2020-11-10, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Jo den är klar. Trump är fortfarande president, till 20/1 eller något sådant. Det finns inga skäl att misstänka fusk i dagsläget.
Jösses. Inga skäl alls? Grattis.
2020-11-10, 09:16
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det troligaste är väl att Trump fått in fuskröster i stor omfattning?

Det är ju den enda vettiga förklaringen till att alla opinionsundersökningar visade att Biden var på väg mot en solklar seger och så plötsligt på valdagen fick Trump väldigt många röster.

Nu vill Trump att fokus ska ligga på fusk från Demokraternas sida när det i själva verket är Trump som är den stora fuskaren i detta val. På så vis vill Trump undvika att hans enorma fusk uppmärksammas.

Precis, det är kartan det är fel på. Något annat vore absurt
2020-11-10, 09:18
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Håller med dig. Två veckor verkar som en rimlig tid att kunna presentera substantiella bevis för om fusk förekommit. Tänker mig att it-experter med spetskompetens borde kunna hitta bevis i alla dataloggar som finns ifall röster tillförts valräkningen på ett misstänkt vis. Likaså borde eventuella större mängder falska eller felaktigt använda mail-in ballots kunna upptäckas inom denna tid. Hittar man inget annat än enstaka felaktigheter behöver USA gå vidare.

Det ger ett lätt illamående att tänka på hur nöjda och uppblåst självgoda media, kändisar och main-stream politiker kommer vara de närmsta 4 åren ifall Biden till slut står som vinnare. Men vi slipper väl i alla fall en stor inaugurations-ceremoni då Coronan borde sätta stopp för sådan. Skulle i och för sig vara kul att se hela området framför Capitoleum utmärkt med cirklar samt enstaka personer närvarande + lite bilar som tutar.......

Exakt! Såklart tror jag även att de i Trumps närmsta cirkel och dylikt sitter inne på mer information än vad vi gör. Det händer mycket i kulisserna. Men, om två veckor och det fortfarande är fake news som snurrar runt... Tja då måste valet varit tillräckligt legit för att accepteras eller så är Trumpkampanjen sopor på att gräva fram bevis. Må så vara, då "förtjänar" de än förlust .

Citat:
To believe Biden will be sworn in as president in January, one must believe at least one unlikely thing:

1. Despite being brainwashed to believe Trump is Hitler, Democrats in key cities did NOT attempt a large-scale voter fraud to save the country.

or. . .

2. Democrats did commit major voting fraud to remove "Hitler" but for some strange reason all the geniuses looking for indications of it can't find any confirmed evidence and there are no whistleblowers.

or. . .

3. Democrats WANTED to commit major fraud to get rid of "Hitler" but there is no practical way to do such a thing and hope to get away with it.

or. . .

4. Democrats didn't REALLY think Trump was so bad that it was worth cheating to remove him.

Remember, it's still #2020.

Detta är ett argument som jag köper starkt, varför jag tror på att valfusk har skett. Någon får gärna slå hål på ovanstående eller komma med motargument.

https://mobile.twitter.com/ScottAdamsSays/status/1325427763973513216
2020-11-10, 09:19
Medlem
Citat:
Den är klar. Om detta är att "sätta stämpel" så är det en stämpel helt utan betydelse. Amerikanarna har röstat och resultaten klarställt. Visst kanske det skulle kunna skilja några i sammanhanget enstaka röster efter omräkning, men blir knappast någon skillnad. De enstaka rösterna som blivit fel kan precis lika gärna rättas till Biden.

Här finns en historik över opinionsläget i Pennsylvania:
https://projects.fivethirtyeight.com/polls/president-general/pennsylvania/

Är fivethirtyeight.com också med i konspirationen?

En sajt av Nate Silver, en man som tjänat pengar på att sitta som en autistisk nörd som gör pseudovetenskapliga statistiska grafer och försöker förutse utgången i amerikanska valen utan att ha ett enda rätt, sedan när blev han en auktoritet för någonting annat än för möjligtvis mainstreammedia?

https://2static.fjcdn.com/pictures/Nate+silver+the+wrongest+man+in+history_f16f69_590 9611.jpg

Man tycker ju att det borde stå klart även för ett riksmongo på vänsterkanten vid det här laget att opinionsundersökningar är fejkade vertyg för globohomo för att uppnå "voter suppression".

https://en.wikipedia.org/wiki/Voter_suppression#:~:text=Voter%20suppression%20is %20a%20strategy,groups%20of%20people%20from%20voti ng.
Senast redigerad av trevliggrabb 2020-11-10 kl. 09:23.
Bannlyst
Citat:
Valet är över. Nu återstår bara högst förväntade förvirrade anklagelser om fusk. Det kunde vem som helst, tillochmed en 79-åring räkna ut:
https://metro.co.uk/2020/11/04/bernie-sanders-predicted-what-would-happen-on-election-night-a-week-ago-on-jimmy-fallon-13534177/

Precis så blev det. Var inte så lättlurad.
Trump är president. Han har inte avgått. Biden har inte erkänts av de enskilda staterna. Biden har inte tillträtt. Biden har inte svurits in. Utredningar om valfusk har inletts.

Valet är inte över.
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Här kan du läsa om hur man blir en "registered voter" i Michigan.

https://www.michigan.gov/sos/0,4670,7-127-1633_8716_8726_47669---,00.html

Vart skulle alla dessa hundratusentals ballots komma ifrån?

Här finns en historik över opinionsläget i Michigan:
https://projects.fivethirtyeight.com/polls/president-general/michigan/

Är fivethirtyeight.com också med i konspirationen?

Jag vet inte, det är det som utreds nu. Är det inte positivt att det utreds? Varför gick MSM (AP) ut redan i lördags att Biden vann när det är nu är tisdag och ingen vågar "call" varken Pennsylvania, Arizona eller Gerogia och Wisconsin? Förutom år 2000 så har USA aldrig väntat på ett resultat så här länge.

Rösterna kom förmodligen i mjukvaran. Men den verkar ha "glitchar" redan 2019 i Kentucky. Soros kommer att åka dit.
2020-11-10, 09:22
Medlem
AreYouBacks avatar
Det har bara börjat

https://www.liveleak.com/view?t=9uysB_1604917117

Börja räkna röster. Vänd Georgia och ta tillbaka landet.
2020-11-10, 09:22
Medlem
Haddock93s avatar
https://youtu.be/SpUHxg_2sSY

Bra klipp från Steve Turley.

Spola fram 1 min om ni ej vill ha reklam.
2020-11-10, 09:23
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YoungMoneyblood
Please do tell more!!
Vad har han för plan? Kommer han att lyckas och vända på detta? Då man kan se klart och tydligt att saker och ting inte har gått rätt till.

Var det hela planerat av Trump?
Hur hårt var han förberedd på detta?

Trump har pratat om det här hela året. Det har varit svart på vitt för alla som inte är förblindade av hat.
2020-11-10, 09:24
Medlem
Citat:
Jo den är klar. Trump är fortfarande president, till 20/1 eller något sådant. Det finns inga skäl att misstänka fusk i dagsläget.

Nej, det är inte klart. Trump är president. Mitch Mcconnell och Barr har gett klartecken för utredning av oegentligheter. Alltså har du inte en aning om huruvida det har begåtts fusk eller inte. Varför tar du ens ställning innan det har utretts? Du vet ju rimligtvis ingenting om det har fuskats, du har ju bara lyssnat på vad Aftonbladet säger.
2020-11-10, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Vettigt inlägg. Inte minst det sista stycket tar upp något som vi är flera som reagerat på. Man tog första bästa chansen att utse Biden till vinnare, med någon sorts trovärdighet. Superbrådis var det, även med gratulationerna från statsmän och -kvinnor som — med något undantag — väldans gärna ser att Trump går.

Jag menar inte att jag tror att alla dessa högst disparata personer skulle vara sammansvurna eller invigda. Jag tänker mer att massmedia besitter en väldig makt i dag, och eftersom de flesta stora mediahus hoppas så innerligt på att bli av med sin nemesis (Trump) är det på håret att det är så det blir.
Man har kort och gott dragit en rövare. Gjort det man kan. Hjälpt Biden på traven. Dragit i bromsen. Försökt förmå Trump att "inse att han är körd". Allt detta ser mycket illa ut i mina ögon.

Jag hörde Ann Linde i en tidig intervju då hon bedyrade att allt hade gått rätt till, enligt OSSE’s bevakning. Väldigt snabbt gick det att dra slutsatser där, också. Hade varit njutbart att höra hennes obehagliga bräkande röst igen om det visar sig att det faktiskt har förekommit oegentligheter.

Själv har jag ingen aning om vad jag ska tro men hoppas att det vänds på alla stenar. Om Dem har rent mjöl i påsen borde de önska det också. Många tror ju att Biden ska ”ena” det amerikanska folket igen efter att Trump ”splittrat” det. Men är det möjligt om misstankarna om valfusk får fortsätta att gro? Kommer upp till 70 milj människor bara att lägga sig platt och gilla läget?

Tänk om det hela slutar med Trumps största seger någonsin? Kanske han inte vinner valet men kan bevisa allvarligt fusk och mediernas ruttenhet?

Oavsett vilket kommer de närmaste veckorna att bli spännande. Sen kan man bara hoppas att ”rätt” person vann.
2020-11-10, 09:26
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Det finns tydligen hundratusentals valsedlar som bara har Biden ikryssad men ingen längre ner i de andra valen. Detta sa Sidney Powell rakt ut. Ca 450,000 röstsedlar i fem-sex stater. Låter det normalt i dina öron?

Det finns två saker som skulle kunna förklara det.

Det ena är att det är en extremt stor mängd förstagångsväljare som bara röstar för att rösta ut Trump, det andra är att det skulle kunna vara så att det som Sidney Powell säger är fel eller inte fullt ut sanningen.

För det bör understrykas att saker som man har påstått än så länge har faktiskt kunnat motbevisas, bland annat kvinnan i Nevada vart väldigt tyst efter att valarbetarna kunde visa upp hennes valsedel med hennes namnteckning, Trumps egna advokater erkände att valobservatörer för både republikanska och demokratiska partiet befann sig på plats osv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in