2020-11-09, 15:33
Medlem
KentOstskogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Generell Uppdatering

1. Nevadas GOP identifierar 9 000 röster som gjorts från "utlandet".
2. Vita husets talesman tar första steg som involverar GOP-legislature i valgranskningen.
3. Kentuckys Attorney General ansluter sig till "interstate AG group" och organiseras för att väcka talan mot PA-omröstningar.
4. RNC har skickat in en stämning i AZ.

Detta val är inte över.

Vilka fantastiska fantasier. Inse att Trump förlorat fair & square.
Det uppvisas inga bevis eftersom det inte har hänt något systematiskt valfusk.
Trump greppar efter varje halmstrå eftersom han ligger riktig risigt till, inte bara som förlorare i valet, utan också eftersom han har ett antal åklagare som väntar på honom den 21 januari.
De har förmodligen haft tid att samla bevis.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Det är inte alls många tusen röster som skiljer Trump och Biden åt i swingstates. Valet är även som resultatet ser ut nu superjämnt såsom det amerikanska valsystemet fungerar. Hade du åtminstone fattat att det är elektorer som utser segraren om en dryg månad och inte CNN? Samt att detta kräver godkända röstningsresultat. Som inte existerar än eftersom de bestridits i nyckeldelstater.

Divination. För det första är inte valet ovanligt jämnt. Jag vet inte hur gammal du är men när en stat vänds (flip) är marginalerna ofta små. Speciellt om en utmanare tar staten från en incumbent. Donald Trumps seger i Wisconsin, Michigan och Pennsylvania 2016 var alla jämnare än detta resultat. Speciellt resultatet i Wisconsin som avgjorde valet.

Rösträkning pågår fortfarande. Därför har de inte godkänts och heller inte legalt bestridits. Den enda staten som det hänt något i är Georgia, där det kommer bli en automatisk omräkning.

Automatiska omräkningar är inte ovanliga och har aldrig förändrat valutgången i något amerikanskt val. Det kan handla om en handfull felaktigt räknade röster. Lika stor chans att demokrater tillskrivs fler röster som republikaner. Därför brukar kampanjer dra sig för att betala för statewide omräkning vilket kan kosta upp till 10 MUSD.
Senast redigerad av Up-in-the-air 2020-11-09 kl. 15:35.
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Ja, att inte vilja ha en total genomlysning och helt transparent fullskalig utredning av detta är mycket märkligt av demokraterna och Biden. Om den sedan visar på att inget fusk begått så skaffar sig Biden/Harris full legitimitet i båda läger och kan tillträda resp ämbete med allas mandat. Om de avböjer eller rent av motverkar samma utredning reses så många frågetecken bara av det att detta smular ner hela deras auktoritet oavsett om de hävdar att de vunnit lagligt. Varför de inte vill ha en fullskalig valfuskutredning kan man ju bara gissa i så fall...

Q: Varför gör då inte Biden det här?

A: För att han har fuskat.

Q: Vad händer nu?

A:
2020-11-09, 15:34
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittheligeande
Det finns gott om republikaner som ångrade att de röstade på Trump i förra valet. Det finns en hel youtube kanal tillägnad dessa.

https://www.youtube.com/c/RepublicanVotersAgainstTrump/videos

Men hoppas du njuter av tillvaron i Qanon sekten.

Ändå så ökade Trump sitt stöd från 2016 till 2020.
2020-11-09, 15:41
Medlem
En sak som jag inte förstår är att någon svensk USA-vetare som Aftonbladet har ställt frågor till säger att det handlar det handlar om 2000 röster i Pennsylvania, så det stämningen kommer inte ändra något även om den går igenom.

Men om jag inte missförstod det helt så påstår väl Trumps team att det handlar om flera hundratusen, varav många är i just Pennsylvania.

Har dessa USA-vetare noll koll eller är det jag som har missförstått allt?
2020-11-09, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barca7777
Nej det är du som ljuger. Jag väntar fortfarande på en OFFICIELL länk på ditt påstående att GOP som parti ställer sig bakom varenda försök tills stämning. Kom igen nu, var är länken?

Den finns naturligtvis inte för det är bara humbug och PR-jippo alltihopa. Och sedan har vi några totalta blåsta naiva individer här i Sverige på forumet som sitter och yrar. Jag tror inte ens att de är dåliga förlorare.

En omräkning handlar inte om att kontrollera röstlängden utan att räkna valsedlarna.

Röstsedlarna kan inte kopplas till en specifik väljare. Det kallas för valhemlighet. Signaturen vid poströster görs på sekretesskuvertet. Har signaturen satts på fel ställe blir de en provisorisk röstsedel som väljarna i vissa stater har möjlighet att kurera genom att inom viss preskriptionstid uppsöka valmyndigheten och sätta signaturen rätt / visa legitiamtion.

Liknande system vid borttappat körkort/pass använder även Sverige.
2020-11-09, 15:42
Medlem
Vilken är Trumps bästa taktik för att stjäla tillbaks valet..?
Har ni några goda råd eller tips så lägg upp det i tråden.
2020-11-09, 15:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Q: Varför gör då inte Biden det här?

A: För att han har fuskat.

Q: Vad händer nu?

A:

A: Media, allsköns yrkespolitiker och Big Tech försöker snabbt "kora" Biden till vinnare utan att han själv skall behöva göra detta (ödmjukt), och se till att det i princip blir omöjligt att backa bandet och låta Trump utropas till vinnare, oavsett vad som kommer fram i en ev utredning. Det är ett klassiskt grepp, det att ta makten innan motståndaren hinner.

Vi ser detta utspelas framför våra ögon as we write med alla Biden/Harris-hyllningsartiklar och inslag i så gott som all media sedan valet.
2020-11-09, 15:45
Medlem
Trump fick 93% av de konservativas röster i primärvalet har jag för mig. Biden fick inte ens 50%. Om Biden har vunnit legitimt är han den första i historien att vinna ett presidentval utan att ha fått flest röster av sin egen bas. Han är också den förstå någonsin att vinna ett val efter att ha förlorat två val tidigare. Trots detta fick han flest röster någonsin.

Det är så skumt. Alla hade insett hur skumt det är om de inte hade varit fulla av hat mot Trump.
2020-11-09, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
En sak som jag inte förstår är att någon svensk USA-vetare som Aftonbladet har ställt frågor till säger att det handlar det handlar om 2000 röster i Pennsylvania, så det stämningen kommer inte ändra något även om den går igenom.

Men om jag inte missförstod det helt så påstår väl Trumps team att det handlar om flera hundratusen, varav många är i just Pennsylvania.

Har dessa USA-vetare noll koll eller är det jag som har missförstått allt?

Sifmeister89: De sent ankommande poströsterna ska enligt Pennsylvanias lag inte räknas utan läggas undan för ev. godkännande. Det har den staten beslutat. Hur många dessa uppgår till vet man inte för de droppar in kontinuerligt, men uppskattningsvis 40.000. Så har det gått till i hela Pennsylvania utom i ett valdistrikt Algeheny County (Pittsburg) där man gjorde fel och räknade in deras 3000 sent ankomna röster. Dessa ska naturligtvis vid ett domstolsbeslut rättas. Det är en legitim stämning som ingen bestridit men som överhuvudtaget inte kan påverka valresultatet.

Troligtvis är de sent ankomna poströsterna tydligt i majoritet för Biden i likhet med alla poströster. Vilket om domstolen beslutar om att dessa räknas innebär att Bidens ledning i Pennsylvania kan uppgå till ca 100.000 när alla inkommit.
2020-11-09, 15:47
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
A: Media, allsköns yrkespolitiker och Big Tech försöker snabbt "kora" Biden till vinnare utan att han själv skall behöva göra detta (ödmjukt), och se till att det i princip blir omöjligt att backa bandet och låta Trump utropas till vinnare, oavsett vad som kommer fram i en ev utredning. Det är ett klassiskt grepp, det att ta makten innan motståndaren hinner.

Vi ser detta utspelas framför våra ögon as we write med alla Biden/Harris-hyllningsartiklar och inslag i så gott som all media sedan valet.

Jag förmodar att den här fyller en funktion.

The Washington Web (@TWashingtonWeb) Tweetade: @Jerry_R_Martin @RudyGiuliani So Alaska where he is leading that still have not called or even submitted votes for the senate race as well is? Answer that question but this conversation is Moot! This letter just dropped the race is over!!! https://t.co/eAT7VeinUT https://twitter.com/TWashingtonWeb/status/1325699034376331264?s=20
2020-11-09, 15:47
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
"If you're not voting for the first time in California, you don't need to show ID to vote."

https://www.vote.org/voter-id-laws/

Man behöver visa ID när man köper cigg eller alkohol, men inte när man röstar. Demokraterna påstår att det förhindrar minoriteter, främst de svarta, från att rösta eftersom de ofta saknar ID.

Vilka pajaser Demokrater, och de som köper detta, är. Hoppas ni inser det.

Btw. hur vet vi att inte miljontals ryssar eller kineser röstat illegalt i Kalifornien?
Senast redigerad av stone_sleeper 2020-11-09 kl. 15:49.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in