2020-11-09, 10:47
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Diskussionen om valfusk dyker upp varje val, denna gång är det republikanernas tur och man har nu en ledare (inte så länge till) som gärna spär på detta vilket är lite unikt.
Inte det minsta unikt, vilket jag precis visade.
2020-11-09, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
I de viktigaste staterna är det oerhört jämnt. Så Trump skulle kunna vinna dem även om det bara har fuskats lite. Anledningen till att Biden leder med 3 miljoner röster över hela USA, är ju som vanligt pga Kalifornien.

Kalifornien och New York. Skillnaden i antalet röster mellan Trump/ Biden är irrelevant.
Det är skillnaden i swingstaterna som är helt avgörande.
2020-11-09, 10:49
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Citat:
Dessutom hatar de honom mer än någonting annat. Men av någon anledning är det helt omöjligt att de skulle ha fuskat?

Klart de kan ha fuskat, men när Trumps folk säger saker i stil med Michigan, att de inte fick observera räknandet, men sedan får erkänna att "jo, vi hade ju iofs observatörer på plats... men", så stärker ju inte det trovärdigheten kring andra påståenden om felaktigheter. Eller?
2020-11-09, 10:49
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Jag har ingen aning om det har fuskats. Jag bara misstänker det. Men jag tycker det är väldigt konstigt att så många är säkra på att det inte har fuskats. Vi pratar om ett parti som har spenderat de senaste 4 åren åt att få bort presidenten med alla möjliga olika metoder. Dessutom hatar de honom mer än någonting annat. Men av någon anledning är det helt omöjligt att de skulle ha fuskat?

MSM har verkligen gjort ett bra jobb med att övertyga miljoner människor om att en person som inte har gjort någon illa, är värre än Hitler. Det är helt otroligt alltså. Det visar verkligen vilken makt propaganda har. Det är därför jag inte följer MSM alls längre. Man får en väldigt skev bild av verkligheten när man gör det.

CNN och Demokraterna har ljugit om så mycket när det gäller Trump, men nu helt plötsligt så ska jag tro att det är helt omöjligt att de kanske har fuskat? De har alltså helt plötsligt blivit årliga och hederliga?

Återigen, jag vet inte om det har fuskats. Men jag tycker att vi alla borde ta det lungt och vänta tills processen är över. Jag är så trött på allt 100% bias. Allt från människor som tror att Trump är en rasist, till människor som inte kan se att Trump är en narcissist.

Lyckas man bevisa fusket i US så är finns det all grund för att ifrågasätta det svenska valets resultat.

MSM försöker främst kommunicera bilden av att de är i majoritet när det i själva verket är tvärt om.

Kan man eliminera demokraterna i US så kan vi eliminera vänstertramset i resten av världen också.
2020-11-09, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Självklart behövs en snabb och effektiv utredning.

Problemet är bara att förmodligen är de flesta ”bevisen” om påstått valfusk bara konspirationsteorier och skitsnack som inte på långa vägar räcker för att ta upp i en domstol.

Det som då händer när åklagare och utredare förkastar ”bevisen” är att de myndighetshatande Trumpsupportrarna, som inte tror på något annat än sin egen bild av verkligheten, inte kommer godta detta och fortsätta sura (och i värsta fall skjuta).

Men visst är det ett stort problem om media, före det att en transparent utredning gjorts angående om valet gått rätt till, sprider narrativ såsom att "Trump är barnslig, han borde avgå direkt"? Särskilt mot bakgrund av att demokraterna aldrig egentligen accepterade valresultatet 2016 och de därefter jagat Trump konstant i 4 år utan att kunna sätta dit honom för något. Den misstro som nu finns mellan grupper i USA har inte bara en kålsupare skapat. Det kommer krävas ett oerhört arbete för att ena folk och inget av detta arbete kan påbörjas förrän frågan om valets legitimitet är avklarad. Ingen enighet kan heller uppnås om the crazy left får utrymme att fortsätta sprida hat genom sitt identitetspolitiska och ofta våldsbejakande budskap. Nu senast har de föreslagit att en "hit-list" ska upprättas angående personer som "ska få betala" för att de på något sätt arbetat för Trump-administrationen. Rena fascism-fasonerna och den allra sämsta början för att nå enighet.

Trump själv, liksom hans väljare, bör hålla sig till lagen och låta utredningen om eventuellt fusk bli klar. Detsamma gäller för demokraterna och deras väljare. Sitt still i båten. Keep your cool.
2020-11-09, 10:53
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoltsvenskfitta
Klart de kan ha fuskat, men när Trumps folk säger saker i stil med Michigan, att de inte fick observera räknandet, men sedan får erkänna att "jo, vi hade ju iofs observatörer på plats... men", så stärker ju inte det trovärdigheten kring andra påståenden om felaktigheter. Eller?

Samtidigt stärker de ju tesen om valfusk när man inte hade transparens i observerandet.

På en klipp kan man se valarbetarna sätta ut stora skivor i fönsterna så ingen kunde se in. Hmm varför om man inte har nått att dölja?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://mobile.twitter.com/realDonaldTrump/status/1325594474110726150

Ted Cruz säger det bra här.

https://mobile.twitter.com/SeanAKehoe/status/1325701466833776640

https://mobile.twitter.com/realDonaldTrump/status/1325511603157159942

Det här var ett väldigt intressant uttalande. Ville han att vi skulle se detta?

Det är detta som måste utredas. Detta hände även SD under valkvällen 2018. SD rusade sedan stod allt still under en tid pga " tekniskt fel".
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Mycket bra inlägg som sammanfattar mina tankar. Trump är visserligen ibland kaxig i sin framtoning, men jag tror inte att han skulle riskera att bli till åtlöje inför hela världen inklusive sin egen väljarbas genom att tjurskalligt hålla sig kvar vid makten utan skäl.

Att Donald Trump nu ett flertal gånger tvärsäkert hävdar att de vunnit, tolkar jag som att de verkligen har graverande bevis för ett omfattande och systematiskt valfusk som givit Biden en orättfärdig seger.

Jag har sett flera av Trumps organisatörer på sociala medier påpeka vikten av att hålla koll på vilka republikaner som motsätter sig att fusk förekommit och vill ge segern till Biden. Som vi vet så finns det en del Republikanska politiker och tjänstemän, som är del av, alternativt lojala till, det globalistiska maktetablissemang som med alla medel vill stoppa Trump.

Det mest flagranta exemplet på förrädare är ju Trumps styvson Jared Kushner. Jag är fullkomligt övertygad om att Trump kommer att bestämt men vänligt hålla honom kort i fortsättningen.

Har inte hundra koll men sade inte Trump redan på valdagen eller dagen efter att de vunnit? HUR visste han att han skulle få flest elektorer? Lite märkligt faktiskt. Det finns ju verkligen inget sätt för en kandidat att veta huruvida han kommer vinna eller förlora tills räknandet är helt klart. Även fast han ledde precis i början.
Antyder inte att republikanerna fuskat, vill bara säga att hans ord om att de har vunnit valet kanske inte väger så tungt eftersom han började säga det väldigt tidigt i rösträknandet.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-11-09 kl. 10:58.
Medlem
Alla ni som hatar Trump, tror ni på fullaste allvar att det inte finns en massa korruption i USA? Är ni så hjärntvättade av MSM att ni tror att the swamp och deep state bara är konspirationsteorier, och att allt går rätt till i Washington? Har ni glömt bort att all media i USA sa att det fanns massförstörelsevapen i Irak?
2020-11-09, 10:56
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Citat:
Samtidigt stärker de ju tesen om valfusk när man inte hade transparens i observerandet.

På en klipp kan man se valarbetarna sätta ut stora skivor i fönsterna så ingen kunde se in. Hmm varför om man inte har nått att dölja?

Jag håller med, utred allt som går att utreda, rätt ska va rätt.

Därför är det ju extra viktigt att Trump och gänget inte ljuger ihop trams, eller hur?
Medlem
Citat:
https://mobile.twitter.com/realDonaldTrump/status/1325594474110726150

Ted Cruz säger det bra här.

https://mobile.twitter.com/SeanAKehoe/status/1325701466833776640

https://mobile.twitter.com/realDonaldTrump/status/1325511603157159942

Det här var ett väldigt intressant uttalande. Ville han att vi skulle se detta?
Jag tänker precis som Ted Cruz. Trump ledde i flera viktiga stater, och helt plötsligt kom det in en massa röster som bara var för Biden.
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Det är detta som måste utredas. Detta hände även SD under valkvällen 2018. SD rusade sedan stod allt still under en tid pga " tekniskt fel".

Ja det är intressant, man ser ett mönster. Kanske är detta det som Trump vill exponera till världen? Dock var det aldrig så uppenbart som att alla röster gick till exempelvis Löfven.

Vem vet men bra att det utreds oavsett. Det är bra för demokratin med transparens.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in