2020-11-07, 15:37
Avslutad
Enligt Aftonbladet återstående röster:

PA: 89 282
GA: 20 000
AZ: 173 000
NV: 124 500

Otroligt få röster kvar i Georgia nu!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Det troligaste är ju att Biden tar hem det när man räknat klart. Trump kommer att fortsätta som Twitter "potus" och hävda att han är den legitime presidenten.

Naturligtvis är det troligast att Biden tar hem det.

Jag undrar hur mycket jobb det är att göra om vita huset från en cirkus till ett demensboende.
Medlem
allt.o.ingets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Folket hatade Clinton. De hatar inte Biden.

Hillary "he came he saw he died" Clinton. Hur kan man ställa upp med en sådan kandidat och tro att det ska gå vägen? Det var öppet mål för Trump den gången.
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Frågan är inge om det förekommit valfusk. Det är klart att det gjort, på bägge sidor på individuella initiativ. Det finns alltid personer som dels vill "jävlas med systemet" eller vill försöka "göra lite skillnad".

Frågan är om det finns något organiserat systematiskt valfusk av sådan betydelse att det påverkat valet i någon riktning?

Jag tror faktiskt att ingen tror detta, inte ens de värsta Trumpers i denna tråden, även om de skulle argumentera för detta, och svara på mitt inlägg med argument för att sådant har förekommit. Innerst inne tror de inte detta, men de är så investerade i denna idé att de måste försvara den.

Frågan är då om småfusket på individuell nivå, sammantaget, kan ha påverkat vem som slutligen blir vald som President (läs Joe Biden)? Naturligtvis inte!

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain

Ja, jag har genom hel mitt liv träffat på folk som vill jävlas för skoj skull och folk som aldrig någonsin ger sig även om de blivit fullständigt motbevisade. De brukar gärna hålla till här på FB.

Jag var mod i ett år och vet efter många häftiga diskussioner med användare att en del aldrig någonsin ger sig hur fel de än har. En del hävdade att de aldrig skrivit det de skrivit trots att det var fullt synligt vad de skrivit. En del kan nämligen aldrig ge sig, kan aldrig erkänna att de har fel. Istället går de till attack med många, många ord eller kommer med ”bevis” för att stödja sin sak. Bevis som grundar sig på deras sätt att tänka. Så bara de själva kan förstå bevisen. Jag förmodar att det är en slags försvarsmekanism. De kan inte hjälpa det som jag ser det. Jag har några narcissister i min släkt. Såna som alltid har rätt, alltid gjort rätt, som inte klarar kritik och blir skogstokigt arga, som aldrig säger förlåt, men vill ha förlåt från andra. Bara att rycka på axlarna och ta ett djupt andetag. Även de har rätt att diskutera. Men det tar så klart på ens ork och tålamod.

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Även Fox "news" skriker "nej, nej, nej" kring Trumps anklagelser, så ja detta kommer att lägga ner men Trump kommer att likt Nixon aldrig och kunnat släppa det hela.

Jag hoppas verkligen att han släpper detta. även Nixon fick ju en viss status på äldre dagar och höga politiker undvek inte honom. Just nu riskerar Trump att hamna utanför på samma sätt som Nixon. Att bara de som röstat på honom står upp för honom. Inte hans parti som efterhand kommer att försöka flytta sig lite längre från honom, samtidigt som de jobbar för att inte förlora hans väljarbas.

Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Det ser nog de flesta, här till och med, att det är i stort sätt omöjligt att bedriva en sådan koordinerad fusk-attack utan att det skulle framgå. Det greppas just nu efter halmstrån som skulle framstå att göra någon som helst skillnad.

Ingen här i tråden är just experter på det amerikanska valsystemet och det framgår med all önskvärd tydlighet.

Det är likadant med rättsväsendet. En del tror att vi har jury i Sverige. Och att polisen får låtsas vara prostituerade eller knarklangare för att sätta dit folk.

Valsystemet är så krångligt att mina amerikanska vänner inte heller har koll på allt.

Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
I normala fall kanske det är så. Men nu har tillräckligt många diagnosen TDS och ser det som sitt moraliska ansvar att få bort Trump, även om det innebär att trampa på heliga demokratiska principer. Rötan inom det demokratiska etablissemanget är också väldigt djup. Demokraterna har en stor extremvänster cancer.

Jag ser det som ganska självklart att valfusket är tillräckligt utbrett för att ha påverkat utgången.

Alla partier har problem. Det är likadant med alla organisationer och föreningar som varit med ett tag. Till slut blir makten viktigare än uppdraget. Och man lever i någon slags bubbla.

Vilken typ av presidentkandidat tror du att republikanerna kommer att rösta fram till nästa val? Någon som är lättare att hantera?

Citat:
Ursprungligen postat av neige
Den här gången består valet storskaligt utav Vote by mail, som är förbjudet i Frankrike bl.a just p.g.a risk för fusk. Att de säger eventuellt tyder på att de själva bara gissar.

Ja, men man har ju haft poströster förut (vid behov) förut. Så det är ju inte ett helt nytt system. Och även Trump har ju fått röster på det sättet.

Nu är det här ju inte tråden för valfusk, så vi kanske inte ska fastna för det.

Vad tror du om Biden som president? Fördelar? Nackdelar?
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muck12
Ja, jag tror som sagt det var covid-19 hanteringen som är faktorn som fick bägaren att tippa över. En faktor som är ganska exceptionell, allvarliga pandemier av det här slaget sker liksom inte varje år utan snarare var hundrade.

När vi ändå är på temat kan jag tycka det är lustigt när man hör svenskar kalla Trumps hantering av pandemin för dårskap när det på väldigt många plan liknar hanteringen som vi har i Sverige som de samtidigt hyllar. Vi har väl haft en ännu slappare inställning i Sverige om något?

Trump och Tegnell har flera beröringspunkter i sin approach och strategi.

- Emot obligatoriskt munskydd
- Så öppet samhälle som bara möjligt med lokala restriktioner vid behov.
- Barnomsorg och skolor ska fortsätta att bedrivas
- Båda har tonat ner virusets allvar, exempel nedan

Tegnell sa för några veckor sen att det är farligare att gå över ett övergångsställe än att drabbas av covid-19.

Detta passerar svensken som inget märkvärdigt alls men skulle Trump säga något liknande skulle det bli hus i helvete då trumphatet genomsyrar sinnet.

Om du lyssnar på vänsterjournalister som Gina Lindberg och Fernando Arjas (Sveriges Radio) så förväras det vid varje inslag hur Trump har skött pandemin och at han inte bär skyddsmask medans kollegorna som gör inrikes bevakningen släpper okiriskt igenom allt som Tegnell och FHM rekomenderar. Det bevisar Trump hatet på SR. Public Service måste bort.
2020-11-07, 15:38
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Inte besluten Trump tog. Jag tycker att han gjorde det mesta rätt med corona. Men det han sa var katastrofalt. Hans presskonferenser i våras var en pina att se.

Lite konstigt när Trump om någon borde veta att hur man uppfattas betyder allt.

Han var katastrofalt dålig i våras. Och detta säger jag som en die hard Trumpsupporter.

Han sumpa det själv. Bara att acceptera. Det som är skillnaden mellan Trump och politiker. Att han inte fattar såna saker.

Kanske en släng av fartblindhet och maktfullkomlighet (jämför också uttalandet "Jag skulle kunna stå på Fifth Avenue och skjuta någon utan att förlora sympatisörer").

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain
2020-11-07, 15:39
Medlem
Finns en anledning till att Trump försvinner. Så sluta böla nu.
2020-11-07, 15:39
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Nej, den här gången förlorade den goda sidan tyvärr. Kan nu mycket väl bli 8 år med vänsterliberal politik att leva under i kombination med att Covid-1984 tar ifrån oss mer och mer frihet. Det är vad de flesta idioter i den här tråden jublar över. Amerikanerna har två val, välj vänster och få liberalism, marxism och en regim med anti-vit agenda eller höger och en krigshetsande neokonservativ regim likt Bush. Båda gynnar de som styr, bara att fokus hamnar på olika områden beroende på vilken typ av administration som sitter. Donald Trump var en joker som smet mellan maskorna, det kommer inte hända igen. Inte en chans att man fäller ett imperium med papperslappar, det är en utopi. De har visat att de kan sprida labb-tillverkade virus, nästa gång blir det kanske svält. Tycker fokus hamnar för mycket på Trump, han är del av något större som måste få växa vidare utan personkult. Viktigast är att vända huvuden från att tänka fel till att tänka rätt, och det märks att det är många huvuden kvar att vända.

Japp.

På ett sätt kan det visa sig positivt att Trump förlorade, om man ser det långsiktigt.

Men det är mycket som kan hända.
2020-11-07, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Jag gillar din optimism. Du verkar vara ganska säker på din sak.

Vilka faktorer tycker du pekar på att Trump vinner detta? Allt jag läst under senaste dygnet tyder på raka motsatsen. (Tyvärr!)

Utbrett valfusk
Republikanska valobservatörer har ej fått vara med och se när poströster räknats.
Brevbärare har kastat bort valsedlar
Döda har kunnat rösta
Rösträknare har noterat vem som röstat men kastat valsedeln.
100000-tals " applications" har kommit till fel adress
Man har kunnat rösta 2 ggr..i vallokalen samt poströstning.
2020-11-07, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Nej, den här gången förlorade den goda sidan tyvärr. Kan nu mycket väl bli 8 år med vänsterliberal politik att leva under i kombination med att Covid-1984 tar ifrån oss mer och mer frihet. Det är vad de flesta idioter i den här tråden jublar över. Amerikanerna har två val, välj vänster och få liberalism, marxism och en regim med anti-vit agenda eller höger och en krigshetsande neokonservativ regim likt Bush. Båda gynnar de som styr, bara att fokus hamnar på olika områden beroende på vilken typ av administration som sitter. Donald Trump var en joker som smet mellan maskorna, det kommer inte hända igen. Inte en chans att man fäller ett imperium med papperslappar, det är en utopi. De har visat att de kan sprida labb-tillverkade virus, nästa gång blir det kanske svält. Tycker fokus hamnar för mycket på Trump, han är del av något större som måste få växa vidare utan personkult. Viktigast är att vända huvuden från att tänka fel till att tänka rätt, och det märks att det är många huvuden kvar att vända.

NEJ, tappa ej hoppet, gud har redan bestämt, det blir två terms. Titta och se? "

Och om du inte tror på gud, tänkt på mig och den här videon, när Trump blir omvald när röken försvinner... Och att du tillslut inser gud har kontroll
https://youtu.be/9w8Mr0kylwc
https://youtu.be/EhXwbcGSKJ8

PRISA Jesus 🇺🇸 🇺🇸 🇺🇸
2020-11-07, 15:41
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
För varje delstat tog jag summan av de röster som räknats hittills samt den uppskattade procenten. Tittade på denna sida:

https://edition.cnn.com/election/2020/results/president

Sedan använde jag nedan sida för att räkna ut antalet återstående röster där jag matade in antalet röster/procentvärdet jag fick från ovan sida (ex på Pennsylvania här):

https://www.calculatorsoup.com/calculators/math/percentage.php?given_data=X_YP-Y+is+P%25+of+what%3F&Y=6644941&P=96&last=X_YP-Y+is+P%25+of+what%3F&action=solve

Fick för PA ut då:
6644941 is 96% of 6921813.5417

Sen tog jag alltså bara 6921813 - 6644941 = 276*872 återstående röster

AP påstår att 99% av rösterna i PA räknats.
CBS påstår att 96% av rösterna i PA räknats.
Enligt NYT, som citerar Pennsylvania secretary of state återstår 102,541 "absentee ballots" i PA att räkna.
Newsweek påstår att ca 224000 röster återstår att räkna i PA.
https://www.newsweek.com/how-many-votes-are-left-count-georgia-pennsylvania-nevada-arizona-1545581

Kanske tolkar jag uppgifterna fel?

2020-11-07, 15:42
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Kanske en släng av fartblindhet och maktfullkomlighet (jämför också uttalandet "Jag skulle kunna stå på Fifth Avenue och skjuta någon utan att förlora sympatisörer").

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain

Exakt.

Alldeles för mycket fokus på sin "base" samt idiotförklarad alla som inte tycker som han själv.

Denna osmidighet som gjorde att han förlorade.

Jämför med Bush, han visste hur han skulle få med sig nationen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in