2020-11-10, 09:54
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Man önskar att vi hade människor av motsvarande kaliber i Sverige.

Som jag skrivit tidigare när jag citerade Lindsay Graham, som jag ogillar skarpt, är att om inte republikanerna tar den här striden för Trump utan nöjer sig med senaten så kommer aldrig en republikan bli president igen.

Att det förekommit valfusk är 100% klart. Frågan är i vilken omfattning? Förmodligen rör det sig om minst en halv miljon röster i de viktigaste swing-states. Då blir det ju solklart att varje republikan så smått börjar vakna, även vissa som ogillar Trump. Men de förstår att de är slut annars. Done and dusted until the end of times.
2020-11-10, 09:55
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Här är vi faktiskt helt eniga.
Är vi lika eniga i att detta måste genomlysas med alla tillbuds stående medel för en gångs skull om det så ska leda till att man får göra om hela valet? Jag anser även att Demokraterna borde ställa sig bakom att man genomgående utreder valet istället för att gasta om konspirationer och annat. Vad är man rädd för? Reds inte detta ut nu är framtiden mörk.

Dessutom måste krafttag göras mot de sociala medierna. Det går inte an att censurera som man gör. Inte om man sedan ska stå upp mot nationer som Kina m.fl.
2020-11-10, 09:55
Medlem
crazyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Jag instämmer till 100 % med citaten från Scott Adams! Dessa är samma tankar jag haft hela tiden. Dems har "lost it" och är känslomässigt närmast i psykos över Trump. Om de inte försökt fuska (vilket trots allt är en paradgren för dem att döma utifrån den massiva hatkampanj de drivit mot Trump de senaste 4 åren med bl a Russia-hoax) skulle man bli imponerad. De hatar Trump med en frenesi som är oöverträffad och att de bara skulle litat på att väljarna "röstar rätt" känns helt enkelt inte troligt. Men vi får se. Vi sitter lugnt i båten åtminstone två veckor till.

Jag förstår om folk här som inte är insatta i Amerikansk politik inte förstår vad Demokraterna är korrupta när det gäller val och vad dem är kapabla till , att de inte känner till historiken av Demokratisk valfusk i Philadelphia mm över senaste 60 åren.
De känner inte till kända fall som när Nixon förlorade till uppenbart fusk i Chicago på 60-talet eller när Lyndon B Johnson vann i Texas pga fusk.
Men nu när en hyfsat påläst och medel intelligent person kan förstå utom tvivel att hela "Russia collusion" historien var ett Demokratisk bluff, och "Impeachment" farsen var samma sk. Då kanske ni borde vara öppna till att det finns en enorm korruption inom vänstern och statsapparaten i USA, och de är villiga att göra allt för att bli av med Trump , men trots detta Trump vinner varje gång hittills.
Senast redigerad av crazyd 2020-11-10 kl. 09:59.
2020-11-10, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Som jag skrivit tidigare när jag citerade Lindsay Graham, som jag ogillar skarpt, är att om inte republikanerna tar den här striden för Trump utan nöjer sig med senaten så kommer aldrig en republikan bli president igen.

Att det förekommit valfusk är 100% klart. Frågan är i vilken omfattning? Förmodligen rör det sig om minst en halv miljon röster i de viktigaste swing-states. Då blir det ju solklart att varje republikan så smått börjar vakna, även vissa som ogillar Trump. Men de förstår att de är slut annars. Done and dusted until the end of times.

Att Nancy Pelosi är involverad i företaget som gör röstmaskinerna i 33 delstater är väldigt bekymrande för Demokraterna.
2020-11-10, 09:58
Medlem
Vet vi när det meddelas resultat från domstolar etc?
2020-11-10, 10:01
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Är vi lika eniga i att detta måste genomlysas med alla tillbuds stående medel för en gångs skull om det så ska leda till att man får göra om hela valet? Jag anser även att Demokraterna borde ställa sig bakom att man genomgående utreder valet istället för att gasta om konspirationer och annat. Vad är man rädd för? Reds inte detta ut nu är framtiden mörk.

Dessutom måste krafttag göras mot de sociala medierna. Det går inte an att censurera som man gör. Inte om man sedan ska stå upp mot nationer som Kina m.fl.
Naturligtvis kan en rättvis utredning inte skada. Om den görs rättvist och inte av folk utsedda av Trump att utreda. Kommer inte att bli någon skillnad. Konspirationsfolket kommer dock bara att erkänna en utredning med en utgång som de vill höra. Så ni kommer aldrig att bli nöjda och aldrig att tro på att någon rättvis utredning gjorts rättvist, sålänge den inte kommer fram till vad ni vill höra. Och så maler ni på i konspirationsträsket.
2020-11-10, 10:01
Medlem
Philadelphia är kända för att lämna otroliga röstresultat.
I 59 divisioner fick Mitt Romney inte en enda röst.

https://www.google.com/amp/s/www.inquirer.com/philly/news/politics/20121112_In_59_Philadelphia_voting_wards__Mitt_Rom ney_got_zero_votes.html%3foutputType=amp
2020-11-10, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel
Eftersom demokraterna vann fair and square, så är det väl jättebra att vi utreder det hela. Det finns inga frågetecken och både de döda och 103% av folket stödjer Biden. Det om något måste ju betyda att han står på en stabil grund.

Typ fler 4.5 miljoner röstande stödjer Biden över DJT?

Du vet varifrån 103% kommer, eller? Du verkar anta att USA har ett system där alla automatiskt får gå och rösta och att man inte behöver regga sig innan man röstar? Det är inte ett välfärdsland som något av de nordiska länderna vi talar om här, utan om ett land som sätter i struktur att få så få som möjligt att rösta.
2020-11-10, 10:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Typ fler 4.5 miljoner röstande stödjer Biden över DJT?

Du vet varifrån 103% kommer, eller? Du verkar anta att USA har ett system där alla automatiskt får gå och rösta och att man inte behöver regga sig innan man röstar? Det är inte ett välfärdsland som något av de nordiska länderna vi talar om här, utan om ett land som sätter i struktur att få så få som möjligt att rösta.
Haha, så klart de gjorde och därför är det ju jättebra att vi utreder saken, eller hur?
2020-11-10, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Hur är det möjligt att Trump tar in, var det inte så att ""poströsterna va i det närmaste 100% Bidens
Jo, det är ju det narrativet Bidens fanboys vill spinna vidare på för att försöka överyga folk om rimligheten i det absurda att hela distrikt i Pennsylvania med hundratusentals röster kunde bestå av 100% Biden röster. Dv.s inte en enda blankröst, ingen "write-in" kandidat, ingen röst på något 3:e parti, ingenting av detta, utan BARA Biden. Jag betvivlar att ens Lukashenko fick 100% bland så stora samlingar av röster. 99,99% kanske, men inte 100%, men Biden-gänget gick all-in med fusket den här gången och räknade med att MSM skulle täcka för dem, vilket de förvisso gör just nu också.
2020-11-10, 10:06
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Naturligtvis kan en rättvis utredning inte skada. Om den görs rättvist och inte av folk utsedda av Trump att utreda. Kommer inte att bli någon skillnad. Konspirationsfolket kommer dock bara att erkänna en utredning med en utgång som de vill höra. Så ni kommer aldrig att bli nöjda och aldrig att tro på att någon rättvis utredning gjorts rättvist, sålänge den inte kommer fram till vad ni vill höra. Och så maler ni på i konspirationsträsket.

Du menar att de som man misstänker har fuskat ska få utreda sig själv ? Man måste förstå att Trump har hela etablissemanget emot sig. Så då är det ganska logiskt att man utreder saken själv först innan man låter någon "oberoende" utreda, för då blir det svårare att sopa det under mattan.
2020-11-10, 10:07
Medlem
Citat:
Skulle du vara beredd att acceptera en "bipartisan commission" då? Skulle du tycka att det var rimligt att en sådan tittade på fallet under full transparens och UTAN uppspikade fönsterbrädor och liknande?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in