2020-11-07, 19:18
Medlem
lasternassummas avatar
Tankar om valet och valresultatet

Är det något presidentval i USA som handlat så mycket om att få bort en president, snarare än att välja en president, som detta?

I många delstater har vi sett den libertarianske presidentkandidaten Jo Jorgensen ta drygt 1% av rösterna. Min gissning är att dom flesta av dessa röster gått till Trump om Jo Jorgensen inte hade ställt upp i valet. Hur ska man se på det, om det var så att Jo Jorgensen tog valsegern från Donald Trump?

2020-11-07, 19:18
Medlem
Nightcr4wlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Vem tror du har störst stöd i SCOTUS och senaten? Trump eller Biden?
Jaha! Så de ska hålla ett omval där SCOTUS och senaten röstar, och inte befolkningen? Det var mer än jag visste. Då har han ju en chans

/s
2020-11-07, 19:19
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnoldw
När ska folk fatta att Kamala Harris inte är svart 🤷🏻‍♂️✌️🇺🇸🤷🏻‍♂️
Hon är brun på utsidan men har en svart själ.
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Det här är ju nivån på den generella Biden väljaren

Rösträtten är helig, men ibland är det frustrerande att alla ska behöva lida för att ett gäng låginformerade knallkorkar tippar ett val.

Well well, det är knappast nått nytt att lågintelligenta väljare fortsätter att rösta emot sina egna intressen. The eternal curse of low iq, i guess.

Det här är kärnan.
De som röstar på Biden är de som kommer drabbas hårdast av misstaget.
Medlem
Konfucius2s avatar
Comeback 2024 för Trump? Eller blir det JR...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Subzero1
Obama sköt skulden i höjden, trots att han gick på val att ta ner den...

Haha. Statsskulden ökade med 9 triljoner under de 8 år som Obama hade presidentposten.

Statsskulden har ökat med 8 triljoner under de 3,5 år som Trump suttit på presidentposten. Och som sagt, då har inte effekten av den ansvarslösa hanteringen av pandemin kommit ännu.

Skulden ligger idag på 27,216,985,032,997.07 dollar. (Källa: https://mobile.twitter.com/NationalDebt). Det är Trumps verk.
Medlem
Nightcr4wlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Han står för yttrandefrihet och demokrati.
Tack för skrattet
2020-11-07, 19:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Dags för folk att infria lite löften från valtråden. Ni tror väl inte jag har glömt?

Naturligtvis. När Biden utses till president (i januari) kommer jag att avaktivera denna profil och fullt ut använda mig av min ersättare som jag redan mjukstartat. Jag anpassar mig till den nya mjuka totalitarismen som kommer att cementeras med Biden som president.

#Biden2020
#Harris2020
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoOneSomeOne
Vad hände med Trumps Twitter konto?

Inget. Det funkar fint.

https://downforeveryoneorjustme.com/
Medlem
Studsbolls avatar
Nu blir det kaos på allvar. Mängden vapen som är i händerna på fanatiska trumpister garanterar detta. Det enda som kan hindra detta är om Trump plötsligt skulle erkänna sig besegrad och dra tillbaka alla anklagelser om valfusk. Och när dammet lagt sig sitter landet med en seg gubbe som inte direkt är en framtidsman. Och sedan är det en svart kvinna som tar över och då åker vapnen fram igen. Nä, detta är långt ifrån något av jubla över.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Men dina amerikanska vänner är kanske glada!
Det är ju inte vi svenskar som lider mest under Trump.

Trumpkampanjen har bara börjat sina rättsliga processer. Först måste de få in all information om valfusket för att sedan sätta in offensiven mot HD.
Medlem
Om man ska ta det från random incel FB- internetkrigare är det alltså så att sittande president efter endast en period förlorat mot en senil pedofil.
Måste ju utan motstycke gå till historien som det absolut sämsta presidentskapet någonsin. Utan minsta motstycke.
För övrigt underbart att följa svansens dödsryckningar och desperata försök😂😂.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in