Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
100% säker? Inte ens i USA verkar man 100% säker. Du känner inte att du tog i lite för mycket där, jag menar om du vill behålla någon trovärdighet vill säga?
Borde inte rösten ligga kvar i ett kuvert som de kan plocka fram? Har hon röstat på det hon ville rösta på så spelar det ingen roll, men ligger det en röst på tex D istället för R så är ju det indikation på fusk.
I Sverige kan man göra så vill jag minnas, alltså poströsta och på valdagen gå in och hämta ut sitt kuvert och rösta om.
Jag tycker han säger exakt det som man kan förvänta sig av ledaren i Senaten. Opartisk och hänvisar till presidentens rättigheter. Han ger ju onekligen MSM en knäpp på näsan.
Har förstått det som att en del delstater hanterar mail-in ballots eller absentee ballots när de kommer in.
Och kommer någon och vill rösta på valdagen när de har begärt en mail-in ballot eller absentee ballot, så kommer den nya rösten att bli provisional och inte läggas till i valurnarn om det redan finns ej röst där.
Sverige gör tvärt om och låter alla förtidsröster vara preliminär (provisonal) tills valdagen stänger. Markeras till och med med P i röstlängden
En del delstater har väl haft brevröster förut, och alla har väl tagit emot röster som måste accepteras för federala val, ex. ifrån millitärer.
Men antalet har väl inte varit som idag, och få har väl kommit på valdagen när de fått en brevröst.
Det har väl varit ett försök nu, antar att det kommer att bli mer tydligt hur röstning går till i nästa val, om det fortfarande är pandemi då, eller krig eller något annat.