2020-11-07, 19:10
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Vem tror du har störst stöd i SCOTUS och senaten? Trump eller Biden?

Du har förstås rätt i sak. Men samtidigt både tror och hoppas jag att de flesta republikanerna i senat och domstol inte vill vara en del av något som i praktiken skulle vara en statskupp.

Men alla Biden-anhängare som proklamerar att det är klart...så långt skulle jag inte vilja gå. Biden har vunnit valet, men om han blir president återstår att se. Personligen tror jag att valresultatet kommer accepteras (inte av Trump, men av domstol) men jag skulle inte ta gift på det.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Varje gång jag ser någon vänsterliberal svensk gråta över krig i Mellanöstern så kommer jag skrattandes påminna dem om att de jublade över Biden/Harris. Det ska bli ett sant nöje.

Har biden/harris deklarerat krig i mellanöstern?
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Kravallerna skulle ha hanterats hårdare men även i form av att försöka nå ut till dem och lugna dem, ett annat problem är att det har framkommit en hel del bevis att poliser har varit inblandade för att skapa kaos precis som de gjorde under Walstreet protesterna under Obamas tid som president.

Man måste helt enkelt skapa utredningar kring polisens agerande i det hela då de har använt övervåld mot såväl reportrar som folk som inte har varit ett hot mot någon.

Och ja, BLM portsterna lär komma tillbaka och fortsätta men vi lär nog även få se polisen backa undan då de inte längre har en president som hejar på dem och lovprisar dem när de skjuter med gummigranater (tänker inte kalla dem kulor då de är stora som en handgranat) i ansiktet på såväl icke inblandade i oroligheterna som reportrar som enbart dokumenterar det som händer.
Jag tycker nog att polisen backade rätt bra även i somras när reglagen stod på max, men visst kom en del oskyldiga i kläm. Man bör dock tänka på var man befinner sig, och när. Riskanalys, etc.

Men, hur som helst — det var ju inte BLM i sig vi diskuterade, utan Trumps roll i det hela. Han skötte det inte så snyggt, och där tror jag att vi är överens. Inkonsekvent. Hotelser åt höger och vänster. Allt på Twitter, så klart. Det kändes som han mer kommenterade det som hände än ingrep, med någon sorts plan.
2020-11-07, 19:11
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Nej, jag undrar vem som kommer säga åt Donald att "You're fired!" när han åker ut om ett par månader?

Jag gissar att man kallar in Sean Hannity för uppgiften. Det är väl den ende, förutom runkaren, som Trump lyssnar på.

Det är lite som när man fick leta upp den gamle befälhavaren för att kunna övertyga den sista japanske soldaten att ge upp där i sin grotta på 70-talet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Behöver du en källa när du själv kan logga in på deras officiella sidor och kontrollera själv.
Tänk om folk kunde börja tänka själva, vad skönt det vore.
Då är din länk ickefunktionell på android för jag fick upp typ 15 namn totalt, och är det den totala mängden så kan det nog antingen vara folk som inte tagits bort korrekt eller liknande. Ledsen för att jag inte kan läsa ett google drive dokument ordentligt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Tss använder globalist som ett skälsord. Du är nog djupare i syltan än du anar, du använder internet, mobiltelefon, äter säkert thai emellanåt och kanske njuter av en hamburgare eller pizza.
Gå och mjölka kossorna och ligg med din syster, så kanske du lyckas bevara Sverige svensk.

Globalisering är framtiden.

Att anamma andra kulturer gällande mat är inte samma sak att ta allt från kulturen, jag förstår att det är svårt att ta in...men inte ska man behöva äta surströmming bara för man flyttar till Norrland.. antar att det är svårt att förstå allt eller inget...tycker stening av människor är en bra idé borde vi se mer av här!
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordOfTheIdiots
Blir en fröjd att följa vreden som nu uppstår.

Indeed. Jag slutade följa Trumps tweets för en tid sedan då hans trolleri med tiden blev tråkigare än kinesernas och ryssarnas trollerier varit å sistone, men nu kan det vara kul att gå in och läsa igen. It'll be a "Reality Show on Crack".
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan
Senaten is tha shit... men blir samtidigt inte klok på det, tänkte om samlade kunskapen här kan sprida lite ljus..

Okay det är 48 -48 nu och det är mycket som tyder på att Sullivan vinner Alaska och Tillis N.C, det skulle hyypoteteisk då bli 50-48 till republikanerna, sen har vi omvalet i Georgia i januari där Perdue leder rätt kraftigt över Ossof. 49.78 procent mot 47.90 för Ossof... Men ingen har över 50.

Men jag verkar ju ha bommat en delstat men kan ej hitta den någonstans, varken på C-span eller buissnesinseders live uppdateringar....

Hilfe

Dan Sullivan in Alaska and Sen. Thom Tillis in North Caroline go Republican
Vadå missat en delstat? 50-48 plus 2 i Georgia blir 100.

Kamala Harris blir i egenskap av vicepresident Senatens ordförande. Detta är mest en ceremoniell position men om en omröstning slutar oavgjort har hon utslagsröst.

För en majoritet i Senaten krävs alltså 51 stolar eller 50 plus Vita Huset
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jag ser fram emot att få höra dessa vittnesmål under ed och straffansvar i en domstol. Until then, they're nothing but talk.
Det kommer du! Rudy säger att stora grejer är på gång! Får väl se ifall Biden-gänget bussar sina Antifa-busar på dem för att lönnmörda dessa vittnen.
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subzero1
Har biden/harris deklarerat krig i mellanöstern?
Det kommer. Det gör det alltid under Dems. De skapade krig, flyktingströmmar och islamistiska motrörelser.

Trump skapade inga krig. Han var objektivt bättre för världsfreden.
2020-11-07, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Varje gång jag ser någon vänsterliberal svensk gråta över krig i Mellanöstern så kommer jag skrattandes påminna dem om att de jublade över Biden/Harris. Det ska bli ett sant nöje.
Samma inställning här. MEN! de kommer skylla alla krig på Trump, hela nästkommande fyra åren kommer endast handla om hur dålig Trump var etc.
2020-11-07, 19:12
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Allt är bättre än rasister som Trump.
Det här är ju nivån på den generella Biden väljaren

Rösträtten är helig, men ibland är det frustrerande att alla ska behöva lida för att ett gäng låginformerade knallkorkar tippar ett val.

Well well, det är knappast nått nytt att lågintelligenta väljare fortsätter att rösta emot sina egna intressen. The eternal curse of low iq, i guess.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in