Citat:
Ursprungligen postat av
Hellsculls
Et godt eksempel på hvor vanskelig det er å bryte ut av dette miljøet. Greens organisasjon gjør en god jobb og fortjener støtte. Det jeg har stilt spørsmål ved, er hvorvidt medlemmene fortsatt er lovlydige. Mange av de kriminelle er rusmisbrukere. De kan være lovlydige i perioder, men går de på en sprekk, er ikke veien lang til ny kriminalitet, bl.a. for å skaffe penger til rus. I denne perioden er det lett å pådra seg narkogjeld, noe som kanskje fører ny kriminalitet for å tilbakebetale betale gjelda.
Gjeld som forfølger dem, selv om de blir rusfrie igjen.
Noen lever sikkert et dobbeltliv, ved at de utad er medlemmer i denne organisasjonen, men fortsatt driver med kriminalitet. Alle som har vært i kontakt med en rusavhengig, vet hvor upålitelig de kan være. Løfter om bot og bedring sitter løst. Like løst som hos mange som er løslatt etter ferdig sonet dom.
Tror det er naivt å ikke se dette perspektivet.
Jeg ser ingen grunn til å tvile på Michael Greens troverdighet. Syntes utsagnene og intervjuene var megainteressante.
»Det var et mærkeligt møde. Der var mange ting ved den sag, der ikke stemte,« siger Michael Green.«
«Når vi møder folk, der er blevet truet med at få skåret fingrene af, så er de rigtig bange. Adrenalinen kører på dem. Tom Hagen var helt rolig. Det syntes jeg var meget mærkeligt,« fortæller Michael Green.»
«Jeg havde forventet at møde et nervevrag, men jeg sad over for en mand, der var rolig og jovial. Hvis min kæreste eller hustru var blevet kidnappet, ville jeg ikke være så nonchalant,« siger Michael Green»
https://www.bt.dk/krimi/dansk-eks-rocker-moedte-tom-hagen-han-virkede-nonchalant
«Men det udviklede sig aldrig til et egentligt samarbejde. TBM foretog noget research, men da det kom til stykket viste Tom Hagen ikke interesse for, at foreningen skulle gå videre»
«Han virkede ikke som en mand, der reelt havde brug for hjælp. Vi læste også det her trusselsbrev, og jeg må sige, at jeg oplevede det som meget iscenesat. Det var jo ikke et brev. Det var nærmest en bog. Der var otte eller ni sider, husker Michael Green.»
https://ekstrabladet.dk/112/eksrocker-moedtes-med-tom-hagen-han-virkede-maerkelig/8103908