2020-11-07, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Men ingen av de stora kanalerna brydde sig. Ingen har nämnt, eller tagit upp det, än mindre sänt från den s.k. presskonferensen. Snacka om att Rudy Giuliani & övriga i Team Trump börjar överges.

Tragiskt att se Rudy Giulianis förfall. Från att gång i tiden ha varit en högt respekterad borgmästare i New York, till det här. Hans anseende är totalt förstört.
Medlem
Citat:
Men ingen av de stora kanalerna brydde sig. Ingen har nämnt, eller tagit upp det, än mindre sänt från den s.k. presskonferensen. Snacka om att Rudy Giuliani & övriga i Team Trump börjar överges.

Så har det varit under 4år, media (fake news) har krigat mot Trump. Typ ända som stött honom har varit Breitbart news. Fox news är inte att lita på, de har bara väntat på chansen att hugga Trump i ryggen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tror inte det. Men kan tänka mig att han gör en mindre snygg sorti. Det vill säga helt sonika bara flyttar ut ur huset och struntar i allt vad ceremoniella överlämningar heter. Inte vidare gör något väsen av sig. Kanske flyttar utomlands.

Har man en gång varit president kan man inte flytta utomlands. Finns en lång dokumentär om inskränkningar i en presidents rörelsefrihet även efter att man flyttat ut från vita huset. Ska se om jag hittar länken, men George W Bush tycker det är synd att han inte kan köra bil på offentliga vägar och Obama beklagade sig att Secret Service måste veta fyra dagar i förväg om han skall spela basket. Flytta utomlands är omöjligt då Secret Service ansvarar för ex presidenters säkerhet livet ut.
2020-11-07, 18:38
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Har David Icke kommenterat presidentvalet?
David Icke tror Trump är lika korrupt som ordinarie amerikansk president senast jag hörde för 1-2 veckor sen.
Medlem
Kommer Kamala Harris bana vägen för en massa vänsterextremt tankegods nu? Lätt att föreställa sig en motreaktion mot Trumpen nu i kölvattnet av BLM osv där man kommer pusha för obligatoriska kurser i kritisk rasteori och "sensitivitetsträning" på skolor och arbetsplatser.
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Trumprally senare. Ge oss signalen Mr President så får vi se hur vänsterextremisterna tar kulor

Kom ut och skjut, det blir säkert jättebra
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDick
Det finns många ögonvittnen kolla själv.

Vad är det för fel att gå till botten med hela den här härvan i alla inblandade stater? Tror de flesta accepterar en förlust om det gått rätt till. Det kan ju inte ens vara ett problem.

Jag säger bara vad han själv sa, han var även öppen för att legala valsedlar skulle räknas bort, sa att det var en möjlighet.

Såklart man ska undersöka hur valet gick till, men att varje enskild valsedel inte granskats av tre personer innebär inte fusk.
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Trump har lyckats mycket med sin politik. Nu fattas det bara att han drar hem militären och avskaffar Obama Care, utan att ersätta den med något.

Sedan kan Trump ta pension.
Presidentordrdrar är lika lätt att återkalla som att ge. Presidentordrar är inte lag. Biden kan upphäva alla tRumps presidentordrar redan på sin första dag som president.
Senast redigerad av nerdnerd 2020-11-07 kl. 18:41.
2020-11-07, 18:39
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Om vi ska vara sakliga för en stund och överse att en narcissist och psykopat styrt US i 4 år. Killen har ju ändå gjort en hel del bra saker för US och för världen, uppdatera gärna listan:
- Skapat mer jobb
- Ej startat några krig
- Bidragit till Kinas blomstrande
- Bättre relationer med Ryssland och Nordkorea
o s v o s v
Fyll på!

- Sänkt skatterna
- Gått ur Parisavtalet
- Gått ur WHO
- Dragit hem militär
- Bygga på muren
- Minskat kriminaliteten
- Avskaffat NAFTA
Medlem
Citat:
Undrar om han har en bra runda?

Han och rocket man har bara bra rundor. Brukar ligga runt 36.
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag höll på Trump men jag tar det inte så hårt. Däremot har jag försökt få svar från dig i flera dagar angående utvecklingen i Arizona. Jag hade ju fel när jag skrev att det skulle bli jämt där, du skrev att Biden bara skulle öka sin ledning från valnatten. Vad hände där?

Japp, det var vad jag trodde om det. Men fel, Trump har knappat in och det är som du sa, mycket jämt.

Medlem
-DaRude-s avatar
Hur kan det vara ett slag i magen på demokratin för att man vill utreda befarat valfusk? Det är väl snarare tvärtom. Märklig inställning från demokraterna och de styrda medierna. Vänstern och liberalerna.

Nej, utred inte misstänkt fusk. Det är inte "DEMOKRATISKT" att utreda.

Absurda tider man får uppleva när klassiska diktaturfasoner blir normen för det som är demokrati och moraliskt korrekt. Att vägra utreda och håna alla kritiker, är det inte det vi hatar Vitryssland för?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in