Citat:
Ursprungligen postat av
Skallmeja-Zorro
Frågan är inge om det förekommit valfusk. Det är klart att det gjort, på bägge sidor på individuella initiativ. Det finns alltid personer som dels vill "jävlas med systemet" eller vill försöka "göra lite skillnad".
Frågan är om det finns något organiserat systematiskt valfusk av sådan betydelse att det påverkat valet i någon riktning?
Jag tror faktiskt att ingen tror detta, inte ens de värsta Trumpers i denna tråden, även om de skulle argumentera för detta, och svara på mitt inlägg med argument för att sådant har förekommit. Innerst inne tror de inte detta, men de är så investerade i denna idé att de måste försvara den.
Frågan är då om småfusket på individuell nivå, sammantaget, kan ha påverkat vem som slutligen blir vald som President (läs Joe Biden)? Naturligtvis inte!
#evictionnotice2020
#byebyeneveragain
Ja, jag har genom hel mitt liv träffat på folk som vill jävlas för skoj skull och folk som aldrig någonsin ger sig även om de blivit fullständigt motbevisade. De brukar gärna hålla till här på FB.
Jag var mod i ett år och vet efter många häftiga diskussioner med användare att en del aldrig någonsin ger sig hur fel de än har. En del hävdade att de aldrig skrivit det de skrivit trots att det var fullt synligt vad de skrivit. En del kan nämligen aldrig ge sig, kan aldrig erkänna att de har fel. Istället går de till attack med många, många ord eller kommer med ”bevis” för att stödja sin sak. Bevis som grundar sig på deras sätt att tänka. Så bara de själva kan förstå bevisen. Jag förmodar att det är en slags försvarsmekanism. De kan inte hjälpa det som jag ser det. Jag har några narcissister i min släkt. Såna som alltid har rätt, alltid gjort rätt, som inte klarar kritik och blir skogstokigt arga, som aldrig säger förlåt, men vill ha förlåt från andra. Bara att rycka på axlarna och ta ett djupt andetag. Även de har rätt att diskutera. Men det tar så klart på ens ork och tålamod.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Även Fox "news" skriker "nej, nej, nej" kring Trumps anklagelser, så ja detta kommer att lägga ner men Trump kommer att likt Nixon aldrig och kunnat släppa det hela.
Jag hoppas verkligen att han släpper detta. även Nixon fick ju en viss status på äldre dagar och höga politiker undvek inte honom. Just nu riskerar Trump att hamna utanför på samma sätt som Nixon. Att bara de som röstat på honom står upp för honom. Inte hans parti som efterhand kommer att försöka flytta sig lite längre från honom, samtidigt som de jobbar för att inte förlora hans väljarbas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dockland
Det ser nog de flesta, här till och med, att det är i stort sätt omöjligt att bedriva en sådan koordinerad fusk-attack utan att det skulle framgå. Det greppas just nu efter halmstrån som skulle framstå att göra någon som helst skillnad.
Ingen här i tråden är just experter på det amerikanska valsystemet och det framgår med all önskvärd tydlighet.
Det är likadant med rättsväsendet. En del tror att vi har jury i Sverige. Och att polisen får låtsas vara prostituerade eller knarklangare för att sätta dit folk.
Valsystemet är så krångligt att mina amerikanska vänner inte heller har koll på allt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
I normala fall kanske det är så. Men nu har tillräckligt många diagnosen TDS och ser det som sitt moraliska ansvar att få bort Trump, även om det innebär att trampa på heliga demokratiska principer. Rötan inom det demokratiska etablissemanget är också väldigt djup. Demokraterna har en stor extremvänster cancer.
Jag ser det som ganska självklart att valfusket är tillräckligt utbrett för att ha påverkat utgången.
Alla partier har problem. Det är likadant med alla organisationer och föreningar som varit med ett tag. Till slut blir makten viktigare än uppdraget. Och man lever i någon slags bubbla.
Vilken typ av presidentkandidat tror du att republikanerna kommer att rösta fram till nästa val? Någon som är lättare att hantera?
Citat:
Ursprungligen postat av
neige
Den här gången består valet storskaligt utav Vote by mail, som är förbjudet i Frankrike bl.a just p.g.a risk för fusk. Att de säger eventuellt tyder på att de själva bara gissar.
Ja, men man har ju haft poströster förut (vid behov) förut. Så det är ju inte ett helt nytt system. Och även Trump har ju fått röster på det sättet.
Nu är det här ju inte tråden för valfusk, så vi kanske inte ska fastna för det.
Vad tror du om Biden som president? Fördelar? Nackdelar?