Jesus fucking Christ. Jag skrev "nära" 50/50. Vet du vad "nära" betyder? Nej, 50.6% - 47.7% är visst inte "en jävla skillnad", varken i ett land med 400,000 eller med 1,5 miljarder. Mindre än 3 procentpunkter.
USA är djupt splittrat. Ungefär hälften stöder republikanerna, ungefär hälften demokraterna. Skärp dig nu och sluta gör bort dig mer i tråden.
Ändå lite gulligt med nån som inte förstår när han fått spö i en debatt.

Lite som Trump, faktiskt!
Look, mannen, det här skrev du först (och det var det jag svarade på):
Idén om att "medier" enbart innebär ledarredaktionen är bara ett försök av dig att flytta målstolparna. Ingen tänker på media på det sättet. Bereder man plats för killar som Englund som skriver på det sättet ställer man sig närmast automatiskt bakom det, mer eller mindre.
Dessutom översatte DN Englunds artikel till engelska

: How's that for standing bakom, din pajas.

Artikeln är heller
inte märkt som en debattartikel:
https://www.dn.se/kultur-noje/peter-englund-with-donald-trump-the-us-has-acquired-its-most-dangerous-leader-ever/
Så den räcker. Sen fick du ytterligare belägg från stone_sleeper här nedan. Och för att ta en annan Yaleprofessor fick även Timothy Snyder mycket utrymme även i svensk media med sina "On Tyranny: Twenty Lessons from the Twentieth Century", som till stor del var riktade mot Trump. Även Niall Ferguson hoppade på tåget.
Sen orkar jag inte googla fram ledare och annat skit från DN, Expressen och Aftonbladet som säger i princip samma sak, men
jag vet att
du vet att såna var legio.