2020-11-07, 23:20
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumeg
Haha... Den som överdrev svininfluensan var Tegnell, som vaccinerade nästan hela befolkningen och gav hundratals barn och unga narkolepsi, en internationellt sett unik åtgärd..

Fattar inte varför du blandar in "lockdown", det har jag inte kommenterat.

Önskar dig och autisten Tegnell lycka till i ert korståg mot resten av världens, enligt dig, infiltrerade, antivetenskapliga och manipulerade expertis ...

Och du, kan du inte berätta mer om munskyddsmaffian och alla lobbygrupper munskyddstillverkarna sponsrar? Kanske t o m värre än sprit- och tobaksbolagen??? Och vilka starka lobbygrupper vill att samhället stängs ner och att miljontals egenföretagare-kapitalister förlorar pengar??? Baader-Meinhofligans ättlingar som swishar a-kassepengar eller?
Jadu, du får gärna tro på skräpvetenskapen om munskyddens s.k effektivitet mot respiratoriska virus som coronavirus. Jag har i den här tråden postat tillräckligt med evidens för motsatsen. Om du tror att det gör någon nämnvärd skillnad att vi alla springer runt med munskydd varje vintersäsong så får du gärna tro det. Ingen skadas av att oinformerade går omkring på stan med munskydd så kör på!
Citera
2020-11-07, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Undrar vilket virus hon pratar om här:
/.../
– Man har diskuterat att det kan vara andra coronavirus, som orsakar till exempel förkylningar och som vi alla utsatts för, som ligger bakom denna korsreaktivitet och som kan förklara den T-cells-aktivitet som man sett mot viruset hos så många som 40-60 procent. Men förvånansvärt få likheter finns på genetisk nivå mellan andra coronavirus och det nya coronaviruset, som skulle kunna förklara detta scenario. Därför sökte vi efter andra virus, och hittade en trolig kandidat, säger Cecilia Söderberg-Nauclér.

Cecilia Söderberg-Nauclérs preliminära data talar för att sars-cov-2 har vissa likheter med ett annat virus, som stora delar av befolkningen redan har utsatts för, och därför är immuna mot.

– Vilket virus det rör sig om kan jag inte uttala mig om i nuläget. Men vad denna möjliga korsreaktivitet betyder i verkligheten vill vi nu studera närmare. Det jag sett hittills gör att jag tror att om vi inte hade haft den immuniteten hade epidemin kunnat utvecklats till något mycket värre, och i värsta fall resulterat i total härdsmälta, säger Cecilia Söderberg-Nauclér.
https://www.svd.se/sallan-den-vetenskapliga-diskursen-kollapsat-sa

Herpes?

"– Vilket virus det rör sig om kan jag inte uttala mig om i nuläget. Men vad denna möjliga korsreaktivitet betyder i verkligheten vill vi nu studera närmare. Det jag sett hittills gör att jag tror att om vi inte hade haft den immuniteten hade epidemin kunnat utvecklats till något mycket värre, och i värsta fall resulterat i total härdsmälta, säger Cecilia Söderberg-Nauclér."

Aningen vågade hypoteser utan att ha studerat det närmare får man väl säga.

CMV verkar inte så sannolikt.
Citera
2020-11-07, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Ja, en 47-årig frisk man. Och han kan bli så jävla sjuk så han nästan dör. Mirakel att han överlevde.
Jo även väldigt väldigt osannolika händelser kan inträffa tyvärr om tillräckligt många fall . Får mig att tänka på Rickard 23 år som höll på att dö av nageltrång. Räddades av en mirakelbajsdonation från en familjemedlem.

https://www.expressen.se/gt/richard-23-nara-att-do-av-sitt-nageltrang/
Senast redigerad av jerka11 2020-11-07 kl. 23:34.
Citera
2020-11-07, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumeg
Haha... Den som överdrev svininfluensan var Tegnell, som vaccinerade nästan hela befolkningen och gav hundratals barn och unga narkolepsi, en internationellt sett unik åtgärd..

Fattar inte varför du blandar in "lockdown", det har jag inte kommenterat.

Önskar dig och autisten Tegnell lycka till i ert korståg mot resten av världens, enligt dig, infiltrerade, antivetenskapliga och manipulerade expertis ...

Och du, kan du inte berätta mer om munskyddsmaffian och alla lobbygrupper munskyddstillverkarna sponsrar? Kanske t o m värre än sprit- och tobaksbolagen??? Och vilka starka lobbygrupper vill att samhället stängs ner och att miljontals egenföretagare-kapitalister förlorar pengar??? Baader-Meinhofligans ättlingar som swishar a-kassepengar eller?
Det var nog inte bara Tegnell som var orolig för svininfluensan. Den stammen var H1N1, precis som Spanskan; Man var rädd att få en liknande pandemi som 1919.
Citera
2020-11-07, 23:54
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det var nog inte bara Tegnell som var orolig för svininfluensan. Den stammen var H1N1, precis som Spanskan; Man var rädd att få en liknande pandemi som 1919.

Hade man inte tillgång till antibiotika 2009? Det var ju sekundära bakterier som dödade de flesta vid spanka sjukan, inte viruset själv.
Citera
2020-11-08, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Hade man inte tillgång till antibiotika 2009? Det var ju sekundära bakterier som dödade de flesta vid spanka sjukan, inte viruset själv.
Jovisst men H1N1 ansågs av många som ett besvärligt virus i sig och det var kanske inte i första hand dödligheten som man såg som det största hotet utan att stora delar av de samällsbärande funktionerna som polis och vård skulle slås ut pga att många människor blev sjuka samtidigt.
Citera
2020-11-08, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jovisst men H1N1 ansågs av många som ett besvärligt virus i sig och det var kanske inte i första hand dödligheten som man såg som det största hotet utan att stora delar av de samällsbärande funktionerna som polis och vård skulle slås ut pga att många människor blev sjuka samtidigt.
Och hög belastning på vården också.
Citera
2020-11-08, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Ja, en 47-årig frisk man. Och han kan bli så jävla sjuk så han nästan dör. Mirakel att han överlevde.

Man var inte helt frisk om man hamnar i respirator.
Då har man nått underliggande, som man inte hade koll på. Det är ju därför man hamnar i respirator.
Citera
2020-11-08, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Och hög belastning på vården också.
Ja, precis.
Citera
2020-11-08, 00:40
Medlem
Vi måste ha fram riktiga experter för att ens ha nån chans, vi har inte det just nu.
Citera
2020-11-08, 02:02
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Om det bara tog 72 timmar för alla att bli friska så vore det väl synnerligen angeläget att köra 72 timmars lockdown? Då hade ju sjukdomen varit utrotad på 3 dygn

Det bygger på att sjukdomen inte kan smitta, men det kan den.
En normalt frisk människa dör inte av covid-19.

Så enkelt är det.
Citera
2020-11-08, 02:07
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
72 timmar? En vän till mig har haft det i ett halvår.

Vanliga förkylningar kan lämna sviter i flera månader, såsom hosta och slem i luftvägarna.

Absolut ingen orsak till att stänga ner städer och länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in