2020-11-08, 15:37
Medlem
I-van-Toers avatar
Allt kommer påbörjas imorgon måndag. Då kommer man sakta med säkert rulla ut sanningen om dominion, hammer och scorecard.

https://www.deccanherald.com/international/world-news-politics/2020-us-election-results-live-updates-presidential-biden-joe-donald-trump-results-counting-democrati c-party-republican-president-senate-house-gop-protest-campaign-910667.html#11
Citat:
The election is far from over: Donald Trump's statement on Biden's declared victory

“We all know why Joe Biden is rushing to falsely pose as the winner, and why his media allies are trying so hard to help him: they don’t want the truth to be exposed. The simple fact is this election is far from over. Joe Biden has not been certified as the winner of any states, let alone any of the highly contested states headed for mandatory recounts, or states where our campaign has valid and legitimate legal challenges that could determine the ultimate victor. In Pennsylvania, for example, our legal observers were not permitted meaningful access to watch the counting process. Legal votes decide who is president, not the news media.

Beginning Monday, our campaign will start prosecuting our case in court to ensure election laws are fully upheld and the rightful winner is seated. The American People are entitled to an honest election: that means counting all legal ballots, and not counting any illegal ballots. This is the only way to ensure the public has full confidence in our election. It remains shocking that the Biden campaign refuses to agree with this basic principle and wants ballots counted even if they are fraudulent, manufactured, or cast by ineligible or deceased voters. Only a party engaged in wrongdoing would unlawfully keep observers out of the count room – and then fight in court to block their access.

“So what is Biden hiding? I will not rest until the American People have the honest vote count they deserve and that Democracy demands.”

Trump set on legal fight in 2020 election, calls it ‘far from over’
https://www.kwch.com/2020/11/07/trump-set-on-legal-fight-in-2020-election-calls-it-far-from-over/
Senast redigerad av I-van-Toer 2020-11-08 kl. 15:48.
2020-11-08, 15:37
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attackocopter
Ja och dom tusentals terroristdemokrater som gjorde kaoz runt om i USA tidigare i år.
Demokraterna har förmodligen enklare till att vända kappan efter vinden och att hyckla.
Respektera Covid? Ja!
Poströsta för att det är farligt att köa? Ja!
Göra kaoz på gator och torg i stora grupper? Ja!
Samlas i miljontal och fira på gator? Ja!

Några tusen pers av 330 miljoner pers säger ingenting. Tramsig jämförelse.
2020-11-08, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Ja, kriget mot Kina är det stora. Iran lär få smaka på piskan väldigt snart! Om Biden lever tills det är dags att svära eden och om valfusket inte avslöjas.

Inte lär det bli krig mot Kina heller? Har inte både Joe och sonen Hunter band till Kina genom snåriga affärsuppgörelser? Samt att med tanke på de bilder som spritts på Hunter användande droger + ha sex med olika kvinnor/ flickor kan nog Kina sitta på än mer utpressningsmaterial. I bästa fall orkar Biden hålla fast vid Trumps fasta linje mot Kina, i värsta fall trycker kineserna tillbaka USA till den undergivna position de hade innan Trumps kursändring. Just detta med Kina-kopplingen har ju helt tystats ned av stor-media inför valet, förutom av Fox-news. Att tysta ner sådant är också ett sorts "fusk".

Jag har allt förtroende för att USA:s rättssystem kommer kunna hantera frågan om eventuellt valfusk. Finns det sådant kommer det upptäckas samt hanteras. Men frågan om "fusk" i bredare bemärkelse borde nog diskuteras både i USA och andra länder. Den uppenbara och osunda makt media, opinionsinstitut och big tech har över vad som rapporteras om inför ett val behöver adresseras. Det har inte varit i närheten av opartiskhet från dessa nämnda utan ett koordinerat och massivt ställningstagande mot en kandidat. Att det gick så pass bra för Trump i valet som det gjorde känns närmast som ett mirakel med tanke på allt han hade emot sig. Man kan ha synpunkter på Trump men vilken annan person hade stått på benen efter det han haft emot sig i 4 år?

Jag hoppas inget fusk av större omfattning har förekommit. Det skulle kasta USA in i en stor kris som man inte vet var den slutar.
2020-11-08, 15:38
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Imorgon lämnas tydligen en federal lawsuit in, förhoppningarna verkar inte jättehöga att det ger något, inte minst Trump ska ha uttryckt sig pessimistiskt ifråga om det.

Kanske skjuter USA sig själva i foten här.

Inte många Team-Trumpers tror på framgång i domstol, speciellt inte domstolar på delstats-nivå. Vi tror att fusket är en mer omfattande och har letat sig in i USA:s juridiska system. Demokratiskt tillsatta domare på delstats-nivå ska inte ha en möjlighet att avgöra ett helt val.
SCOTUS är det sista hoppet innan militären måste sättas in.

We got this. 👌
2020-11-08, 15:43
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Måste kännas märkligt för alla tomtar som gråtit sig hesa över muren. De har nog tagit för givet att Biden är Mexikos stora önskedröm, och att de skulle hålla honom om ryggen i både vått och torrt. Tydligen inte.

Mexico inser att vinsten med Trump är högre än kostnaden för Mexico att bygga muren.

Vad får dig att tro Trump vill Mexico illa?
Har du gått på medias lögner?
2020-11-08, 15:43
Medlem
Attackocopters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Källa på att de var flera miljoner?

Jag kollade Cnn, Msnbc m.fl. igår och fick inte känslan av att det var några större folksamlingar, försök till att projicera en bild av ett folk som gått man ur huse för att fira sin frihet var uppenbar för den som vet vad han letar efter.
Aftonbladet skrev miljontals igår. Idag har dom
Reviderat till tusentals. Dom insåg nog själva vilket otroligt självmål det var

Cachad version finner du på Google
2020-11-08, 15:44
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Mexico inser att vinsten med Trump är högre än kostnaden för Mexico att bygga muren.

Vad får dig att tro Trump vill Mexico illa?
Har du gått på medias lögner?
Varför tror du att jag tror det?

Jag gillar bara att försöka sätta mig in i de vänsterblivnas tankebanor.
2020-11-08, 15:51
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attackocopter
Aftonbladet skrev miljontals igår. Idag har dom
Reviderat till tusentals. Dom insåg nog själva vilket otroligt självmål det var

Cachad version finner du på Google

Det är ett slagfält vi bevittnar allt för att förmedla en bild som skiljer sig från verkligheten. Bilderna från igår utanför Vitahuset uppskattar jag till att vara 2-3000 personer. Opinionsundersökningar, joe's val-rally's, folksamlingar som jublar allt är med.
För den som intresserar sig för psykologisk-krigföring så är det just nu dukat bord.

Allt för att påvisa ett folkligt stöd som inte finns..
2020-11-08, 15:59
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jo jag är med på att Biden fått flest räknade röster, men jag invänder mot att tillräckligt många av dom är giltiga. Har du fattat det än?
Vem är det som säger att Biden vunnit?

Då du inte anser att Trump är intresserad av demokrati, så håller du med mig att det vore lämpligt för militären att sköta en omräkning. Som görs för hand, valsedel efter valsedel.
Ja, jag hör hur du anser att man ska ta bort röster som inte passar agendan, detta är inget nytt och varför du upprepar det igen vet jag inte.

Inget du skriver ändrar att trumpen inte är intresserad av demokrati.

Det är så ovanligt tydligt denna skillnaden mellan de som anser demokratin är grundstenen i USA och de som ser det som ett hinder för sin makt.
Det är därför vi ser att det inte ska räknas i en delstat, och absolut räknas i annan delstat.

Omräkningar följer de vallagar man har i respektive delstat.
Hur kan det vara svårt och fatt, undrar då du drar in militären i tron nått argument skulle finans där att inte räkna alla röster.
Kanske det retar dig att jag inte säger militärens röster inte ska räknas?

trumpen har förlorat, det är redan över på den punkten.
Nu väntar vi bara på fascisten ska ignorera detta faktum.

Och så tillsätter man också en valfuskutredning, och denna gången kommer man inte försöka mörka det man kommer fram till och tvinga domstolen dom dela med sig av materialet till alla medlemmar i utredningen.
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Först måste dom juridiska processerna som pågår avslutas. Om det förekommit valfusk ligger det i allas intresse att utreda huruvida det stämmer och i vilken omfattning. Processerna runt detta är inte färdiga. Därför har Biden ännu inte vunnit. Spelar ingen roll hur vad mainstream media påstår eller att demokrater firar på gatan och smittar varandra med covid.
valfusk är bara ett narrativ man skapade om man förlorade.

biden har redan vunnit

Så klart det spelar roll vad verkligheten säger.
2020-11-08, 16:00
Medlem
Citat:
Källa på att de var flera miljoner?

Jag kollade Cnn, Msnbc m.fl. igår och fick inte känslan av att det var några större folksamlingar, försök till att projicera en bild av ett folk som gått man ur huse för att fira sin frihet var uppenbar för den som vet vad han letar efter.

Miljoner vet vi inte men att folk demonstrerade utanför vallokalerna och gör fortfarande är något som händer. CNN, MSNBC och så vidare rapporterar inte alls om det hela men finns flera livestreamar på youtube

https://www.youtube.com/watch?v=roLxF4ZACOY&t=34s&ab_channel=NewsmaxTV
https://www.youtube.com/watch?v=8yQ1v8fcwrM&ab_channel=RightSideBroadcasti ngNetwork
https://www.youtube.com/watch?v=xX3tqxi1Vkc&ab_channel=RightSideBroadcasti ngNetwork
https://www.youtube.com/watch?v=Pes4mndfO_g&ab_channel=RightSideBroadcasti ngNetwork
2020-11-08, 16:01
Medlem
Attackocopters avatar
Citat:
Det är ett slagfält vi bevittnar allt för att förmedla en bild som skiljer sig från verkligheten. Bilderna från igår utanför Vitahuset uppskattar jag till att vara 2-3000 personer. Opinionsundersökningar, joe's val-rally's, folksamlingar som jublar allt är med.
För den som intresserar sig för psykologisk-krigföring så är det just nu dukat bord.

Allt för att påvisa ett folkligt stöd som inte finns..
Ja.. hela förspelet inför valet har ju dominerats av samma frågor vi nu ställer oss.
Dems har länge och systematiskt matat in att det som kommer avgöra är poströster och att Trump inte kommer erkänna sig besegrad för att han är odemokratisk. Faktiskt helt genialiskt spelat eftersom att kreti och pleti inte tänker längre än till vad man ska grilla ikväll och vad aftonbladets rubriker säger.

Oerhört spännande veckor framför oss. En hoppas ju någonstans att MSM och elitens lögner tillslut blottläggs.
2020-11-08, 16:03
Medlem
NeoVains avatar
Här har vi en detaljerad beskrivning av hur dåligt valsystemet är i usa och dokumenterat valfusk som de konstaterat. Mycket bra för den som vill förstå varför detta händer.

https://youtu.be/ficae6x1Q5A

Den som sett denna och fortfarande påstår att valet antagligen gick rätt till är inte värd att lyssna på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in