2019-12-01, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Mardröm att ha honom som granne.

Det var ett fall i Malmö i år med en kvinna som hade spelat högljudd "nattlig opera" från radio och CD-spelare med balkongfönstret vidöppet och hög volym. Grannarna protesterade och till slut åkte hon ut. Najs omväxling mot folk som spelar hårdrock eller festande eurodisco om natten så att väggarna bågnar.

Något i den stilen har Sven i alla fall inte gjort (antar jag, eller?)
Citera
2019-12-01, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laxkaviar
Som jag minns honom från baren. Snäll, intellektuell och intelligent.

Hoppas innerligt att han får rätsida på sina ovanor och istället finner trygghet med boende och ekonomi.

Jag kände inte till honom innan det här, men glädjande att läsa ditt inlägg. Tycker att många är väldigt hårda mot människor som hamnar snett, behövs fler med din inställning.
Citera
2019-12-01, 10:17
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katterkokas
Jag kände inte till honom innan det här, men glädjande att läsa ditt inlägg. Tycker att många är väldigt hårda mot människor som hamnar snett, behövs fler med din inställning.

Sven är den trevligaste och ärligaste stimulantia-missbrukaren jag träffat någonsin. Även om konkurrensen inte är hård i gruppen så är det ändå exceptionellt att vara bäst.
Citera
2019-12-01, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laxkaviar
Som jag minns honom från baren. Snäll, intellektuell och intelligent.

Hoppas innerligt att han får rätsida på sina ovanor och istället finner trygghet med boende och ekonomi.
Vad jag minns så försökte han hjälpa en kille med grava alkoholproblem. Man fick verkligen inte intrycket att han själv var inne i ett missbruk.
Citera
2019-12-02, 11:00
Medlem
Bor i grannhuset, aldrig sett karln.

Däremot är det en hel del andra pundare som bor i det huset, är en hyresfastighet som renoverats under x-antal år, stod färdigt 2017 om jag minns rätt, ser rakt in i fastigheten från min lägenhet.

En hel del soc-fall och pundare som hänger där på nätterna, kastas sten på fönster mitt i natten osv.

-Boss
Citera
2019-12-02, 12:01
Medlem
Här kan ni se han ligga i sin lusiga soffa, i sin lägenhet 😋
https://m.youtube.com/watch?v=1tCO3q0L9mw
Citera
2019-12-02, 12:06
Medlem
Sluta gulla med marsipangrisen.
Det krävs otroligt mycket för att man skall bli vräkt från en lägenhet i Sverige.
Naturligtvis har han varit mycket störande för sina grannar,som försökt leva ett normalt liv.
(Sova på nätterna,så man orkar arbeta på dagarna,och ösa in skattepengar.)
Citera
2019-12-02, 15:01
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
Sluta gulla med marsipangrisen.
Det krävs otroligt mycket för att man skall bli vräkt från en lägenhet i Sverige.
Naturligtvis har han varit mycket störande för sina grannar,som försökt leva ett normalt liv.
(Sova på nätterna,så man orkar arbeta på dagarna,och ösa in skattepengar.)
Du tillhör tydligen dom som romantiserar och överdriver vitsen med arbete.
Sven är en hjälte som säkert indirekt försörjt en hel by i Colombia.
Bor man i innerstan får man naturligtvis lära sig att leva med grannar och ett intensivt stadsliv annars kan man väl flytta ut i spenaten.
Han har bott längst i hela huset och det borde ha spelat viss roll.
Citera
2019-12-02, 17:28
Medlem
E.Erikssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
(...) Han har bott längst i hela huset och det borde ha spelat viss roll.
Han har hyrt ut lägenheten svart i andra hand i åratal enligt mina källor.
Citera
2019-12-02, 18:14
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Eriksson
Han har hyrt ut lägenheten svart i andra hand i åratal enligt mina källor.
Vart har han då bott istället som skulle vara billigare än den kvarten han redan har?
Citera
2020-11-07, 18:49
Medlem
Knullkungens avatar
Stockholm nöjesprofil vräks efter lusinvasion

https://www.hemhyra.se/nyheter/nojesprofil-vagrade-lussanering-vraks/

"Trotts återupprepade försök kunde inte saneringsfirman koma in i nöjesprofilens hårt lusangripna lägenhet. Nu tvingas han flytta från tvåan i Stockholms innerstad."

Bilder från lägenheten i artikeln.

Knarkare som sätter skräck i grannarna. Knarkarvännner slår sönder glasrutor och misshandlar folk samt uppehåller sig i allmäna utrymmen. Bil attackerad av nöjesprofilens "bodyguard". Greps i lägenheten i mars i år för innehav av amfetamin. Dömd.

Vem?
Citera
2020-11-07, 18:57
Medlem
Klas-Vegass avatar
Bott över 40 år i lägenheten.

Ser ut att vara vrålgay i alla fall. Tingeltangel och en stålkvinnan-klänning?????

Har det inte varit några trådar om en adelsman/festfixare på glid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in