2020-11-09, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Med tanke på valfusksmisstankarnas komplikationer:
Jag är fascinerad över hur Demokratpartiets think-tank har tänkt att Biden skulle få till försoning efter allt de gjort mot Republikanerna.
Det hela har blivit ett slags vendetta scenario som bara går fram och tillbaka cykliskt.

Nu när inte ens MSM själva kan lita på sin egen organisation, då de vet vilka de själva är och hur det hela fungerar, så borde allt gå bananas där borta i USA.

Det är inte ett bra samhälle som grundar sig på vendetta, misstankar, oro och ogillande. Kritiken mot opposition försvinner ju inte för att Trump försvinner. Ogillandet har ju funnits sedan långt längre tillbaka och har ju bara blivit värre och värre.

Biden: "Låt oss ge varandra en chans" ... nu när han kanske har vunnit ja. Kanske skulle ha börjat med det först innan valet.
Exakt. Demokraterna pratar om att Biden ska ena USA. Jag tror att det finns mer än 70 miljoner människor som inte längre vill enas efter allt Demokraterna, MSM, BLM, Antifa och big-teck har gjort mot dem. Jag tror många konservativa är på krigsstigen nu när det dessutom lutar åt ett valfusk. Inte nog med att Trump inte får en fair shake i MSM. Han får inte ens en fair shake i valet.
2020-11-09, 14:44
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Du fattar tydligen inte. Det finns inte ett enda bevis i den här tråden.

Det har lagts fram en enorm mängd bevis och indicier i tråden. Bemöt dessa eller knip käft, ditt vänsterblivna jävla spamtroll.
2020-11-09, 14:45
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Fast det handlar inte om särskilt många tusen röster i swingstates nu i detta presidentval heller. Så Bush/Gore är ingen dålig jämförelse.
Så då kan vi slå fast att Trump troligen inte behöver jobba med det, det skiljer mer mellan han och Biden än det gjorde mellan Gore och Bush, trots det klarade Gore inte av att vända läget, att Trump skulle klara det i flera delstater med betydligt större underläge förefaller i ljuset av det otroligt.
2020-11-09, 14:45
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Nej. Modeller är självklart inte bevis.

Det har använts framgångsrikt i domstol för att avfärda anklagelser om valfusk tidigare. Givetvis kommer inte ett beslut avgöras på en modell som denna men det kan mycket väl bidra till en större indiciekedja.
2020-11-09, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Med tanke på valfusksmisstankarnas komplikationer:
Jag är fascinerad över hur Demokratpartiets think-tank har tänkt att Biden skulle få till försoning efter allt de gjort mot Republikanerna.
Det hela har blivit ett slags vendetta scenario som bara går fram och tillbaka cykliskt.

Nu när inte ens MSM själva kan lita på sin egen organisation, då de vet vilka de själva är och hur det hela fungerar, så borde allt gå bananas där borta i USA.

Det är inte ett bra samhälle som grundar sig på vendetta, misstankar, oro och ogillande. Kritiken mot opposition försvinner ju inte för att Trump försvinner. Ogillandet har ju funnits sedan långt längre tillbaka och har ju bara blivit värre och värre.

Demokraterna har förklarat krig sedan Dag 1 mot Trump..och republikanerna. Att gå så långt att man ställer någon inför riksrätt säger allt om demokraternas fula beteende...och nu valfusk för att få bort Trump.

Självklart Trump kommer att göra allt för att sätta dit demokraterna för valfusk.

Trump är president
Trump är överbefälhavare
HD= 6 rep. 3 dem.
Har försvaret med sig
Har poliskåren med sig
CIA-chefen tillsatt under Trump, jobbade under Pompeo tidigare.
Christopher Wray, FBI- chef. Tillsatt under Trump.

Han har makten att ta fram välfusket i ljuset.
2020-11-09, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
1. Nancy Pelosi sa innan att valet att Biden kommer att vara president oavsett vad resultatet blir

2. Senatorn i PA sa att demokraterna redan hade vunnit, långt innan rösterna var räknade

3. Biden har anställt en massa valfusks-advokater i förväg

4. Trump ledde, och sedan helt plötsligt kom det in en massa röster på Biden, utan en enda för Trump

5. Trump vann Florida stort, men förlorar mindre stater som han vann 2016. Florida brukar skifta mellan blått och rött, och brukar därför indikera vinnaren.

6. Valobservatörer har stängts ute från vallokaler

7. Biden brydde sig aldrig särskilt mycket om sin kampanj. Han gick till och med under jorden under vissa perioder. Detta kan bero på att de hela tiden planerade att fuska.

8. Biden, utan någon som helst entusiasm, får flest röster någonsin. Visst, många röstade på honom för att de hatar Trump. Men jag har svårt att tro att 74 miljoner människor röstar pga hat.

Detta är inga bevis, men de är anledningarna till att jag misstänker valfusk.

Dessutom har områden som traditionellt legat kring kanske 10% val/röst-deltagande ökat med 30 procentenheter (!!), där i princip all felmarginal har varit röster på Biden...
Medlem
Snubchurps avatar
Har lagts fram mängder med länkar här och det man anser är bevis. Skulle vara intressant att höra vad ni gemensamt tycker just nu är det starkaste beviset för valfusk. Vilket är det?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Jag konstaterar främst att du inte är vidare smart eller insatt när du hänvisar till röstsplittring som ett argument mot att röstfusk förekommit. Såg du förresten min artikel om den demokratiske insidern som berättade hur han varit med och fuskat med poströster under lång tid? Förövrigt vill jag påpeka att demokraterna var ute tidigt och deklarerade att de skulle vinna presidentvalet oavsett och kacklade om att sätta in militär för att avlägsna Trump ifall han vägrade avgå. Så de krattade också manegen.

OK Divination, jag har redan placerat dig i facket REDNECK republikan. Själv är jag konservativ republikansk amerikan som har kvar en tänkande hjärna. Alla dessa "stories" kan du läsa om i tråden för valet 2016. Många av dem användes av Hillary-anhängare som försökte finansiera en omräkning av den rekordjämna valutgången i Wisconsin och Michigan (28.000 röster totalt) som den gången avgjorde till Donald Trumps fördel. Men du verkar ju ha minne som en hamster.

Gå och lägg dig nu Divination, du verkar inte ha sovit sedan valnatten. DET ÄR ÖVER. Ägna tiden åt snedsitsar i det svenska valet istället.
2020-11-09, 14:48
Medlem
Blot-Svens avatar
Det är märkligt hur hela spektaklet från början till slut känns välregisserat om man tagit del av mainstreammedias bevakning. Vi får höra att Biden är stor favorit att kamma hem det. Valet drar igång och Trump går bra till en början. OK, så långt allt frid och fröjd. Sedan grus i maskineriet. Rösträkningen avstannar på flera håll, och när nya siffror rapporteras in innebär det i snart sagt samtliga fall att det är Biden som knappar in på Trump med i storleksordningen hela procent i stöten. Allt utan motsvarande mindre ökning för Trump. Det vore rimligare att tänka sig att kandidaterna skulle följas åt eller Trump hålla undan med minsta möjliga marginal givet det jättelika försprång som redovisades halvvägs in i rösträkningen i bl.a. Michigan och Pennsylvania.

Och sedan. Det bästa/värsta av allt. Plötsligt avblåst och Biden utropad till segrare enligt någon form av koncensus som går över i alla fall mitt huvud. Nu är det bråttom att sopa samtliga anklagelser om oegentligheter i själva valsystemet, i synnerhet i Pennsylvania, under mattan. Presidentvalet 2020, fait accompli.
2020-11-09, 14:49
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Demokraterna har förklarat krig sedan Dag 1 mot Trump..och republikanerna. Att gå så långt att man ställer någon inför riksrätt säger allt om demokraternas fula beteende...och nu valfusk för att få bort Trump.

Självklart Trump kommer att göra allt för att sätta dit demokraterna för valfusk.

Trump är president
Trump är överbefälhavare
HD= 6 rep. 3 dem.
Har försvaret med sig
Har poliskåren med sig
CIA-chefen tillsatt under Trump, jobbade under Pompeo tidigare.
Christopher Wray, FBI- chef. Tillsatt under Trump.

Han har makten att ta fram välfusket i ljuset.
Det fetade tror jag inte är rimligt.
Donald Trump är inte den som är under attack, utan det är mer än 50% av Amerikanska folket och Republikanerna som är under attack. Trump kommer och går som president, men folket och Republikanerna är ju de som är kvar och får lida. Det är dem som måste agera innan det är försent.
2020-11-09, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
Gott folk! Jag har ett tillkännagivande att ge:

VALET ÄR ÖVER. DONALD TRUMP HAR FÖRLORAT. DAGS ATT GÅ VIDARE.

Donald Trump håller nu på att finansiera en omvalskampanj samt avbetalning av det skuldberg kampanjen sitter på. Det han gör är att mjölka de sista tusenlapparna från REDNECKS runt om i USA genom att sprida nyheter via Twitter, Newsmax och OAN (de två sistnämnda har kört Trumpannonser på kredit sista kvartalet).

VAKNA ALLA SNÖFLINGOR. Vi är inte korkade REDNECKS och skulle aldrig gå på detta i Sverige.

Han har inte förlorat med en liten marginal. Slutresultatet kommer bli 306-232 när automatisk omröstning i Georgia är slutförd.

Arizona och Georgia har republikanska guvernörer och ansvarar för valet i dessa stater.

Biden har vunnit Michigan med 130.000 röster och sannolikt Pennsylvania med upp mot 70.000 röster. Långt mer än vad DT van dessa stater 2016. Biden behöver inte dessa elektorsröster. DET RÄCKER MED ARIZONA OCH NEVADA. Kuckeliku alla snöflingor. Vakna upp nu. Det är inte 2015 och folk tror inte på Pizzagate och att Madam Clinton leder ett pedofilnätverk. Vi andra blev lurade en gång, men om man går på samma lögn två gånger är man totalkorkad.

Oroa dig inte! Det gör mig ingenting om Biden vinner när allt är omräknat! Så länge allting går rätt till <3

Tills dess skulle jag sluta lyssna på det som aftonbladet lurar i er.

Ta en koll på vad denna pastor står o berättar för er istället så kanske det går att undvika ett blodbad någon gång i framtiden!

https://m.facebook.com/fatherfrankpavone/videos/689566248430377
2020-11-09, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
Gott folk! Jag har ett tillkännagivande att ge:

VALET ÄR ÖVER. DONALD TRUMP HAR FÖRLORAT. DAGS ATT GÅ VIDARE.

Donald Trump håller nu på att finansiera en omvalskampanj samt avbetalning av det skuldberg kampanjen sitter på. Det han gör är att mjölka de sista tusenlapparna från REDNECKS runt om i USA genom att sprida nyheter via Twitter, Newsmax och OAN (de två sistnämnda har kört Trumpannonser på kredit sista kvartalet).

VAKNA ALLA SNÖFLINGOR. Vi är inte korkade REDNECKS och skulle aldrig gå på detta i Sverige.

Han har inte förlorat med en liten marginal. Slutresultatet kommer bli 306-232 när automatisk omröstning i Georgia är slutförd.

Arizona och Georgia har republikanska guvernörer och ansvarar för valet i dessa stater.

Biden har vunnit Michigan med 130.000 röster och sannolikt Pennsylvania med upp mot 70.000 röster. Långt mer än vad DT van dessa stater 2016. Biden behöver inte dessa elektorsröster. DET RÄCKER MED ARIZONA OCH NEVADA. Kuckeliku alla snöflingor. Vakna upp nu. Det är inte 2015 och folk tror inte på Pizzagate och att Madam Clinton leder ett pedofilnätverk. Vi andra blev lurade en gång, men om man går på samma lögn två gånger är man totalkorkad.
Vi vet att Biden troligtvis kommer att bli president. Men han ska inte få komma undan med att han har fuskat sig till det. Allt ska fram.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in