2020-11-08, 00:25
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det skulle ju bli fullskalig kortslutning med en svart republikansk kandidat oavsett kön, men jag tror inte tiden är mogen för det. Det skulle nog skrämma bort horder med väljare!
Lustigt att tänka på det, men nu ska ju saker och ting bli frid och fröjd igen enligt bl.a. svenska media. På vem ska man skylla orättvisor och konflikter i det amerikanska samhället när inte Trumpen längre är president fr.o.m. nästa år? Skylla på Trump ändå hela nästkommande mandatperiod? Jag menar — i Sverige skyller ju Löfven fortfarande på Alliansen titt som tätt.

Att bygga upp en syndabock brukar bara fungera när bocken finns.
Tittar man på Löfven så sjunker hans förtroende hos folket.

Nu när Trump inte är här så kommer Biden att få axla ansvaret och därmed få ta smällen. Biden har sagt under valrörelsen att han vill återuppta kärnavtalet med Iran, vilket kommer leda till sura miner från Israel. Israel är mästare på att ställa till kaos för muslimerna i sandlådan. Konflikter kommer blossa upp och var beredd på nya terrorister som Israel finansierar i Irans närområde.

Jag förutspår att Biden kommer få det tufft. Kamala Harris kommer hoppa in.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Ett flertal medier. Dock så överdrev jag när jag skrev WW3, men en massa vänsterblivna idioter och även journalister och sk experter hävdade att Trump kommer att ta USA ut i krig mot den och den nationen.
Vilka länder har journalister hävdat att Trump ska ut i krig mot?
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Vi måste ha följt helt olika typer av media.

Vilka media talade om Trump som den nya Hitler och att WW3 var nära.

Det där måste väl ändå vara ett skämt? Sånt var standard i svenska medier. Typisk var ju tex Peter Englunds svada i DN från 2018:
Med Donald Trump har USA fått sin farligaste ledare någonsin. Kan han bli som Hitler månne? Tveksamt, för USA 2017 är inte Tyskland 1933, och The Donald saknar Der Führers destruktiva intelligens. Fast han är i besittning av annat. Trump har Hitlers aggressivitet och brist på ointresse för politikens praktiska sida. Samt Mussolinis självkontroll, Stalins sanningsenlighet, Khadaffis blygsamhet, Mugabes ointresse för pengar, Mao Zedongs brinnande lystnad efter fakta samt Homer Simpsons koncentrationsförmåga.

Risken är stor att vi kommer att få se ett storkrig inom de närmaste fyra åren.
Sure, sure, Peter.
Hur berättelsen om Donald Trumps tid som POTUS kommer att forma sig vet vi givetvis inte. Annat än att det kommer att sluta illa på något vis.
Alarmism från början till slut, och historien har visat att Englund hade helt, helt fel.

https://peterenglundsnyawebb.wordpress.com/2018/10/09/berattelserna-om-trump/

Finns givetvis massvis med andra exempel. Som sagt var detta standard. Men jag antar att du skämtade med din fråga.

Med det sagt tycker jag det är idiotiskt av Trump att inte erkänna förlusten nu.
2020-11-08, 00:26
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trombonen111
Aftonbladet just nu: ”Miljontals på gatorna firar Bidens seger”. Hallå!!??! Coronan då?

Ingen har brytt sig om Coronan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Fan vad skadeglad jag är över att se alla högerblivna foliehattar gråta idag.

Inget ovanligt för någon med så starka sadist drag

Good for u!
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Jaha är det dom som inte vill ha Trump? 85% i Sverige då?
Ingen aning. Tror det är 0,001% snarare.
Medlem
Generalanderssons avatar
[quote=henryskumberg|73536253]
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Du kan jo ta och kolla upp valet 2000 mellan Bush och Gore.. Både CNN och ABC utropade först Gore som vinnare, valet gick till HD. Där Gore gav strax upp, trots att han hade en ganska så stark sak.[/QUOTE

Exakt MEDIA utropade Gore dom segrare men det blev Bush till slut. Naturligtvis var det CNN som var där och skulle påverka.

Det kommer att bli likadant nu. Media utropar segrare..och HD får avgöra valet även denna gång.
CNN var mer seriösa och mindre partiska på den tiden.

Om jag minns rätt, så kom det in flera olika siffror från Florida och efter valnatten så var det helt omöjligt att utropa en klar vinnare. Många menar Bush/republikanerna fuskade sig till valsegern i Florida, och att Jeb Bush - som var guvernör i Florida - hade ett finger med i spelet.

Hur som helst, så gav Al Gore upp alldelsen för tidigt.
Medlem
doggydees avatar
Till och med Rasmussen börjar nu ifrågasätta valet. Det börjar bli mainstream!

https://mobile.twitter.com/Rasmussen_Poll/status/1324972274823401472
2020-11-08, 00:27
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LibBell
7 miljoner fler åt Trump?

Det är väl ändå Biden som fått ca 4,5 miljoner fler röster i popular vote?

Ja han fick väl 7 miljoner mer än han fick i förra valet. Trump, men visst fick Biden 4,5 miljoner mer i popular vote, absolut.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LibBell
7 miljoner fler åt Trump?

Det är väl ändå Biden som fått ca 4,5 miljoner fler röster i popular vote?

Ja, ingen amerikan har någonsin fått så många röster i ett amerikanskt val. Biden är således den mest demokratisk valda presidenten i USA någonsin.
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
På FB är allt till vänster om SD vänster. Och det finns de på FB som också tycker att SD är vänster.

I USA kan "progressives" ses som vänster.
Du har nog rätt.

Frågan är om de gillar faktumet att Biden är The White Man.
2020-11-08, 00:28
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
På FB är allt till vänster om SD vänster. Och det finns de på FB som också tycker att SD är vänster.

I USA kan "progressives" ses som vänster.

Trump är ganska vänster. Mer än Biden skulle jag säga. Även SD är vänster. SD är som Socialdemokraterna var förr.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in