2020-11-08, 02:18
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Biden fick 75 miljoner röster. det är tydligt mer än 71 miljoner.
sanningen är att trump torskade popular vote även förra valet, han har ALDRIG haft majoriteten av USAs befolkning bakom sig.

Nja, du kanske pratar om antal röster? Befolkningen är det lite svårt att säga något om, då alla inte kan eller vill rösta. Fast det glömde du.
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Jesus fucking Christ. Jag skrev "nära" 50/50. Vet du vad "nära" betyder? Nej, 50.6% - 47.7% är visst inte "en jävla skillnad", varken i ett land med 400,000 eller med 1,5 miljarder. Mindre än 3 procentpunkter.

USA är djupt splittrat. Ungefär hälften stöder republikanerna, ungefär hälften demokraterna. Skärp dig nu och sluta gör bort dig mer i tråden.

Ändå lite gulligt med nån som inte förstår när han fått spö i en debatt. Lite som Trump, faktiskt!

Look, mannen, det här skrev du först (och det var det jag svarade på):

Idén om att "medier" enbart innebär ledarredaktionen är bara ett försök av dig att flytta målstolparna. Ingen tänker på media på det sättet. Bereder man plats för killar som Englund som skriver på det sättet ställer man sig närmast automatiskt bakom det, mer eller mindre.

Dessutom översatte DN Englunds artikel till engelska : How's that for standing bakom, din pajas. Artikeln är heller inte märkt som en debattartikel:

https://www.dn.se/kultur-noje/peter-englund-with-donald-trump-the-us-has-acquired-its-most-dangerous-leader-ever/

Så den räcker. Sen fick du ytterligare belägg från stone_sleeper här nedan. Och för att ta en annan Yaleprofessor fick även Timothy Snyder mycket utrymme även i svensk media med sina "On Tyranny: Twenty Lessons from the Twentieth Century", som till stor del var riktade mot Trump. Även Niall Ferguson hoppade på tåget.

Sen orkar jag inte googla fram ledare och annat skit från DN, Expressen och Aftonbladet som säger i princip samma sak, men jag vet att du vet att såna var legio.
Intressant att du vet vad jag vet!

Media skrev mycket om Trump, men att han var som Hitler och skulle starta WW3 skrev/sa inte media.
Det är du och några till som påstår detta eftersom ingen lyckas presentera några länkar till någon media som uttryckt detta.

Det Peter Englund skrev i DN avslutas för övrigt med
trumvirvel

TEXT
Peter Englun
Detta är en opinionstext i Dagens Nyheter. Skribenten svarar för åsikter i artikeln.

Exakt så fungerar det när press släpper in åsikter de inte står bakom.

Det är viktigt att släppa in oliktänkande i media för att inte låsa in läsarna/tittarna i en filterbubbla och det betyder inte att man står bakom det som skrivs.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Han håller talet i sin hemstad Wilmington. En stad med 72k invånare. Samtidigt som jag tror det är covidbegränsningar för hur många som får närvara. Det sista kan jag inte svära på men jag tyckte dom sa det på MSNBC.

Det måste se ut som att han har lite större väljarstöd bara. Det är därför dom har parkerat alla sina bilar där!
2020-11-08, 02:19
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Massmedias inställning till valresultatet är så genomskinligt radikalt annorlunda gentemot 2016. Fattar inte riktigt varför det är så i Sverige.

För att demokraterna står närmare svensk politik än republikanerna gör. Om sverige gick mycket mer åt höger så att du börjat se en motsatt reaktion i Sverige till amerikanska val. Det kanske också kommer ske inom din levnadstid.

Det är inte rocket science precis. Hur tror du rapporteringen är i Ungern och Polen t.ex?
2020-11-08, 02:19
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Massmedias inställning till valresultatet är så genomskinligt radikalt annorlunda gentemot 2016. Fattar inte riktigt varför det är så i Sverige.

Fattar inte? Efter fyra år av totalt genomskinlig propaganda. Behöver du en hammare i huvudet för att fatta?
2020-11-08, 02:20
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Om Biden blir skjuten under sitt tal nu, är det Harris som blir blir insvuren då?
2020-11-08, 02:21
Medlem
Fan! Det är till o med tomt mellan somliga bilar!
Medlem
Psyko Dads avatar
Trump fick inte världen att gå under som alla skrikande idioter förväntade sig 2016 men Biden tror jag att kommer lyckas krascha. han är 77 år och senil, hur kan man ens ha en så gammal gubbe att gå upp som president?
Enda fördelen är att "nyheterna" på hemmaplan kanske får börja skriva mer om skiten här i vårt hemland än om Trumps frisyr, Trumps sätt att hålla kaffekoppen, Trumps sätt mot hans fru, hur Trump äter en apelsin. Är rätt less på mediernas extrema hets mot allt vad Trump gjorde, vad ska de ta sig till nu?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Någon som tror att det fula peddot lyckas formulera en koherent mening?

Nej, han kommer kollapsa innan den 20 januari. Oddset att Kamala Harris blir president har gått från 1000 till 280 senaste dygnet och fortsätter sjunka.
2020-11-08, 02:23
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaKennyBody
Det måste se ut som att han har lite större väljarstöd bara. Det är därför dom har parkerat alla sina bilar där!

Eller så sponsrar Jeep nånting. Ser en jävla massa nya Jeeps.
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Det fetmarkerade måste ju vara lite på skoj? Eller har du missat hur svenska medier behandlat SD sedan partiet ställde upp i riksdagsvalet 2010?

För Sveriges medier så är Trump och SD sak samma. Båda är ju emot det mesta som för MSM är heliga kor ute på rödgrönbete i den moraliskt överlägsna värdegrundshagen.
Senast redigerad av Jiren 2020-11-08 kl. 02:25.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Eller så sponsrar Jeep nånting. Ser en jävla massa nya Jeeps.

Kan va! Kan va!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in