2020-11-09, 06:33
Medlem
Trump har lagt ut 7 stycken Tweets den senaste timmen och Twitter har naturligtvis börjat flagga dem.

Det är enbart videolänkar till Fox News angående valfusket.

https://twitter.com/realdonaldtrump
2020-11-09, 06:35
Medlem
NeoVains avatar
Biden-Harris kamanjen har fortfarande inte förstått att det är för sent att komma med nya valsedlar... Men de kanske inte blev klara förräns nu? Vitnessmål.

https://www.thegatewaypundit.com/2020/11/trump-campaign-witness-saw-biden-harris-van-stop-las-vegas-nevada-center-unload-fill-boxes-ballots-v ideo/
2020-11-09, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Ju fler av de jämna statera som beslutar om recounts så köper det Trump tid att få in rättsliga mål i domstolarna på statlig nivå. Vilket ger honom tid att förbereda sig för HD när väl domstolarna med största sannolikhet i många fall avslår hans mål. Nu är inte det sistnämnda någon sanning men de statliga domstolarna kommer vilja skjuta detta ifrån sig och uppåt.

Sen har vi ju hela historien om de blockchain-märkta valsedlarna som bör upptäckas vid recounts om vederbörande får reda på vad de måste leta efter.

Är det Trump som ska ta det där till högsta domstolen?
2020-11-09, 06:39
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Hans advokater, han har väl runt 600 har jag hört. Han kommer knappast närvara själv.
2020-11-09, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Hans advokater, han har väl runt 600 har jag hört. Han kommer knappast närvara själv.

Nä det är sant förstås. Så advokaterna tar målet till högsta domstolen genom att överklaga eller hur går det där till? Eller är det William Barr DOJ som kontakta domstolen?
2020-11-09, 06:43
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:

Till syvende och sist så kommer det ju bli han som person som måste göra det. Det kan dock finnas speciella regler och riktlinjer för det att det är presidentämbetet i sig som går till HD. Lite som ett aktiebolag är en juridisk person, och inte personerna som är firmatecknare.

För övrigt, så länge som Vladimir Putin inte gratulerat Joe Biden till "vinsten" så är det här en öppen historia. Jag håller Putins omdöme högre än hela USA ihop.
2020-11-09, 06:46
Medlem
Citat:
Till syvende och sist så kommer det ju bli han som person som måste göra det. Det kan dock finnas speciella regler och riktlinjer för det att det är presidentämbetet i sig som går till HD. Lite som ett aktiebolag är en juridisk person, och inte personerna som är firmatecknare.

För övrigt, så länge som Vladimir Putin inte gratulerat Joe Biden till "vinsten" så är det här en öppen historia. Jag håller Putins omdöme högre än hela USA ihop.

Ok. Vad jag inte riktigt fattar är hur Trumps privatadvokater ska kontakta Supreme Court för att ta upp presidentens önskan om att bestämma att han ska bli president.

Kina har inte heller gratulerat Biden till någonting.
2020-11-09, 06:51
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ok. Vad jag inte riktigt fattar är hur Trumps privatadvokater ska kontakta Supreme Court för att ta upp presidentens önskan om att bestämma att han ska bli president.

Som sagt, rent logiskt så är det tredje person, presidentämbetet, som lämnar in ansökan till HD, med bevis och allt man har. Jag kan inte se det på något annat sätt. Trump är Trump som privatperson med som USA:s president är hans privatperson irrelevant.

Citat:
Kina har inte heller gratulerat Biden till någonting.

Ja, så är det. Vad visar det på?
2020-11-09, 06:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Trump har lagt ut 7 stycken Tweets den senaste timmen och Twitter har naturligtvis börjat flagga dem.

Det är enbart videolänkar till Fox News angående valfusket.

https://twitter.com/realdonaldtrump
Det har pågått sedan valnatten.
2020-11-09, 06:54
Medlem
Citat:
Som sagt, rent logiskt så är det tredje person, presidentämbetet, som lämnar in ansökan. Jag kan inte se det på något annat sätt. Trump är Trump som privatperson med som USA:s president är hans privatperson irrelevant.

Ja, så är det. Vad visar det på?

Hur går det till när presidentens privata advokat Giuliani kontaktar Supreme Court? Är det G som då lägger fram alla de misstankar som visat sig?

Tror nog Kina vill vänta lite till. Det vet ju om vad som händer.
2020-11-09, 06:55
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Du tar faktiskt upp en bra och lustig poäng här.

När Trump talade om poströsterna som ett potentiellt valfusk så hette det ju att demokrater var ansvarstagande och poströstade på grund av corona-pandemin och därmed inte ville ta sig ut till vallokaler för att rösta. Men att vara ute och fira hans vinst går tydligen.

Aja, jag antar väl att pandemin dog i samma stund som Biden utses som medias vinnare och nu är det fritt fram att samlas för att fira han vinst utan tankar på corona...

Corona var bara ett verktyg de använde för att få in Joe Biden som aldrig haft en chans att vinna utan poströster och massa ursäker för ditten och datten så det blir undantag ifrån regler(som de behöver) som t.ex att observatörer måste hålla sig långt borta så de inte kan inspektera valsedlarna... en regel som varit standard hela detta val och som möjliggjort hela den här fuskaffären.

Nu tror de inte att verktyget behövs så mycket längre.

datumet här...
https://twitter.com/JoeBiden/status/1187829299207954437
2020-11-09, 06:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Corona var bara ett verktyg de använde för att få in Joe Biden som aldrig haft en chans att vinna utan poströster och massa ursäker för ditten och datten så det blir undantag ifrån regler(som de behöver) som t.ex att observatörer måste hålla sig långt borta så de inte kan inspektera valsedlarna... en regel som varit standard hela detta val och som möjliggjort hela den här fuskaffären.

Nu tror de inte att verktyget behövs så mycket längre.

datumet här...
https://twitter.com/JoeBiden/status/1187829299207954437
Coronan kommer fortsätta användas. Inte var coronan enbart till för valet i USA.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in