2020-11-08, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan
Allmängods både på C-Span och bland vänsterradikala guvernörer från Seattle ner till SAN Diego.

Har du sovit under en sten sen -17?

Affirmative action är gårdagens News.

Nu handlar precis allt om vita reaktionära män, och på vilket sätt man kan destruera dom.

Länka. Fast det kan du inte, för du har fantiserat ihop det här. Om det är så allmänt känt så borde det ta dig under en minut att hitta.

För övrigt röstade Kalifornien ner affirmative action i ett av dom mest demokratiska delstaterna i unionen.
2020-11-08, 23:38
Medlem
Kh4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Tja, den väljagruppen som Trump växte med absolut störst i år var ju outbildade svarta män. Så idioterna börjar väl hitta hem antar jag?

Ganska svagt argument skulle jag säga. Min gissning är dessutom att arbetslöshetsprocenten bland de lågutbildade männen är väldigt låg då de till högsta grad inte arbetar inom akademiska yrken, men kan ha en relativt hög lön då många fysiska jobb som allt från elektriker till rörmokare inte är dåligt betalt.

I detta fall undrar jag även om inte de är i sig smartare än en person från Seattle som studerat något av en mera hobbyverksamhet som historia eller konst och som kan påstå sig själv vara högutbildad, men har svårt att få ett mera välbetalt jobb.
2020-11-08, 23:39
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Ronie Berggren, konservativ svart Trump-supporter säger att Trump bör acceptera valresultatet och Trump greppar efter halmstråd.

Bara detta säger att Trump har förlorat. Ronie Berggren är PRO-Trump.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ronie-berggren
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
I Wisconsin har man nu hittat en andra programvara med samma uppvisade problematik. Den har nu återfört 13.400 röster till Donald J Trump.

Även dessa röster har av någon magisk anledning enbart tillfallit Joe Biden.

https://twitter.com/kylenabecker/status/1325550738525851648

Election Systems Software
https://www.essvote.com

Nixter, jag är övertygad om att om du söker på Flashback från valet 2016 så kommer du hitta att demokraterna anförde exakt samma mjukvaruproblem som anledning till att Hillary förlorade Wisconsin med under 10.000 röster. Du är så blåst att klockorna står stilla. Jag vet inte hur jag ska säga det här till dig men, tro inte på allt som sägs på Twitter eller Youtube. Det blir snurrigt i huvudet.
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Ja. Fattas 20 tusen röster till för att Trump ska leda.

Ja, men det fattas säkert ett antal personer i fängelse för federala brott. Tom, nu måste ju även du inse att detta är på väg åt helt fel håll för Demokraterna. Ge detta ett par dagar till och vi har den största konstitutionella krisen i USAs moderna tid (efter WWII).

Detta är den största skandalen i modern tid, nu hoppas vi på William Barr. Se klippet från September.

https://twitter.com/FogCityMidge/status/1324438683336929281
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Det är ju fullständigt irrelevant eftersom den största gruppen av döda i covid inte är någon ras, utan ålder, och Trumps två stora väljargrupper är outbildade vita män, och pensionärer +70. (Han tappade mellanskiktet i detta val och därför förlorade han).
Ras har definitivt de som dör. Av 70-plussarna som dog var svarta överrepresenterade och de röstar på demokraterna. Om det räcker för att kompensera för att de utgör ca 25% i Georgia vet jag inte. Dödstalen är hur som helst under 1 promille, därav Fälldin-kommentaren.

Citat:
På tal om Fälldin: Jag hade ett trevligt samtal med en alkis på stan för några år sedan på vägen hem från ett bröllop. Han berättade att Fälldin var den enda värda politikern han sett i sitt liv, för att han en gång köpte en halvflaska dessertvin till sagda alkis efter ett samtal på en parkbänk. Lite kuriosa bara.
:-D
2020-11-08, 23:40
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Så ingen källa alltså?

Pinsamt.

Vill du ha en twitter-tråd som börjar i Texas så visst. Ingen annan en du tvivlar på att Fläskpaddan drabbats av en allvarlig TDS.
Något som nu ser ut att ge henne ett liv bakom murar.
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
I Wisconsin har man nu hittat en andra programvara med samma uppvisade problematik. Den har nu återfört 13.400 röster till Donald J Trump.

Även dessa röster har av någon magisk anledning enbart tillfallit Joe Biden.

https://twitter.com/kylenabecker/status/1325550738525851648

Election Systems Software
https://www.essvote.com

Som jag förstod det så var det 13.400 ballots som inte kunde läsas pga ett litet tryckfel längst ned på pappret, och därmed har de inte tillfallit någon kandidat. De körde dem då manuellt och av dessa så tillföll något fler till Trump än till Biden så Bidens ledning har minskat, men inte med 13400 röster och innan så var de inte felreggade på Biden. Eller missupfattade jag det?

edit: mer info
Innan detta ledde Biden med 20540 röster i Wisconsin och nu så landar han in på strax under 20k
D.v.s både Trump och Biden missade röster pga detta, men trump missade ca 600st fler röster.
Senast redigerad av DirtyDiggerNick 2020-11-08 kl. 23:48.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
Röstfusk är enormt i sitt underlag:

https://www.facebook.com/100008294047911/videos/2894014020885038/

Hon presenterar inga bevis alls, dessutom har hon fel i sak i flera fall.
Hon påstår att AZ blir automatisk omräkning vid mindre än 1% skillnad. Det stämmer inte det är vid 0,1%
Trump kan ändå kräva det vid större skillnad men då måste de bekosta det själva om det beviljas.
Georgia har ingen automatisk recount gräns(som hon påstår), där sker det enbart på begäran och får bara beviljas om skillnaden är mindre än 0,5%
Nevada pratar hon rent struntsnack. Det finns inga bevis alls på att folk röstat flera gångar som hon antyder, hon påstår också att de senare rösterna skulle gynna Trump vilket de verkligen inte gjorde.

Pennsylvania ljuger hon om. Hon påstår att de inte hade observatörer från gop. Det är helt felaktigt.
Hon påstår att en domstol dömde till gops fördel om det vilket är direkt lögn. Vad det handlade om vara att gop vill att deras observatörer skulle få stå närmare än 15feet(vilket för övrigt gällde för samtliga observatörer inte bara gop. Domstolen gick med på 6feet. GOP överklagade det och ville stå ännu närmare men fick avslag.
2020-11-08, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Hmm jag måste ha blandat ihop det med några polls isåfall, men kunde svära på att det var äkta röster jag kollade på både 1:a och 2:a november alltså innan valdagen och såg Joe Biden i ledning i alla stater.

Det är möjligt att pennsylvania inte var med om de hade en specifik lag som förbjöd det, men många övriga drog jag slutsatsen att de måste räknat poströsterna innan valdagen.

Ändå fortsätter dessa att "trickla" in i låg hastighet i flera dagar efteråt trots att detta inte är lagligt enligt konstitutionen. Inga röster får tas emot efter den 3:e.

Konstitutionen säger ingenting om poströster och datum alls, varför reglerna skiljer sig mellan delstaterna. En del har poststämpelsdatum, en del kan ha framkomna på valdagen och en del kan ha framkomna X dagar efter valdagen. Inget av det strider mot konstitutionen.
2020-11-08, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Twitter och Facebook verkar inte gilla att man sprider information om Benfords Lag... De tar bort konton om man retweetar detta tydligen? Hur kommer det sig tror ni?

https://www.thegatewaypundit.com/2020/11/breaking-twitter-facebook-suspending-anyone-retweeted-tweet-benfords-law-shows-inplausibility-biden- vote-distribution/

Jag tittade lite närmre på detta med Benfords lag gällande anomalin i just Milwaukee. Jag gjorde samma test på Clintons siffror 2016 och Obamas 2008. Det blev exakt samma anomali, d.v.s. det bröt Benfords lag på samma sätt. Jag skulle tolka det som att Benfords lag inte är fullt tillämplig i detta fall, om man nu inte vill tro att det fuskades på samma sätt 2008 och 2016, men det verkar väldigt osannolikt.
2020-11-08, 23:43
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Givetvis, men vad har det med saken att göra? Trump jagar illegala invandrare, men gifter sig med en. Är det något du supportar?

Invadrare som befinner sig i Usa ska så klart få bygga sitt hem där, men någon gång så måste kontroll av gränsen göras, då ingen fullföljt uppdraget tidigare. Obama byggde inte heller klart muren, burar för barnen lyckades Obama däremot snickra ihop.

Varför är inte Obama ett jävla rövhål som satte små barn i metall-burar?

Även här fuskar media med bilden som påverkar väljare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in