2020-11-10, 10:20
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Det är så långt konspirationsteorin eller snarare konspirationsteorierna har kommit. Finns ju över ett dussintal som spretar åt olika håll. Ni har inte ens kommit fram till vem eller vilka som skulle kunna tänkas vara inblandade, men den sista är Trump, och därför får han sköta utredningen

Vet inte om du missa att valet var mellan Bidén som är Demokrat och Trump som är Republikan. Sen kan du väl kanske gå ut ett tag och ta dig en funderare om vilka det möjligen kan vara vi menar.
2020-11-10, 10:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
UPPDATERING WISCONSIN

Gäller: 19.032 röster

En så kallad "Glitch" är nu upptäckt i Wisconsin.
Detta kan komma att innebära en reversering av 19.032 röster från Joe "Dominion" Biden.

Läs mer här:
https://twitter.com/gatewaypundit/status/1326004534200717312

PS. Dominion Voting Systems nyttjas även i denna Swing-Stat.
Oupsie daisy...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Just det, ska man tolka det som att 20k röster ska föras över från Biden till Trump? Det betyder alltså 40k netto. Ja, då är det klart. Milda makaroner.

Läser man det länkade materialet så framkommer det att detta korrigerades under valnatten (eller efterföljande dag). Det rör sig alltså om röster som redan har korrigerats.
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Naturligtvis kan en rättvis utredning inte skada. Om den görs rättvist och inte av folk utsedda av Trump att utreda. Kommer inte att bli någon skillnad. Konspirationsfolket kommer dock bara att erkänna en utredning med en utgång som de vill höra. Så ni kommer aldrig att bli nöjda och aldrig att tro på att någon rättvis utredning gjorts rättvist, sålänge den inte kommer fram till vad ni vill höra. Och så maler ni på i konspirationsträsket.
Varför adresserar du mig? Jag är svensk och saknar rösträtt i USA. Det blir liksom lite konstigt när du sitter i din bubbla och tror att vi andra sitter i en annan. Jag är ingen Trumpist även om jag stundtals sett positivt på honom. Men jag ser en hel del negativt i hans politik också. Jag ser mycket negativt i Biden. Inte för politiken utan för att han är den perfekta marionetten. Det borde alla inse utifrån publiceringen om hans son i NYP. Murdoch har nu ett järngrepp över en president som redan tidigare kan sägas ha varit korrupt. Ingen bra framtid för USA och världen med tanke på hans hälsa också.

OnT:

Nej, jag har inte sett några handfasta bevis men det finns andra indikationer i det här som gör att jag tycker man ska hålla den frågan öppen om det funnits olika manipulationer för att säkra Bidens seger. Bara det att Barr tagit de beslut han har gjort. Låt nu processen fortsätta. Även Demokraterna har allt att tjäna på det. Speciellt om Biden har vunnit fair and square.

T.o.m. i Kalifornien tycks det finnas oklarheter nog för efterkontroller:

Orange County will conduct audit of 2020 presidential election ballots

https://www.latimes.com/california/story/2020-11-09/orange-county-to-conduct-audit-of-2020-election-ballots

Vill ni se skolboksexempel på bubblor och svår kognitiv dissonans samt verkligt obehagliga åsikter om yttrandefrihet, läs denna Twittertråd. Facebook tillåter att man länkar till artiklar med helt korrekta nyheter i samband med oklarheterna kring valet. NYT-journalist och Demokrater är upprörda och befinner sig uppenbarligen i en djup hallucination där de inte kan ta in verkligheten:

Kevin Roose
@kevinroose
Facebook is absolutely teeming with right-wing misinformation right now. These are all among the 10 most-engaged URLs on the platform over the last 24 hours (per @NewsWhip data)
https://twitter.com/kevinroose/status/1326020882112786432?s=20

Det kan nog vara bra för ens egen del att tänka till över det här och hur man själv resonerar. Kanske i samband med denna situation med påstådda oegentligheter i presidentvalet. Så att man om inte upptäcker bevis så åtminstone kanske ser indicier som är värda att titta närmare på.
2020-11-10, 10:22
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Vilka som har Dominion:

Wisconsin
Michigan
Georgia
New York
Kalifornien

Alla demokratiska efter valet. Viktigaste är swingstaterna.

28 stater skall ha Dominion systemet, som jag förstår det kan man ha delar av staten med systemet också, behöver inte vara 100% täckning, dom har därmed behövt ett antal counties för att kunna starta sin valmanipulation.
2020-11-10, 10:23
Medlem
Fyfan vilka clowner det finns här som verkligen tror på en stor konspiration mot Trump. Apelsinen förlorade, det är över. Det finns inga bevis för valfusk, era tweets från högerkällor som knappt visar något är inte bevis. Biden kommer att bli president. Bortkastad tid för er att hålla på med detta
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
100% säker? Inte ens i USA verkar man 100% säker. Du känner inte att du tog i lite för mycket där, jag menar om du vill behålla någon trovärdighet vill säga?

Borde inte rösten ligga kvar i ett kuvert som de kan plocka fram? Har hon röstat på det hon ville rösta på så spelar det ingen roll, men ligger det en röst på tex D istället för R så är ju det indikation på fusk.

I Sverige kan man göra så vill jag minnas, alltså poströsta och på valdagen gå in och hämta ut sitt kuvert och rösta om.

Jag tycker han säger exakt det som man kan förvänta sig av ledaren i Senaten. Opartisk och hänvisar till presidentens rättigheter. Han ger ju onekligen MSM en knäpp på näsan.

Har förstått det som att en del delstater hanterar mail-in ballots eller absentee ballots när de kommer in.

Och kommer någon och vill rösta på valdagen när de har begärt en mail-in ballot eller absentee ballot, så kommer den nya rösten att bli provisional och inte läggas till i valurnarn om det redan finns ej röst där.

Sverige gör tvärt om och låter alla förtidsröster vara preliminär (provisonal) tills valdagen stänger. Markeras till och med med P i röstlängden

En del delstater har väl haft brevröster förut, och alla har väl tagit emot röster som måste accepteras för federala val, ex. ifrån millitärer.

Men antalet har väl inte varit som idag, och få har väl kommit på valdagen när de fått en brevröst.

Det har väl varit ett försök nu, antar att det kommer att bli mer tydligt hur röstning går till i nästa val, om det fortfarande är pandemi då, eller krig eller något annat.
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Vad får dig att tro att de ens kommer att rapportera om detta? Det kommer förtigas så längt som det går och går det inte längre så blir det en liten notis i förbifarten någonstans.
Nu är du orättvis, bäste scrollock! Du har dock rätt i att det lär förtigas så långt det går, men om vissa upptäckter förändrar utgången i valet blir det svårt att dölja det.

Har någon förresten bra källa på att siffror från Wisconsin faktiskt bytt plats? Känns som det skulle kunna vara fake news, tyvärr. Blir inte sant för att någon påstår det.
2020-11-10, 10:24
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crazyd
Joe Biden kampanjen har nu startat en helt ny myndighet - "Office of the President elect" och leker president, trots att det inte finns nån President elect. Ser väldigt officiellt ut indeed.

https://www.youtube.com/watch?v=Eu2M8_0zvCE
Läser man kommentarerna är dom enhäldigt positiva för Biden. Sorterar man istället efter senaste kommentarerna är dom enhäldigt negativa mot Biden. Propagandamaskinen arbetar övertid!
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Utredningen vilken utredning eg menar du den som Trump tvingat Barr att öppna upp eller??

De ställen a som dem lagt in stämningsansökningar mot delstaterna och valet dem har förkastats en efter en, Varför dem förkastats det finns inget bevis för valfusk dem har inte kunnat framföra graverade bevis merän förmodligen peka på twitter och youtube sidor där konspirationen växer så nej det kommer förkastas!
Vem hade väntat sig att demokratiska stater skulle acceptera utredningar som skulle kunna visa att de har vunnit genom fusk? Det är som när polisen utreder sig själv och tycker det är helt rimligt att man tömmer två magasin i ryggen en downey, eller när SVT utreder sig själva.
Medlem
Trumps och Rudys anklagelser och insinuationer är bara munväder, alla borde ha lärt sig vid det här laget vad dessa gubbars ord är värda.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Jag har sagt att detta är mycket större än Watergate-skandalen.
Watergate hade dock en "Deep Throat" plus en grävande MSM-journalistik som möjliggjorde avslöjandet. Idag är journalistiken död och de som idag påstår sig vara journalister och nyhetsankare på de stora nyhetsmedierna är inte mycket mer än aktivister och programledare. På det sättet är det här fallet annorlunda och möjligheterna att blottlägga korruptionen är så pass mycket mindre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in