2020-11-07, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Whataboutism är en argumentationsteknik som innebär att man försöker sopa problem under mattan genom att skylla på att någon annan minsann gjort något annat klandervärt. Det är ungefär så som barn brukar argumentera och det är precis vad du håller på med just nu, givetvis också ihopblandat med en halmgubbe.
Om det vore totalt skiljaktiga händelser som inte kan kopplas ihop med varandra är det whataboutism. Men nu handlar det om att du är glad över att person som uppenbarligen begått värre brott är den du är glad över att han blivit president, och då är det inte whataboutism eller halmdockor.

Dessutom hävdade du att hans invandringspolitik var av ondo. Exakt varför var den av ondo?

Jag är själv Bidensupporter, men inte ens jag kan förneka hans mörka förflutna i Obamaadministrationen!
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
https://www.youtube.com/watch?v=4X2V5hPPp6w

Afroamerikansk republikan som blir ombedd att försvinna under valarbete. Tydligen får inte republikaner granska valarbetet, enbart demokrater.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Precis allting i den tweeten är lögn. Hans påståenden om att inga republikanska valobservatörer tilläts närvara är rent skitsnack, det har blivit tillbakavisat gång på gång, av statssekreterare och guvernörer som själva är republikaner.

Fake news. Det är främst i demokratiska fästen som republikanska valobservatörer inte fått delta.

Ted Cruz, senator i Texas, stödjer detta. Så hitta inte på.
2020-11-07, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Hahah. Han är helt galen. Man vet om en brud skriver i caps-lock är dom galna. Tänk då när en föredetta president gör det.

Tror inte han kommer ge sig, Secret Service lär få bära ut honom med våld när stunden är kommen.

Hans livs sämsta beslut var att ställa upp på att bli president. Finns ingen återvändo för Trump-klanen efter det här.
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Inte en käft ute och firar på SVT eller TV4 högkvarter.

Deras högkvarter befinner sig på rätt ödsliga platser. Inte konstigt att du med din livekamera inte finner några firande där..
Medlem
HomoDeuss avatar
Ser att det finns hopp om kontroll över senaten ändå. Når Demokraterna 50/50 så ligger GOP illa till.
2020-11-07, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trombonen111
Det vet du lika lite som jag...

Nej, jag har nämligen sett och hört dessa republikaner stå i TV och säga just detta, att Trump-lägrets påståenden inte stämmer.
2020-11-07, 23:05
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Hahah. Han är helt galen. Man vet om en brud skriver i caps-lock är dom galna. Tänk då när en föredetta president gör det.

Exakt! Stalker mode. Inte bara kommer Trump att gå till historien som USA:s värsta president, han kommer dessutom vara den sämsta förloraren någonsin.
Till och med FOX kommenterar att något liknande aldrig skådats.
2020-11-07, 23:06
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Så här kommer valkartan att se efter att HD har avslöjat Dems valfusk: 270towin.com
Det blir garanterat vinst för det goda laget i WI och AZ också. Inget att snacka om ens.
2020-11-07, 23:06
Medlem
TwinkleSmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trombonen111
Vad är det lögnaktiga i den tweeten?

Jag har för mig att det egentligen är halv-sant, halv-lögn.

Efter ett domstolsbeslut så fick några komma in och övervaka, men typ 20+ feet (6 Meter) istället för 6 feet (1.8 meter-ish)
2020-11-07, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelastkingofscotland
Om det vore totalt skiljaktiga händelser som inte kan kopplas ihop med varandra är det whataboutism. Men nu handlar det om att du är glad över att person som uppenbarligen begått värre brott är den du är glad över att han blivit president, och då är det inte whataboutism eller halmdockor.
Är man ovillig att diskutera sakfrågan och istället försöker skifta fokus mot andras eventuella fel och misstag så blir det whataboutism, varesig man vill eller ej.
Citat:
Dessutom hävdade du att hans invandringspolitik var av ondo. Exakt varför var den av ondo?

Jag är själv Bidensupporter, men inte ens jag kan förneka hans mörka förflutna i Obamaadministrationen!
Nu får du nog sluta upp med dina halmgubbar och fantasier. Jag har inte nämnt någonting om att jag är särskilt förtjust i Biden eller om Trumps övergripande invandringspoltik. Det jag och många andra reagerat över är de specifika fall där barn blev föräldralösa.
Senast redigerad av pf10 2020-11-07 kl. 23:11.
2020-11-07, 23:07
Medlem
Fy fan vad man skulle vilja ha en livesändning inne ifrån vita huset nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in