlson? Är han och hans redaktion "pålitlig"?

Helt klart sevärd!
https://youtu.be/R5ki6S-WsKU
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Då blir det väl logiskt att misstänka att Republikanerna fuskade i de delstater de vann i.
Florida ligger väl närmast till hands kanske? Hur kunde Rep. vinna där?

Jag vet inte om det finns misstankar i Florida. Känner du till några edsvurna vittnesmål som styrker det? Några inspelningar från rösträkning? Något? Dela i så fall här i tråden så vi kan bedöma allt och få en samlad bild.
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nej jag tror inte det, inte ännu.

Jag skrev i morse på twitter att Wisconsin hade missat att räkna 1.236.983 Biden-röster. Har siffrorna uppdaterats, och har Wisconsin kommenterat det?

Tycker det låter mycket för att stämma, men tillsvidare noterar jag den siffran.

Hur många "glitchar" har rapporterats än så länge? Både officiell och andra.
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Några skriver att Fox inte följer valfusket. Detta är totalt fel. Alla de ” stora” på Fox tar dagligen upp detta.

Följare på twitter:

Tucker Carlson: 4,9 miljoner
Lou Dobbs: 2,7 miljoner
Mark Lewin: 2,7 miljoner
Maria Bartiromo: 876 000
Ah de stora som sitter i knäet hos Trump menar du väl dem tar upp det, Övriga börjar avskärma sig mer och mer åt vansinnet!
2020-11-10, 12:37
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Tror inte Wisconsins valkommission har fått nys om vad en liten sorglig högerblaska fabricerar ihop för att desperat försöka få folk att tvivla på valresultatet.

Men om uppgifterna visar sig stämma då. Kommer de då inte vara trovärdiga uppgifter bara för att en högerblaska var först med nyheten?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in