2020-11-07, 15:24
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Okej, då är jag med. Tänkte bara så att det inte blir några missförstånd.

Absolut, jag hade kunnat vara betydligt tydligare, men det är så mycket skit som har spridits från vita huset de senaste fyra åren att det genuint ska bli skönt med lite lugn och ro från det där landet.
2020-11-07, 15:27
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Jag såg nyss på TV att de rapporterar att Biden verkar få runt 80% av rösterna i Philadelphia.
Hmm, var har jag sett den siffran förut?
Just det: Belarus diktator Lukasjenko fick också ca 80%.
Trevligt. Joe och Hunter Biden har kanske fått en hel del tips på hur man kan vinna val på någon alla alla sina resor i den regionen däromkring?

Är nog mer demografiska skillnader. Philadelphia har varit ett demokratiskt start fäste med stor marginal förut med.

Många av Usa olika counties är ofta extremt osegrererade. I enskilda counties så röstas det sällan 50/50.

Men på delstatsnivå blir det mer delat.
2020-11-07, 15:30
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Men att JB har större stöd än vad Obama hade är helt normalt?
Är det konstigt att Biden har större stöd än Obama? Vi ser att till och med de döda röstar i drivor för honom.
2020-11-07, 15:31
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Nej, jag menar att demokraterna valfuskar precis som Lukasjenko.
På SVT tolkas det som en självklarhet att Lukasjenko har fuskat när han fick 80% av rösterna i Belarus.
(Det tror jag med!)

Men ingen reagerar när Biden får 80% av rösterna i Philadelphia. Då är det helt normalt. Finns inget att se här. Vg cirkulera.

En jämförelse medllan Lukaschenko och en USA-demokrat kan inte göras på en och samma dag. Jämför hellre Trumps besked att han sitter kvar trots valförlust. Precis det har han kopierat från Lukaschenko. Han har plankat rakt av.

Med sina falska påståenden om röstfusk har Trump arbetat upp en masspsykos hos sina anhängare. Han har spridit misstänksamhet bland den befolkning han är satt att styra. Eller kortare. Han har fördärvat USA. Jag ifrågasätter Trumps psykiska hälsa.
2020-11-07, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Absolut, jag hade kunnat vara betydligt tydligare, men det är så mycket skit som har spridits från vita huset de senaste fyra åren att det genuint ska bli skönt med lite lugn och ro från det där landet.

Jag tror tyvärr att det inte blir så jättelugnt. Det finns väldigt stora splittringar och de kommer inte att försvinna bara för att Trump försvinner som president. Har har skapat en vi mot dem mentalitet som kommer finnas kvar under en lång tid. Jag tror att det kan eskalera en tid efter valet, särskilt om många av de mest fanatiska Trump-supportrarna fortsätter att misstänka valfusk. För dessa är Trump större än Republikanerna som parti. Men vi kommer slippa en president som hänger Twitter 24/7.
2020-11-07, 15:33
Medlem
Guadis avatar
Citat:
Ja, de fuskade väl då med? Mitt Romney fick 0 st röster i 59 distrikt i Philadelphia 2012. Där finns alltså inte en enda republikan? När det i hela landet alltid annars är ca 50/50. Yeah right.
https://www.inquirer.com/philly/news/politics/20121112_In_59_Philadelphia_voting_wards__Mitt_Rom ney_got_zero_votes.html

Och detta har ju diskuterats tidigare. Istället för distrikt som man tänker har flera tusen invånare så borde man istället tänka:

”The 59 zones that saw no votes for Romney were not districts, but divisions. There are nearly 1,700 divisions in Philadelphia. Each of the city’s 66 wards claims between 10 and 50 of them.

To provide a sense of how small divisions are, currently, the average number of registered voters per division is 616. The division out of the 59 with the lowest turnout counted 139 votes in 2012; the highest was 612.”

Det du påstår har en förklaring oavsett om du gillar det eller inte.

Det är ingen konspiration och även om det skulle vara en konspiration: det skulle vara en operation man var tvungen att göra på flera ställen samtidigt.

Omöjligt.
2020-11-07, 15:33
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
I Pennsylvania så kom det in 1.8 miljoner röster från folk över 85 år. Dock så bor endast 240.000 där som är så pass gamla. Märkligt eller nej?

https://i.4cdn.org/pol/1604757150485.jpg

Det är inte alls märkligt i en diktatur.

Har du någon källa på att Pennsylvania är en delstat i Usa?
2020-11-07, 15:35
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Jag tror tyvärr att det inte blir så jättelugnt. Det finns väldigt stora splittringar och de kommer inte att försvinna bara för att Trump försvinner som president. Har har skapat en vi mot dem mentalitet som kommer finnas kvar under en lång tid. Jag tror att det kan eskalera en tid efter valet, särskilt om många av de mest fanatiska Trump-supportrarna fortsätter att misstänka valfusk. För dessa är Trump större än Republikanerna som parti. Men vi kommer slippa en president som hänger Twitter 24/7.

Jo det är sant, men vi i Europa lär äntligen få slippa höra om det 24/7 åtminstone och det ser jag nog mest fram emot
2020-11-07, 15:36
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Är det konstigt att Biden har större stöd än Obama? Vi ser att till och med de döda röstar i drivor för honom.

Vart är bevisen för att de döda röstar?
2020-11-07, 15:37
Medlem
tinybitss avatar
Citat:
Män i svarta kläder och masker som flyger till olika stater för att skapa kravaller, att covid-19 skulle vara skapat för att skada Trumps chanser till att bli omvald (och en jävla massa annat rörande covid-19), att Obama inte är amerikan, Hillary Clintons Emails (och att Ukrina skulle ha en hel fysisk server med dem), antalet döda i orkanen Maria, Pizza Gate, Q-Annon, Osama bin Laden och att han inte skulle vara död, att Obama skulle ha spionerat på Trump och att klimatförändringar skulle vara fejk.

Detta är bara några få som han har spridit de senaste 12 åren med en majoritet av dessa har varit de senaste 4 åren.
Hur exakt får du att stora delar hans valrörelse använder detta som argument - och för vad? Det är ju så att media vill bygga en bild av att det är just så för att det är enklare att bortförklara argumenten.

Sanningen är nog snarare att detta är ett scenario där en liten del av hans supporters på nätet får väldigt stor uppmärksamhet av media för att bortförklara riktiga argument som konspirationsteorier.
2020-11-07, 15:39
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Vart är bevisen för att de döda röstar?
https://thefederalist.com/2020/11/06/nevada-records-show-deceased-voter-rose-from-the-grave-to-cast-mail-in-ballot/
2020-11-07, 15:39
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinybits
Hur exakt får du att stora delar hans valrörelse använder detta som argument - och för vad? Det är ju så att media vill bygga en bild av att det är just så för att det är enklare att bortförklara argumenten.

Sanningen är nog snarare att detta är ett scenario där en liten del av hans supporters på nätet får väldigt stor uppmärksamhet av media för att bortförklara riktiga argument som konspirationsteorier.

Det är han själv som sprider och stöttar dessa genom att retwitta och prata om det i 4-12 år...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in