2020-11-08, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Om någon håller koll:

1) Newsmax
2) OANN
3) Real Clear Politics (inte precis en Trump-vänlig webbplats)
4) Breitbart

.. gör ingen projektion.

Vad vi bevittnar är en mediekampanj för att få folk att tro att Biden har valts. Lagligt har han inte gjort det.

Nixter, det vi bevittnar är din totala intelligensbefrielse. Vakna upp nu istället. Inte ens tolvåring går ju på alla dessa "myter" som dessa källor sprider.

Jag tror du ska lyssna på Trumps rådgivare t.ex. Chris Christie eller Rick Santorum så får du lite mer förståelse vad detta handlar om- Båda republikaner och Trumpister. Känns som att Newsmax och Breitbart är en aning jäviga om du sätter dig in i hur de finansierar sin verksamhet.
2020-11-08, 23:00
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
Emma18 helt rätt igen. Det är så urbota korkat att valarbetarna inte tilläts att utföra "precanvasing" av poströster, dvs öppna kuvert, ta ur valsedeln, kontrollera signatur etc, i förväg! Varför inte i Pennsylvania men Texas och Florida? Jo för att Trump uttryckligen ville ha det så. Helt idiotiskt, poströsterna hade då räknats på någon timme. I några delstater har t.om. rösterna inte bara fått precanvasing utan även räknats. Republikanerna trodde de var smarta när de segade ut processen i Pennsylvania, istället blottlades bara hela kampanjens totala inkompetens och Trumps totala mentala sammanbrott. Möjligtvis har de dragit in ett antal dollar för att betala av skuldberget som kampanjen sitter på.

Men vart har du nu läst om ett mentalt sammanbrott?
Är det samma blaska som skriver att Melani lämnar Trump om han förlorar valet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Ditt spån. Titta på klippet först innan du dömer det. Det innehåller mer än en enskild person som spekulerar. Men detta bevisar ju å andra sidan din nivå. Att du inte kan tänka själv visar att du är en radiostyrd MSM-konsument. Dessvärre måste jag tillägga.

Och att du tror att en socialmediamupps sinnesjuka fantasier är någon sorts källa är skrattretande.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
HÖR PÅ MITT MISSTÄNKTA VALFUSK - BEKRÄFTA ELLER DEMENTERA OM DETTA GÅR

Vi kan glömma slängda Trump-röster, då de kanske handlar om tusentals; ja det kunde vara avgörande i jämna stater men att det varit jämnt är ett resultat av megauppblåsningen som gjordes på Biden.

Huvudledningen för fusket är postssedlar, som alla vet. Det jag tror är:

När räkningen börjar närma sig slutet, så har de något sätt att se soffliggare, döda och kanske utflyttade från USA. Dessa personnummer tas nu ut av en grupp, skrivs ut på ett papper. En större grupp, låt säga 100 personer, sitter och får uppgifter på löpande band, och drar en signatur och stulna uppgifter på kinesiska upptryckta valsedlar som är perfekta kopior av de äkta. En natt så klarar nog 100 man att avverka 1000-2000 ballots; 100-200 k done. Ja, detta kräver många personer och intensivt arbete tills svetten rinner.

Varför har det tagit ENORMT lång tid att räkna den sista %-en? Som är allt mellan 10-50 k sedlar, c:a. Ja, det tar längre tid när ballots ska skrivas från scratch...

Fullt möjligt?

Chemistry Gäsp. Tror du själv på det du skriver?
2020-11-08, 23:01
Medlem
Citat:
Hela den här tråden är ett stort skämt. Mestadels helt vanliga avvikelser i ett val med 150 miljoner röstsedlar som blåses upp. Blandat med "Urban Legends" som varit kända sedan Nixons dagar. Endast äkta Rednecks faller för detta!

DETTA HANDLAR OM ATT FÅ IN PENGAR TILL TRUMPKAMPANJEN FÖR ATT BETALA AV DET MASSIVA SKULDBERG DE SITTER PÅ.

Ni som "fördjupar er" i diverse Twitterinlägg, youtube-snuttar, Reddit-poster om sharpiepennor etc. Ni kommer bli djupt besvikna när det går upp för er om två veckor att allt bara var "BULLSHIT" som vi säger i USA.

Att det är Rudi Giuliani som valts till legal expert på valfusket är beviset för er som inte tror mig. Han är absolut inte expert på valfusk. Han är snarare expert på att titta djupt i flaskan och göra vad som helst för att finansiera sina extravaganta Whisky-smaklökar.

Det kommer skrivas doktorsavhandlingar om det här fenomenet i framtiden.
https://en.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger_effect
Senast redigerad av SunTzu 2020-11-08 kl. 23:03.
2020-11-08, 23:01
Bannlyst
Citat:
Om någon håller koll:

1) Newsmax
2) OANN
4) Breitbart

.. gör ingen projektion.

Vad vi bevittnar är en mediekampanj för att få folk att tro att Biden har valts. Lagligt har han inte gjort det.

Skit samma... Jag tror oxå att radikalerna har fuskat hårt. Så klart.

Men låt nu Biden och negerkvinnan köra racet i USA till -24.

Dom har en fullständig mardröm framför sig. Senaten kommer dom torska, Supreme Court torskar dom..

Det enda dom kan göra är att låna pengar.
2020-11-08, 23:02
Medlem
Citat:
Om någon håller koll:

1) Newsmax
2) OANN
4) Breitbart

.. gör ingen projektion.

Jag väntar på svar...ge oss länk till ditt påstående att GOP ska som huvudparti delta i stämningarna.
Medlem
tinybitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox
Tackar, ska försöka ta kontakt med Giuliani eller Trump kampanjen och skicka över lite listor jag plockat fram. Ska kolla in i PA imorrn om jag hinner.

Nej jag tänkte på om du har den databasen med de som är födda innan 1900 eller är de helt "diskade" ur systemet?
Jaha! Nä det jag syftade på var att det ej går söka på sidan jag länkade där, på personer födda under 1800-talet.

Kom ihåg att skicka till Project Veritas också!
veritastips@protonmail.com
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Men vart har du nu läst om ett mentalt sammanbrott?
Är det samma blaska som skriver att Melani lämnar Trump om han förlorar valet.

Klart hon kommer göra det, hon är ju bara där för pengarna och för att hon skrivit på ett stenhårt prenup. Nu har han ingen chans att sno ihop pengar för att betala sina utlandsskulder så är hon snart gone.

Btw, är du ett Melaniafan trots att hon är en illegal invandrare som jobbade i USA trots att hon inte hade något arbetstillstånd?
2020-11-08, 23:03
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Detta stämmer inte på något sätt utan är något som du har hittat på. I till exempel Pennsylvania stiftade republikanerna en ny lag som gjorde det olagligt att räkna poströster innan valdagen. När de första resultaten rapporterades från swingstaterna på tisdag kväll så var i princip inga poströster medräknade.

Hmm jag måste ha blandat ihop det med några polls isåfall, men kunde svära på att det var äkta röster jag kollade på både 1:a och 2:a november alltså innan valdagen och såg Joe Biden i ledning i alla stater.

Det är möjligt att pennsylvania inte var med om de hade en specifik lag som förbjöd det, men många övriga drog jag slutsatsen att de måste räknat poströsterna innan valdagen.

Ändå fortsätter dessa att "trickla" in i låg hastighet i flera dagar efteråt trots att detta inte är lagligt enligt konstitutionen. Inga röster får tas emot efter den 3:e.
2020-11-08, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan
Skit samma... Jag tror oxå att radikalerna har fuskat hårt. Så klart.

Men låt nu Biden och negerkvinnan köra racet i USA till -24.

Dom har en fullständig mardröm framför sig. Senaten kommer dom torska, Supreme Court torskar dom..

Det enda dom kan göra är att låna pengar.

Vill du se en graf över budgetunderskott GOP vs DNC över tid?
2020-11-08, 23:04
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Till alla er som gått på dessa löjliga anklagelser om koordinerat fusk i valrörelsen, vänligen betänk:

1) Biden vinner utan Pennsylvania eller Michigan. Han har med intill 100% sannolikhet vunnit både Arizona och Georgia som båda har Republikanska guvernörer. Är de också med i konspirationen?

2) Att avlidna röstar är en återkommande "Urban Legend" som republikaner använder så fort som Demokraterna vinner val. Demokraterna å sin sida har sina vanliga bortförklaringar om väljarförtryck, köer och vinklade resurser beroende på områdens socioekonomiska status. Business as Usual för alla som följt med i valrörelser i USA tidigare. De upprörda dåliga förlorarnas röster brukar tystna efter någon vecka.

3) De faktiska stämningsansökningarna som Trump-advokaterna faktiskt lämnat in berör under 3000 röster i Pennsylvania (försent ankomna poströster som felaktigt räknats) samt 53 i Arizona (Sharpiegate, dvs "Trumpväljare har använt Sharpiepennor på uppmaning av en valarbetare). Dessa kan inte påverka utgången i resultatet.

4) Trump har redan innan valet offentligt deklarerat sina planer att vid förlust utropa valbedrägeri, något som domstolar alltid ställer sig synnerligen skeptiskt inställda till.

5) Trumpkampanjen är bankrutt och har över 100 MUSD i skulder till mediaföretag, lön till medarbetare, cateringföretag, counties där valmöten hållits etc etc. Direkt när Trump deklarerade sina avsikter att stämma skickades epost ut till Trumpanhängare att finansiera kampanjens legala kostnader för detta. Vad han inte nämnde var att det i det finstilta framgår att pengarna inte går att få tillbaka om de bestämmer sig för att inte stämma, pengarna kan därmed användas för att betala omkostnader i kampanjen.

6) Möjligheten till omräkning i jämna val i USA finns och ska finansieras av den som begär det. Detta kan kosta 100 MUSD i en stor delstat. När det genomförts brukar det handla om en handfull, upp till tiotalet röster som ändras, lika ofta till nackdel för den som begärt omröstningen. Det har aldrig överstigit 100 röster. Donald Trumps rådgivare vet detta och kommer därför inte att fullfölja röstomräkningen i Wisconsin, möjligtvis Georgia som har en automatisk spärr. Jag tror i och för sig när de utlandsstationerades röster är färdigräknade att den automatiska spärren kommer att passeras så att Trump blir tvungen att finansiera en omräkning.

Så vänligen Flashbacksläsare som kanske inte är van med hur dåliga förlorare i Amerikanska val brukar uppträda. Detta är inget nytt under solen. Minns ni att Clinton ojade sig över hur valet i Wisconsin skötts och att man hotade med stämningar och omräkning, det blev tummetott av det.

Det finns definitivt inga som helst substantiella bevis på att ett koordinerat valfusk förekommit för det är helt enkelt omöjligt att koordinera 5 delstater och hundratals counties. Trumps stöd har ökat i Philladelphia och Detroit så hela hans anklagelsebatteri är politiskt motiverat. Ni måste förstå det som inte "kan läsa mellan raderna" i amerikansk politik. För någon som känner till hur det funkar är det självklart politiskt dravel. Republikaner vill alltid svärta städer som Philly eller Detroit. Det ingår i ryggmärgen, för det är demokratfästen.

Trump var den som själv ville att poströster skulle räknas sist just för att uppnå detta scenario. Han är smart. Han vet att han är förlorad men vill bara få pengar till kampanjen för att betala av skulder.
Finns ett problem, den typem av rationella

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in