2020-10-30, 14:41
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Jag röstar ochså på en välutrustad XC90
Smälter in bra i sverige, ingen som kommer se den som något extrem lyx.
Men om man ligger mycket ute på vägarna och kör i tjänsten, vill man verkligen ha en XC90 då? Är det inte bättre med en V90 eller ännu hellre S90 då? Förutom att vara en bättre bil så är den ju dessutom ännu mer diskret.
Citera
2020-10-30, 14:43
Medlem
holzbricks avatar
Audi a8?
Citera
2020-10-30, 14:46
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Men om man ligger mycket ute på vägarna och kör i tjänsten, vill man verkligen ha en XC90 då? Är det inte bättre med en V90 eller ännu hellre S90 då? Förutom att vara en bättre bil så är den ju dessutom ännu mer diskret.

Fördelen med XC är att du sitter högre upp och har bra sikt.
Även om jag själv inte är någon "SUV fanatiker" så upplever jag XC som bekvämare än
V & S modellerna.
Jättestor skillnad mot första årens XC90 som var som att köra en tvättsvamp.
I dag en stabil och bekväm långfärdsbil som är lika bra som Audi & BMW's motsvarigheter.
Citera
2020-10-30, 14:54
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Fördelen med XC är att du sitter högre upp och har bra sikt.
Även om jag själv inte är någon "SUV fanatiker" så upplever jag XC som bekvämare än
V & S modellerna.
Jättestor skillnad mot första årens XC90 som var som att köra en tvättsvamp.
I dag en stabil och bekväm långfärdsbil som är lika bra som Audi & BMW's motsvarigheter.
Nu har jag ju inte jämfört men XC90 borde ju rimligtvis ha både sämre fjädring och vara mer bullrig än S90 och V90. S90 borde vinna över V90 vad gäller buller på grund av att bakdelen är stängd. Det är ren fysik.
Så någon som ligger ute och plöjer mil på vägarna borde rimligtvis prioritera det framför ett bekvämare insteg. Om nu insteget är bekvämare i XC90, i den måste man ju klättra upp istället för att krypa ner som i V/S90. Ingen av dom är ju perfekta där egentligen.
Citera
2020-11-02, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Att C6 är lyxig och har suverän komfort skriver de flesta antagligen under på, men särskilt alldaglig/diskret är den väl inte?
Det är en Citroen. Alltså alldaglig och medioker för de flesta = diskret
Citera
2020-11-02, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holzbrick
Audi a8?
Sticker ut direkt tyvärr...
Citera
2020-11-03, 17:49
Medlem
Citat:
Endast XC90 kommer med Exellence paketet.
Citera
2020-11-03, 17:52
Medlem
Citat:
Nu har jag ju inte jämfört men XC90 borde ju rimligtvis ha både sämre fjädring och vara mer bullrig än S90 och V90. S90 borde vinna över V90 vad gäller buller på grund av att bakdelen är stängd. Det är ren fysik.
Så någon som ligger ute och plöjer mil på vägarna borde rimligtvis prioritera det framför ett bekvämare insteg. Om nu insteget är bekvämare i XC90, i den måste man ju klättra upp istället för att krypa ner som i V/S90. Ingen av dom är ju perfekta där egentligen.
XC90 har ett tjockt glasavdelare mellan kabinen och baggage vilket gör att kabinen upplevs som väldigt tyst och med luftfjädring, så borde inte vara några större problem.
Citera
2020-11-03, 20:59
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spacy1
Endast XC90 kommer med Exellence paketet.
Nu räknade jag inte med nått excellence-paket eftersom det ser ut som att det är gjort för att vara lyxigt för baksätespassagerare, och det är ju inte det som är poängen här. Onödigt att betala en massa extra för nått som föraren inte får nått av.

Citat:
Ursprungligen postat av Spacy1
XC90 har ett tjockt glasavdelare mellan kabinen och baggage vilket gör att kabinen upplevs som väldigt tyst och med luftfjädring, så borde inte vara några större problem.
Va? Glasavdelare? Som i att det inte går att fälla baksätet? Låter väldigt udda..
Och en SUV har "alltid" sämre fjädring än en normal bil, om resten är likvärdigt. Det är för att en högre bil måste styvas upp för att köregenskaperna inte ska bli alldeles för dåliga. Ren fysik. Så även om en XC90 med luftfjädring är komfortabel så skulle en S90 med luftfjädring vara ännu mer komfortabel.
Citera
2020-11-06, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Sticker ut direkt tyvärr...

Som fan! Jag kör XC90 Polestar, bästa bil jag haft.
Citera
2020-11-07, 05:05
Bannlyst
BMW m3👍mvh micke
Citera
2020-11-08, 10:25
Medlem
Untouchables avatar
Min far har (eller hade, numera pensionär) samma kravprofil som ts och är inne på sin tredje Lexus RX450h. Har personligen aldrig kört en mer komfortabel bil.

Kör även Lexus själv, men en mindre sedanmodell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in