2020-11-07, 19:35
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Alternativ för Sverige. De är Sveriges motsvarighet till Trump och stöttar honom öppet.

Nej, SD är det parti som bäst motsvarar Trump, även om SD är en aning hårdare i invandringsfrågor. SD-politiker är de som stöttar Trump, och en del KD-politiker gör det också.
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Du får väl se. Skrattar bäst som skrattar sist!

Finns det nån bettingsida som har odds på den frågan?
Bannlyst
elektronerna ligger i fel delstat, skulle de flesta elektrorer legat i de delstaterna trump vann hade demokraterna sällan haft chans mot en president som Trump.

När man kollar kartan ser man att majoriteten av landet stöttar Trump.
2020-11-07, 19:36
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av droopey
Om the deep state ändå bestämmer allt. Spelar det då någon roll överhuvudtaget om Trump vann eller förlorade?

Bra fråga! Viss inrikespolitik som sjukförsäkringssystemet påverkas men inte i det stora tror jag.
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Czaren
Det startades inga krig under Obama heller, däremot så sitter Betsy DeVos i Trumps kabinett som är syster till Eric Prince en av ägarna av Academia(tidigare Black Water).

Vill man vara konspiratorisk så kan man säkert se Trumps nuvarande förlust som ett försök av "deep state" att få bort honom eftersom han inte göder militärindustriellakomplexet så som alla sen Reagan gjort.

Han har ju lagt sitt veto flera gånger för att hindra att försäljningen av vapenexport ska upphöra till vissa länder. Hur förklarar du det?
Medlem
Mjukvaran Dominion gav Biden 6000 av Trumps röster i Michigan. Flera delstater använder Dominion. Jag har pratat om utbrett valfusk länge.

https://samnytt.se/tekniskt-fel-i-mjukvara-som-hanterar-roster-ger-tusentals-extra-till-biden/
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av droopey
60-talet? I princip oavbrutet sen andravärldskriget. Om inte annat så kunde man ju lägga mycket pengar på att utrusta militärbaser i Europa. Att krigsindustrikomplexet har massor med makt i USA är ju inget hemligt dock. Behövs ingen Deep State, det där klarar dom så jävla bra ändå helt öppet med militärer kring alla idrottsevenemang och lobbyoster i Washington. Deep state behövs ju bara om dom håller på med en massa saker som vi inte ser från utsidan.

Deep state är ju ett samlingsnamn för politiker(senatorer etc) som suttit vid makten länge, Biden har ju varit yrkespolitiker i 43 år exempelvis.
Vi vet inte ens 2% av vad C.I.A/Pentagon och diverse myndigheter sysslar med det är det som är deep state.
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engback
Han spelar golf.

Vilket i sig gör att han växer i alla fall lite i mina ögon. Spela golf. Så kallt!
Medlem
Dickenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Mjukvaran Dominion gav Biden 6000 av Trumps röster i Michigan. Flera delstater använder Dominion. Jag har pratat om utbrett valfusk länge.

https://samnytt.se/tekniskt-fel-i-mjukvara-som-hanterar-roster-ger-tusentals-extra-till-biden/

Gråt mer
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Jodå, finns hur mycket bevis som helst om du kollar på presskonferensen. Fler än 90 vittnen dessutom.

Nej, det finns inga bevis för ett omfattande fusk- och valbedrägeri, du får nog läsa på vad bevis betyder för något.
2020-11-07, 19:37
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg

Inget mjukvarufel. Handhavandefel.

Se:
https://www.michigan.gov/sos/0,4670,7-127--544676--,00.html
2020-11-07, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Public debt per capita increase leder DJT rätt fint. Skattereformen minskade drastiskt skatteunderlaget samtidigt som utgifterna ökade. Sen håller jag med dig om resten.
Ja det ökade, jag sa aldrig emot det. Däremot sa jag att det inte var hans förtjänst att vi fått en ekonomi som är beroende av krediter så till den milda grad att Sveriges hushållsskuld ligger på 93% jämfört med disponibel inkomst. Denna utveckling ser vi i hela världen, och tror man att det hade blivit annorlunda med Hillary eller att det blir annorlunda för Biden så tror man fel.

USA har egentligen enorma problem med såväl ekonomin som samhället. Det är ett polariserat samhälle, och det Joe Biden nu måste göra är att försöka ena landet. Därför ska han skippa all identitetspolitik och annat dravel för det kommer bara att förstöra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in