Citat:
Ursprungligen postat av
Ollebolle1g
Ser demokrati ungefär så här. Förr i tiden hade de makten, ingen hade ens chansen att säga till om något. De hade makten för att de ville ha makten, inte för att de ville dela med sig av den. För att slippa konflikter med folket, och kunna använda oss som omedvetna slavar så gav de oss illusionen av att få vara med och bestämma. Folk som är medvetna om att de är slavar blir mindre produktiva. Tror inte en sekund på att vi kan påverka saker genom att lägga en röst på något var 4:e år. Det är en illusion. Det är en jävligt deppig världsbild, men så ser jag på det. Allt handlar om att göra sitt liv så bra det går. Jag kan aldrig påverka saker utanför. Det går bara inte.
Ja demokrati är skit. Valfusk är nog vanligare än de flesta tror.
Vi får komma på något bättre. Jag kan tänka mig att om man gav IQ-test till alla sen kombinerade detta med någon form av visdoms test så kan man få fram vilka som är mest lämpade att bestämma. Sen kan man variera mellan de som vill med högst värden varannat år eller liknande. Se hur det fungerar.
Resten behöver inte bestämma mer än vanligt folk gör idag. Det är ju ändå rätt få som orkar rösta och det blir sällan som de vill, så vi kan bespara dem detta besvär.