2020-11-09, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är synd att tråden förstörs av sådana som NeoVain, för jag är rätt säker på att valfusk har skett men att det inte har skett så som vissa vill tro.

Men oavsett vad så gäller det att vara försiktig med källor och påståenden om valfusk just nu då det är mycket skit som sprids

Kanske borde bara mer försiktiga att ropa ut en seger i förskott?

Känns som att det kommer kunna göra lite mer skada där än att svenskar sitter o debatterar bevisen?
2020-11-09, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Valexperterna: Så kan Trump ändå vinna valet
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JJJea8/valexperterna-sa-kan-trump-anda-vinna-valet

Kan man lita på sådant som som står i Aftonbladet...?

Dessa scenarion har jag sagt från början kommer att uppstå. Det kommer att komma upp så mycket valfusk i swingstaterna att de republikanska elektorerna inte kommer att rösta på Biden. HD kommer att ha en huvudroll där senatorerna i varje delstat får rösta på vem som skall bli ny president. Republikanerna har då 26 senatorer och Demokraterna 24 senatorer. Då vinner Trump omröstningen ( om inte Judas Mitt Romney gör något).
2020-11-09, 11:25
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Ursäkta att jag lägger mej i men det är lätt att hitta värre lögner.
Jag har hört en värre lögn från Trumps mun. "Vi vann valet".och då är det Biden som just nu har fått 306 elektorsröster.

Två följdfrågor:

1. På vilket sätt är detta uttalande värre än det jag nämnde? Du behöver läsa mitt exempel. Vilka offer orsakade detta uttalande rent konkret? Och hur kan du veta att det är en lögn?

2. Vad anser du om de medier och personer som utsett Biden till vinnare, trots att valprocessen fortfarande pågår, trots att ingen har förklarat sig besegrad och trots att inga elektorer är utsedda?

Svaret på ovanstående avgör huruvida du är konsekvent och tillräknelig.
2020-11-09, 11:26
Medlem
NeoVains avatar
600.000 Mail-in ballots i Nevada har konstaterats inte ha någon signatur eller har inte observerats av Republikaner, trots att de är räknade. Kan hända att de blir ogiltiga eller att de får syna dessa i efterhand om de är korrekta... får vi hoppas.

https://twitter.com/Wizard_Predicts/status/1325579296354803712
2020-11-09, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stoltsvenskfitta
"troligen"

Trump är ju en väldigt polariserande figur. Det är ju inte omöjligt att det höga valdeltagandet snarare handlar om att amerikaner faktiskt tyckte att det var viktigt att rösta den här gången, på båda sidorna.

Bara det att 650000 valsedlar är i fel händer i Virginia, New York och Ohio gör att valfusk förekommer. Utan id- kort ..eller id- kort utan foto..i 32 delstater gör att det är upplagt för valfusk.

Man skickar ut 100000- tals..kanske miljoner..valsedlar till ” fel adress” sedan är valfusket i rullning..
2020-11-09, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
600.000 Mail-in ballots i Nevada har konstaterats inte ha någon signatur eller har inte observerats av Republikaner, trots att de är räknade. Kan hända att de blir ogiltiga eller att de får syna dessa i efterhand om de är korrekta... får vi hoppas.

Nja, nu blev det lite fel. Totalt 600,000 röster men ännu ingen granskad.
2020-11-09, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stoltsvenskfitta
"troligen"

Trump är ju en väldigt polariserande figur. Det är ju inte omöjligt att det höga valdeltagandet snarare handlar om att amerikaner faktiskt tyckte att det var viktigt att rösta den här gången, på båda sidorna.

Oddsen för att valdeltagandet i en stat ökar med 20 procentenheter och på vissa ställen överstiger 90% är astronomiskt höga. Inte ens Sverige som är ett land känt för extremt högt valdeltagande kommer i närheten av de siffrorna.

Det som talar för valfusk för oss med kognitiv förmåga och som inte tror allt vi ser på internet är inte de så kallade bevis som kommit fram utan de objektiva fakta i form av tidigare och aktuella röstmönster komparativt mellan stater samt som nämnt onormalt högt valdeltagande. Vinstmarginalerna i vissa större städer är på nivåer Saddam Hussein och Vladimir Putin varit nöjda med.

Det hela är en fars, jag litar noll på detta valresultat. Hur oegentligheterna gått till eller vad som hänt vet ingen, men att det inte är normalt eller ens rimligt i en västerländsk demokrati ser de flesta av oss som är neutrala i vem som blir president.
2020-11-09, 11:31
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain

Har påståtts vara ogiltiga, av Trump. Vilket såklart kan stämma, men "konstaterat" är det ju inte.
2020-11-09, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
För att det var en störande/skränande folksamling antar jag?
Varför tror du att de täckte fönstren?

Kan tänka mig att de blev fotade/filmade där inne och ingen i vallokalen ville bli uthängd och förföljd och kanske mordhotad senare.
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Om du vill kan jag ge mej. Du är värst.

Jag vill inte att du ger dig. Jag efterfrågade svar på två naturliga följdfrågor till det du skrev (det var du som gav dig in i diskussionen).

1. På vilket sätt är detta uttalande värre än det jag nämnde? Du behöver läsa mitt exempel. Vilka offer orsakade detta uttalande rent konkret? Och hur kan du veta att det är en lögn?

2. Vad anser du om de medier och personer som utsett Biden till vinnare, trots att valprocessen fortfarande pågår, trots att ingen har förklarat sig besegrad och trots att inga elektorer är utsedda?

Låt höra nu, eller var tyst.
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clawdice
Även om Trump skulle förlora utan fusk, så måste han nu visa om han på allvar är emot etablissemanget eller ej. Om det på allvar är så att 50.0001% röstat på Joe Biden, så kan de öppna gränserna och fylla landet med folk som aldrig kommer gå emot globohomo, med andra ord slutet för USA. Demokrater har ju redan gått ut och sagt att man ska söka upp "survivors" bland Trump-anhängare och tillintetgöra dem så att detta "aldrig händer igen".

Nu tror ju även jag att Globohomo fuskat sig till denna "seger", och det märks tydligt hur media jobbar just nu. Väldigt väldigt exponerat. Men, som sagt, det spelar ingen roll hur få röster du än har, om du verkligen vill dränera träsket, så får du göra det.

"..och det märks tydligt hur media jobbar just nu. Väldigt väldigt exponerat"

Kan du utveckla det lite. Är det i bemärkelsen att de tystar ner indicier om valfusk, eller är det andra saker du tänker på också? Alternativt menar du kanske att de har släppt "guarden" generellt och inte längre bryr sig om hur biased de uppfattas iom Bidens seger?

Tänker du på amerikans media i första hand, eller menar du media generellt, tex svenska public service?

Alltid intressant att läsa dina tankar, så om du har tid får du gärna utveckla lite som sagt.

Mvh
/Tupo
Medlem
BBC: Här har ni artikeln om massor av extrema händelser som ger upphov till valfusk.

Läs denna artikel och inse hur många valsedlar som är i omlopp som har hamnat i ” fel” händer.

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-53353404

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in