Citat:
Ursprungligen postat av
---xOOx---
En hel del. Ganska nyligen. Och du har någon liten poäng, men.
Förstår du verkligen inte att USAs gemensamma fiende 2020 var Trump? Och att det är den fienden man slutit sig samman mot i valet (kring en halvdöd kandidat, de kunde ställt upp med en apa de hade vunnit ändå)Det kommer visa sig med all önskvärd tydlighet de kommande veckorna/ månaderna när aset kommer göra allt i sin tynande makt för att destabilisera, polarisera och ljuga att den gemensamma fienden bekämpats med stor rättfärdighet..
Men du kan inte säga att USA:s gemensamma fiende var Trump. Hade det varit deras gemensamma fiende hade inte drygt 50% av de röstande röstat på honom, så det du säger är ju objektivt inte sant. Hade du sagt demokraternas gemensamma fiende hade jag definitivt köpt det, men USA består inte bara av demokrater vilket du borde veta om du kan något om USA:s historia.
Men visst, vi leker med tanken att du har rätt. USA:s gemensamma fiende är Trump. Nu i Januari försvinner han ändå, och vad händer då med USA? Det splittras återigen upp då den gemensamma fienden försvinner. Så oavsett hur man ser på detta kvarstår min poäng: USA är ett splittrat land och Biden kommer inte att lösa det om inte USA attackeras eller dylikt så de får en gemensam fiende från utlandet.
Jag misstänker att du är vänster och det är därför du inte är speciellt duktig på att argumentera. Men jag kan ha fel...