2020-11-07, 13:08
Medlem
Nightcr4wlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Chan
Du frågar efter källor. Jag länkar alla kända källor som finns på forumet just nu.

Nu kommer du med argumentet att det är..
För jobbigt att läsa....

Tänkte väl det.
Ge dig inte in i debatten om du inte orkar lägga ner några timmar för detta är ett djupt ämne som kräver att man orkar gräva.

Den som kommer med ett simpelt argument att valfusk inte sker har lika mycket bevisbörda som den som påstår motsatsen.
Det finns ingen standard att det just du tror är sant och att det inte behöver bevisas, du måste bevisa det.
Just nu finns det en hel tråd med källor till att valfusk förekommer, det är det du har att jobba med och motbevisa om du ska påstå att valfusk inte förekommer.

Du säger det själv "den som påstår något har bevisbördan för detta" DU har bevisbörda för ditt påstående om att valfusk inte har skett.

Jag har fullt upp med att läsa allt material själv och tänker inte lägga ner mer tid på att skedmata idioter som inte kan läsa själva. Tusentals källor finns länkade, börja gräv och kom sedan och säg att valfusk inte skett med vettiga källor som bevisar motsatsen.
Du missförstår mig. Jag har ingen egen agenda i frågan om valfusk, och jag avstår från att driva någon tes.

Wikipedia om bevisbörda:
Citat:
Om en alternativ hypotes presenteras inom vetenskap så är det förespråkarna för denna hypotes som har bevisbördan gentemot den etablerade hypotesen.

När man inom vetenskap diskuterar huruvida ett fenomen existerar, så brukar den som förespråkar existensen ha bevisbördan, eftersom det i allmänhet är lättare att bevisa existens än icke-existens.

Att valfusk inte förekommer är den etablerade "hypotesen", som därmed ska motbevisas. Jag förhåller mig som sagt neutral i frågan, så jag säger inte detta för att det passar min egen uppfattning om sakfrågan. Jag kommenterar enbart de grundläggande premisserna för en meningsfull diskurs i en mycket kontroversiell fråga.

Vill verkligen understryka att jag inte tar ställning till huruvida valfusk föreligger eller ej, jag ser fram emot att saken blir till fullo klarlagd och har inget känslomässigt engagemang i någon riktning.
2020-11-07, 13:10
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Det kommer inte att hända. Det som möjligen kan hända är att man ändrar vallagarna där så att t.ex. varje stat får en röst och den som vinner flest stater blir POTUS. Det skulle inte missgynna varken GOP eller demokraterna så det finns förutsättningar för att de ska kunna komma överens om det.

Eller så skrotar man elektorer helt och går på "popular vote". Det vore mer demokrati än det gamla elektor-systemet som härstammar från slavhandeltiden. Ändra röstdag till en söndag och gör det lika enkelt att rösta som övriga länder i väst.
2020-11-07, 13:12
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
CNN tagen på bar gärning när 600 röster tas från republikanerna och ges till demokraterna:
https://twitter.com/BlueSky_Report/status/1324910194111860738
Wow...CNN uppdaterar siffror! Yikes! Ring FBI! Genast!
Avslutad
Citat:
CNN tagen på bar gärning när 600 röster tas från republikanerna och ges till demokraterna:

Jag förstår inte riktigt? Det är ju inte CNN som är ansvariga för rösträkningen? Dom rättade väl ett fel i sin grafik?
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Ja vissa är visst för dumma för att ge upp! Apelsinen borde ringa till sin motståndare och ge upp men hans självbild medför att han aldrig kommer att göra det. Han är ju the greatest of all och då kan man ju inte vara en förlorare!

Vem slänger ut honom från vita huset? Eller kommer ha spränga upp vita huset innan? Går det hitta nått bettingspel på mest sannolika avflytt?
Blir säkert ett scenario liknande när dom släpade fram Saddam Hussein. Trump får dras skrikande ut i fötterna efter att ha gömt sig under skrivbordet. Operation orange dawn
.
2020-11-07, 13:13
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Eller så skrotar man elektorer helt och går på "popular vote". Det vore mer demokrati än det gamla elektor-systemet som härstammar från slavhandeltiden. Ändra röstdag till en söndag och gör det lika enkelt att rösta som övriga länder i väst.

Det kommer inte att hända då GOP skulle förlora på det. Cali. och NY har alldeles för många invånare och stater som Utah skulle bli betydelselösa.
2020-11-07, 13:13
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag förstår inte riktigt? Det är ju inte CNN som är ansvariga för rösträkningen? Dom rättade väl ett fel i sin grafik?
Ingen fattar...Bara doggydick med IQ-45.
2020-11-07, 13:14
Medlem
Trolltestets avatar
Härligt att Trump försöker sig på med lite ministerstyre av sitt lands medier så här i slutspurten.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JJJ8LJ/rupert-murdoch-medier-vander-trump-ryggen
Citat:
Enligt källor till flera amerikanska medier ska Donald Trump ha rasat över att Fox News utropade Joe Biden som vinnare i delstaten Arizona – och ringt till mäktiga konservative medieägaren Rupert Murdoch.

”Enligt en källa ringde Trump och skrek till Fox-ägaren, och krävde att utnämningen skulle dras tillbaka. Murdoch vägrade”, skriver Gabriel Sherman, reporter på Vanity Fair.

Om en Svensk minister hade gjort så så hade han blivit hängd på torget.
2020-11-07, 13:14
Medlem
fixxxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland

Så alla liberaler som aldrig lämnar storstäderna för evigt får bestämma över hela landet där majoriteten röstar republikanskt. Deras system är bra.
2020-11-07, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Ni trumpeter, vilken stark och auktoritär ledargestalt med pondus (dvs personen ni önskar ni vore i högstadiet) kommer ni blint följa nu när Trump äntligen går i graven? Kanske Putin? Han är ju nationalistisk som FAN och rätt skön till sättet.
Ja Putin är en bra förebild. Bra idé.
Medlem
tcfmogs avatar
Varken Biden eller Harris gick på något Ivy League-universitet. Ingen av dem tillhör alltså USAs intellektuella elit.
Medlem
Citat:

Så jävla sjukt, hoppas CNN kommer ställas inför riksrätt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in