2020-11-08, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vad tror du? Skåne framförallt hinner inte med PCR-proverna som efterfrågas ens utan har slagit i taket.
Ny teststation byggdes i veckan. Ett till labb kommer tas i bruk kommande vecka.
Citera
2020-11-08, 09:21
Medlem
Den senaste veckan har antalet nya konstaterade fall av covid-19 i genomsnitt varit över 100000 i USA. Det är en ökning med över 50 procent jämfört med för två veckor sedan. Enligt de senaste siffrorna har nu nära 10 miljoner människor i landet smittats, och knappt 240000 har dött.
https://www.nytimes.com/interactive/2020/us/coronavirus-us-cases.html
Citera
2020-11-08, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
[/b]Det kanske "smyger" fram så småningom.

Det gör det nog och FHM kommer vänta med kommentar tills det är för sent. In i det sista kommer man att hoppas på ett mirakel, att skiten ska gå upp i rök Tegnells uppgift är att vara levande smoke screen, inbilla oss att vi agerar konkret och vetenskapligt.
Citera
2020-11-08, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Båtarna går inte för fullt
Nej men de går. Varje dag.
Citera
2020-11-08, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laternan
Kan det vara så illa, att PCR-testen inte reagerar på minkviruset? Finns det några fakta kring detta?

Det är nog inte troligt att testen skulle visa negativt, hur skulle de då upptäckts i Danmark? Men om du testar positivt, frågan är om man då kan konstatera om det är minkvarianten eller ej. Min gissning är att man inte testar så specifikt med vänliga pcrtest , men jag vet inte...[/quote]

Det är väl inte riktigt så testerna fungerar.
Vad jag förstått, så är det förändringar i spike-proteinet som skett i minken.
Det är väl RNA som testerna letar efter.
”Minkvarianten” hittar man väl genom ordentlig analys i labb.

Rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2020-11-08, 09:25
Medlem
Citat:
Men knappt någon får åka med dom.
Citera
2020-11-08, 09:25
Medlem
Gymnasieskola i Växjö har stängt p.g.a. corona.

https://sverigesradio.se/artikel/7594101

Plus att en granne ligger på sjukhus med corona.
Citera
2020-11-08, 09:27
Medlem
Citat:

Fan vad folk hittar på hela tiden.
Direkt när det kom nya restriktioner på Nordjylland, stoppades all passagerartrafik.
Att frakten fortsätter skall vi vara glada för.
From måndag ställs allt in.

”På grund av spridningen av Covid-19 i Danmark stänger Stena Line rutten Göteborg - Fredrikshamn för passagerartrafik från och med måndag den 9 november
Här kan ni läsa om vad som gäller för resor med Stena Line. Sidan uppdateras löpande. ”
Citera
2020-11-08, 09:27
Medlem
Vad jag förstått, så är det förändringar i spike-proteinet som skett i minken.
Det är väl RNA som testerna letar efter.
”Minkvarianten” hittar man väl genom ordentlig analys i labb.

Rätta mig gärna om jag har fel.[/quote]

det var så jag menade också, att det måste till ordentlig analys, så man ser inte på pcrtestet om det är minkvarianten. Men sim sagt jag vet inte, men gissar så.
Citera
2020-11-08, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Fan vad folk hittar på hela tiden.
Direkt när det kom nya restriktioner på Nordjylland, stoppades all passagerartrafik.
Att frakten fortsätter skall vi vara glada för.
From måndag ställs allt in.

”På grund av spridningen av Covid-19 i Danmark stänger Stena Line rutten Göteborg - Fredrikshamn för passagerartrafik från och med måndag den 9 november
Här kan ni läsa om vad som gäller för resor med Stena Line. Sidan uppdateras löpande. ”

Det var ju bra! Jag hade inte koll. Min bror m fam åkte båten nyss, men det måste varit precis innan minkhysterin bröt ut då. Tack för info!
Citera
2020-11-08, 09:34
Medlem
Nu redovisar tyskarna sina konsertförsök.

2 One Sentence Summary: Seated indoor events, when conducted under hygiene precautions and with adequate ventilation, have small effects on the spread of COVID-19.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.10.28.20221580v1.full.pdf
Citera
2020-11-08, 09:36
Medlem
"En motorväg i Danmark fylldes under lördagskvällen med döda minkar, rapporterar danska medier.
En lastbil som var på väg till en förbränningsanläggning tappade minkarna på E45 på Nordjylland.
– Det kommer att köra många lastbilar. Det är olyckligt att det händer, men det finns ingen risk. En död mink är inte farlig vad gäller corona. Det är utandningsluften som är farlig i det här sammanhanget, och någon sådan finns inte när de är döda, säger Karsten Aagaard, veterinär på Fødevarestyrelsen till TV2 Østjylland."

Ingen risk?

Mormors lilla kråka skulle ut och åka...

Ja ni kan ju tänka själva...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in