2020-11-08, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Kan du presentera en källa på valsedlarna?

Ge mig en liten stund så fixar jag, om jag glömmer så pinga mig.
2020-11-08, 22:21
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
Till alla er som gått på dessa löjliga anklagelser om koordinerat fusk i valrörelsen, vänligen betänk:

*Snip*(orelevant för oss som vet)

Och till oss som gjort en statistisk analys och konstaterat att valfusk har begåtts redan på egen hand då? Vi som därför letar bevis för detta och lägger in i tråden på löpande band? Vi som hör hemma i tråden?

Har du inget att säga till oss, eller något att bidraga med i bevisväg så vad gör du här?
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Någon fler som tänker på uppgifterna som läckte från team-Trump, bara ett par dagar innan valet. Att Trump tänkte utropa sig som segrare tidigt på valnatten.

Först avfärdade jag detta som fake news, men nu tror jag detta kan ha varit ett taktiskt genidrag från Trump. Att stressa upp motståndarlaget, få dem ur balans så att de går helt bananas med sina fuskplaner, och på så vis kunna håva in riktigt starka bevis.

Lägg till att han troligt gjort ett så bra val att även andra stater som historiskt varit demokratiska behövde HAMMER hjälp, tänker på exempelvis Minnesota. Detta har gjort att de behövt slarva igenom tilläggen i röster och inte kunnat smeka ut dem på det sätt som maskineriet är avsett att göra en nästan osynlig "Guds hand" som Maradona sagt det.

Förutsatt bara hälften av vad som kommit fram de senaste 48 timmarna stämmer kommer de få bygga ett Guantanamo 2.
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
.... För att vi är i mitten av en global pandemi? Trumpbönderna tror på ju att covid är en scam och dom bryr sig inte, medans Biden kört distans. Det har såklart drabbat honom hårdare än Trump (Även om jag såg siffror igår som menar på att om inte Georgia fuckade upp sin covidhantering så grovt så hade det levt tillräckligt många fler 70+are som röstar Trump att han tagit delstaten, det är lite ironiskt).

Alla som kan tänka förstår ju att Trump är en clown. Biden är bättre, men han är fortfarande ett skitval som aldrig hade blivit aktuellt om dom inte haft ett så grundligt efterblivet valsystem. DNC är ett pissparti med enda saving grace att GOP är värre.

Människor som röstar på D eller R är alltså så fundamentalt olika att den ene väljer att stanna hemma eftersom den andre har tendenser att svälja konspirationsteorier då han är republikan/patriot/nationalist. Låter som scriptade robotar och nåt Kent Werne eller Mick West har kommit på under en snefylla.
2020-11-08, 22:22
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Även om jag såg siffror igår som menar på att om inte Georgia fuckade upp sin covidhantering så grovt så hade det levt tillräckligt många fler 70+are som röstar Trump att han tagit delstaten, det är lite ironiskt).
Med tanke på (1) dödstalens obetydlighet och (2) svartas överrepresentation i corona-död så kan du få en Fälldin-kommentar: Glöm det.
2020-11-08, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air

Trump var den som själv ville att poströster skulle räknas sist just för att uppnå detta scenario. Han är smart. Han vet att han är förlorad men vill bara få pengar till kampanjen för att betala av skulder.

https://en.wikipedia.org/wiki/1876_United_States_presidential_election#Electoral _disputes_and_the_Compromise_of_1877
2020-11-08, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Kan du förklara logiskt varför det återspeglas jättetydligt i verkligheten att Obama var populär med stora möten och Biden jämförelsevis känns som en fluga på väggen?
Ja jag tänker och dessutom objektivt och ser gärna Biden som president bara det har gått rätt till vilket jag är väldigt skeptisk till. Du verkar vara en hardcore Trump hatare och då blir argumenten därefter.

Biden är inte speciellt populär, det är ju snarare så att folk röstar bort Trump.
2020-11-08, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
I VECKAN SOM KOMMER ÄR FÖLJANDE PÅ GÅNG

- Team Trump preparerar för ett batteri av stämningar i ett flertal stater. Bla PA/MI/GA/AZ fler kommer följa.

- Stämningarna kommer lämnas in i både staternas men även federal domstol.

- Det finns redan nu en koordination mellan Team Trump och statliga Republikanska partiorganisationer, inom kort kommer huvudorganisationen ansluta sig till processerna.

- Just nu bör detta uppgå till totalt 84 elektors röster. Notera många av dem Bidens (switch)

DOM VART PÅKOMNA

Tillåt mig ett gapskratt Nixter! Är det Rudi Giuliani som ska hålla i alla dessa stämningar? De har ju inte hittat en enda seriös legal expert som är villig att driva dessa processer. Trumps kampanj är bankrutt. De vill bara ha pengar att betala utestående omkostnader som de räknat med att få in i gåvor för insvärningsceremonin i Januari 2021.

Nixter, du går på alla Twitter-inlägg från Eric Trump eller Don Jr och "scoop" som presenteras av Newsmax eller? Gapskratt, vakna nu, det är dags.
2020-11-08, 22:25
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Innan valet då Trumps möten var sprängfulla jämfört med Bidens möten som överröstades av Trumps supportrar som befann sig på avstånd? Trump slår rekord bland latinos och svarta detta val.
Tyvärr alltså...jag kan inte tro att den här virrpannan är populärare och har lockat fler röster än Obama. Glöm det! Det följer ingen logik alls

Tror din logik går bet denna gång dude. Förra gången var det ingen som trodde Trump skulle vinna och denna gång var det ytterst få som trodde på Biden.
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Utan manipulation skulle Biden inte haft skuggan av en chans att vinna över vare sig Bernie Sanders eller Donald Trump.

Svensk media kommer att skriva objektivt om detta först när det är 100% uppenbart, bevisat och avhandlat av resten av världen. Vore väldigt intressant att se vilka galenheter man skulle kunna tuta i naiva svenskar via MSM.

Inget fel med genomsnittssvensken (godtrogen javisst) men vi hade ju alldeles nyligen en stor händelse kring Estonia, vad hände ?
Medlem
Citat:
Människor som röstar på D eller R är alltså så fundamentalt olika att den ene väljer att stanna hemma eftersom den andre har tendenser att svälja konspirationsteorier då han är republikan/patriot/nationalist. Låter som scriptade robotar och nåt Kent Werne eller Mick West har kommit på under en snefylla.
....Har du helt missat covid? Har du helt missat att Trump spenderat månader med att säga till sina röstare att INTE poströsta? tror du inte att det har en effekt?
2020-11-08, 22:26
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Stefan Löfven säger att det var bra att Biden vann. Mer än så behövs väl inte för att inse vilken skit Biden är.

Trots sin åler, 4 hjärnoperationer och det faktum att han är senildement är Biden ändå betydligt skarpare än Lövfen.

De verkliga siffrorna för Biden är troligtvis minimala med tanke på hur uppenbart Bidens tillstånd är. Amerikanarna må vara dumma men inte SÅ dumma och inte i närheten av så naiva som svenskarna.

Mjukvaran som använts för att manipulera resultaten i US sägs ha använts i flera andra länder. Det skulle förklara svenska valets bisarra resultat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in