Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Vettigt inlägg. Inte minst det sista stycket tar upp något som vi är flera som reagerat på. Man tog första bästa chansen att utse Biden till vinnare, med någon sorts trovärdighet. Superbrådis var det, även med gratulationerna från statsmän och -kvinnor som — med något undantag — väldans gärna ser att Trump går.
Jag menar inte att jag tror att alla dessa högst disparata personer skulle vara sammansvurna eller invigda. Jag tänker mer att massmedia besitter en väldig makt i dag, och eftersom de flesta stora mediahus hoppas så innerligt på att bli av med sin nemesis (Trump) är det på håret att det är så det blir.
Man har kort och gott dragit en rövare. Gjort det man kan. Hjälpt Biden på traven. Dragit i bromsen. Försökt förmå Trump att "inse att han är körd". Allt detta ser mycket illa ut i mina ögon.
Jag hörde Ann Linde i en tidig intervju då hon bedyrade att allt hade gått rätt till, enligt OSSE’s bevakning. Väldigt snabbt gick det att dra slutsatser där, också. Hade varit njutbart att höra hennes obehagliga bräkande röst igen om det visar sig att det faktiskt har förekommit oegentligheter.
Själv har jag ingen aning om vad jag ska tro men hoppas att det vänds på alla stenar. Om Dem har rent mjöl i påsen borde de önska det också. Många tror ju att Biden ska ”ena” det amerikanska folket igen efter att Trump ”splittrat” det. Men är det möjligt om misstankarna om valfusk får fortsätta att gro? Kommer upp till 70 milj människor bara att lägga sig platt och gilla läget?
Tänk om det hela slutar med Trumps största seger någonsin? Kanske han inte vinner valet men kan bevisa allvarligt fusk och mediernas ruttenhet?
Oavsett vilket kommer de närmaste veckorna att bli spännande. Sen kan man bara hoppas att ”rätt” person vann.