2020-11-10, 08:35
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Korrekt, så en fullskalig och transparent utredning/genomlysning av om/att valet gått rätt till eller vad som i annat fall inte gjort det, en korrigering av siffrorna och därefter en "vinnare". Det är det enda rimliga i ett så tight val i nyckelstater. Må det sedan ta den tid det tar. Ingen demokratiskt sinnad person kan tycka det är fel metod.
En risk som jag ser det är att en sådan utredning kanske inte blir helt ärligt genomförd. Om Trump har någon makt över hur en sådan utredning ska utföras finns en överhängande risk att det istället fuskas i utredningen. Hoppas att jag har fel. En transparent och ärlig utredning eller omröstning kan inte skada. Men risken skulle kunna finnas, att den inte blir fullt så transparent och ärligt genomförd om Trump och Ted Cruz sköter omräkningen som ett hypotetiskt extremt exempel.
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jasså har gjorde de?

Det är första gången jag hör att det bara var presidentröster som kom in trots att valblanketen är en trestegs blanket, varför har inte Trumps advokater presenterat det tidigare?

Det har de gjort.

Från den 8 Nov. 450.000 röster
https://www.youtube.com/watch?v=55z0atWG9oE
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Det verkar vara samma snubbe som var på Tucker Carlson Tonight. Han filmade trots att man inte fick. Inte konstigt att han blev utslängd. Men bra att han talar ut om att de inte fick observera på kort avstånd.
https://www.youtube.com/watch?v=mjw3hiAAcKM

Här kommer nästa republikanske valobservatör; Giuliani tog själv upp honom på scen för att berätta om det påstådda valfusket i Philadelphia - problemet är att han inte alls är observatör i Philadelphia (han bor i New Jersey) och som om det inte vore nog är han dessutom - passande för Giuliani i dessa tider - en dömd pedofil som suttit 3 1/2 år i fängelse för att ha blottat sig för två småflickor... 😄

https://www.politico.com/states/new-jersey/story/2020/11/09/man-featured-at-giuliani-press-conference-is-a-sex-offender-1335241

Är det inte korkat att själv fuska när man påstår sig utreda fusk?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Det är precis därför jag blir så fundersam varför demokraterna inte tar denna chans med öppna armar och bejakar en noggrann genomgång. De har ju allt att vinna.

Eller?

Detta är något jag funderat kring också. Nu har ju det amerikanska etablissemanget och demokraterna ett gyllene läge att avsluta Trumps tid med ett riktigt förnedrande avslut men gör inte så av någon anledning.
Medlem
tinybitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Ja Zerohedge är ju säkert ett sanningsenligt forum. De lär inte ligga speciellt högt på skalan över sanningssägare.
De har skrivit en artikel där det finns källor. Pew Research publicerade en artikel om just det här med tendenser att rösta för presidenten och det partiets senatorkandidater.
2020-11-10, 08:37
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Ja Zerohedge är ju säkert ett sanningsenligt forum. De lär inte ligga speciellt högt på skalan över sanningssägare.

Nä du har väll CNN och Expressen på din topplista.

2020-11-10, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kentiro
Detta är något jag funderat kring också. Nu har ju det amerikanska etablissemanget och demokraterna ett gyllene läge att avsluta Trumps tid med ett riktigt förnedrande avslut men gör inte så av någon anledning.
Varför göra det jobbet själv när de kan låta domstolarna förnedra Trump åt dom istället?
Medlem
MrArturs avatar
Här finns en historik över opinionsläget i Pennsylvania:
https://projects.fivethirtyeight.com/polls/president-general/pennsylvania/

Är fivethirtyeight.com också med i konspirationen?
Medlem
Det är verkligen inte över!

https://twitter.com/newsmax/status/1325974049298780162
2020-11-10, 08:41
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kentiro

Haha, dagens roligaste inlägg.

Den meltdown vi bevittnar från Trump nu är det mest förnedrande avslut en ledare någonsin hamnat i. Och Trumpen spelar med. Enda motsvarigheterna till förnedring är nog när Saddam Hussein skäggig och lortig drogs upp ur en jordkula där han gömde sig.
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Jag börjar nu att undra. Jag trodde att man inte gick ut med anklagelser om valfusk om man inte hade väldigt bra på fötterna för att styrka detta.

Jag har därför trott att det fanns en möjlighet att valresultatet skulle komma att ändras.

Nu har flera dagar gått och allt som hittillsa presenterats, gällande valfusk har visat sig vara rent trams.

Detta gör att jag nu börjat tro att det mesta gått rätt till, även med tanke på att USA styrts republikanskt de senaste åren. Hur skulle oppasitionen kunna initiera allvarligt och omfattande valfusk.

Det som hittills kommit fram visar på en hel del brister i delstaternas valsystem och folkbokföring, inte på valfusk.

Alla bevis som hittills varit är ganska starka, annars hade inte Barr sagt det och republikanerna jagat undersökning. De har ett rykte att nå upp till.

Utöver det så avslöjar man inte allt bevis för oppositionen det första man gör, de tyngre kommer nog senare.
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Det rör sig om valkretsar, d.v.s. ett litet område i en ort.

Vilka valkretsar, i vilka stater, menar ni Trumpers att det varit 200 % valdeltagande?

Med tanke på övriga inlägg så är detta ju precis en sådan uppgift som hade givit både domstolarna och nyhetsbolagen ett bevis/en nyhet att sätta tänderna i.

Men då ingen fakta redovisats, så är ju detta fake news som allt annat som ni Trumpers slänger fram som s.k. "bevis" i dessa och liknande trådar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in