2020-11-07, 12:55
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Då spelar det ju ingen roll hur det går i GA och PA. Biden vinner med AZ och NV.

Fast i så fall räcker det väl med att en domstol ogiltigförklarar typ Michigan för att Trump ska sitta kvar.

Ju mer överlägsen seger för Biden, desto bättre. Och desto mindre risk för strul eller statskupp.
2020-11-07, 12:56
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Ovasett om det har blivit lite missräkning i valresultatet, så kommer ändå Biden vinna. Jag känner på mig det.

Det skulle krävas att högsta domstolen rycker in och deklarerar omval, om Trump ska ha chans att vinna igen.
2020-11-07, 12:58
Medlem
Nightcr4wlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Du verkar totalt efterbliven. Hade du läst bevis-tråden på FB så ser du länkar till en oerhörd mängd källor. Men det visste du inte va? Sopa.
Jag anmärker enbart på det faktum att en flashbacktråd inte är en rimlig källhänvisning. Att de bevis som presenteras i den tråden överlag är av anekdotisk karaktär och generellt av låg kvalitet är en annan sak.

Jag är fullt öppen för att valfusk kan förekomma, men jag tycker att det är problematiskt när man bildar stark opinion i en viss fråga utifrån tveksamma bevis. Jag ser det som väldigt positivt att frågan om valfusk utreds, men jag manar också till att behålla lugnet tills dess att saken har utretts på ett mer rigoröst vis.
Medlem
Helt sjukt hur allt har gått till.

Nu finner man ut att det funnit en '' glitch ''
i systemet. Som gör Trump röster till Biden. Sanningen kommer fram era trumphatare. Eran hat kommer komma tillbaka till er och bita er i röven.

Jag ser detta framför mig när allt lägger dig
https://youtu.be/wDYNVH0U3cs

Haha 😂 2020 Trump och sanningen 🇺🇸 ✝️
Medlem
Corona-Chans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightcr4wler
Hur kan du ens tala om källkritik när du hänvisar till en annan FB-tråd som en trovärdig primärkälla? Du skriver en oerhörd mängd inlägg, vilket är ganska energikrävande. Varför inte lägga lite energi för att faktiskt backa upp dessa inlägg? Det skulle sannolikt höja nivån på diskussionen.

För övrigt menar du att den som påstår att valfusk inte sker är de som har bevisbördan? Den annars mycket rimliga utgångspunkten brukar vara att den som påstår något har bevisbördan för detta. Därtill finns en grundläggande problematik i att be någon bevisa att något INTE har hänt.
Du frågar efter källor. Jag länkar alla kända källor som finns på forumet just nu.

Nu kommer du med argumentet att det är..
För jobbigt att läsa....

Tänkte väl det.
Ge dig inte in i debatten om du inte orkar lägga ner några timmar för detta är ett djupt ämne som kräver att man orkar gräva.

Den som kommer med ett simpelt argument att valfusk inte sker har lika mycket bevisbörda som den som påstår motsatsen.
Det finns ingen standard att det just du tror är sant och att det inte behöver bevisas, du måste bevisa det.
Just nu finns det en hel tråd med källor till att valfusk förekommer, det är det du har att jobba med och motbevisa om du ska påstå att valfusk inte förekommer.

Du säger det själv "den som påstår något har bevisbördan för detta" DU har bevisbörda för ditt påstående om att valfusk inte har skett.

Jag har fullt upp med att läsa allt material själv och tänker inte lägga ner mer tid på att skedmata folk som inte kan läsa själva. Tusentals källor finns länkade, börja gräv och kom sedan och säg att valfusk inte skett med vettiga källor som bevisar motsatsen.
Senast redigerad av Corona-Chan 2020-11-07 kl. 13:48.
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Är det tydliga bevis så har jag svårt se att de inte korrigera räkningen just där, men att hitta 100 döda och stryka de från röstlängden gör ju ingen skillnad för någon..
Domstolen kan logiskt inte ta höjd för att det är bara toppen på ett isberg av fusk, isf behövs det VÄLDIGT graverande uppgifter från väldigt många håll om det ska gå igenom.

Tror trump behöver ha ett sätt hitta hårda bevis för en stor volym, då blir det liv i luckan.
Buggen i mjukvaran som räknade poströsterna fel är ju en sån, lätt återköra med korrigerad version och se resultatet, är svart på vitt.

Ja det är just BEVIS som verkar saknas. Många i denna tråd verkar inte veta om det men just BEVIS är en rätt väsentlig del av en rättsprocess.

Men som sagt - det ska bli spännande att se vad de amerikanska juristerna kommer fram till.
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Jo men kolla hur många röster Biden tog in på Trump? O han utökar enormt vid varje uppdatering då de är poströster samt röster från philadelphia, det är så blått det bara kan bli, kommer skilja 40-50k röster tillslut till bidens fördel

Och sen är det skitsamma för Biden tar hem Nevada o Arizona, räcker för honom
Jo, det är bara Biden som kommer starkt i såväl Georgia som Pennsylvania.

Trump hade ett massivt övertag i bägge stater, vilket ärligt talat lurade åtminstone mig. Psykologiskt kan detta ha fått det att brinna. Man får passa sig. Det blev inte som man tänkt sig om man stödjer Trump, men det blev som Bidens fans menade att det skulle bli. Ouch.
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är osannolikt att en omräkning ska göra att resultatet korrigeras med flera tusen röster.

Allt talar för att Biden tar hem det, men tycker själv att Arizona och Nevada känns mindre säkra än Pennsylvania och Georgia.
Bidens försprång är onekligen ganska stabilt, och om jag tolkar siffrorna rätt är det nästan bara han som ökar. Trump får småsmulor.
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Då spelar det ju ingen roll hur det går i GA och PA. Biden vinner med AZ och NV.
Mm. Och om Trump skulle vinna i Nevada och Arizona är det ändå otroligt att det skulle vända i GA och PA. Enda chansen för Trump är att försöka ogiltigförklara resultatet.
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Så du menar att Trump aldrig sa att man kan dricka desinfektionsmedel för att skydda sig mot C19? Undra vem det är som vinklar och har sin egen agenda?

Trump säger något oerhört korkat varje gång han pratar. Testa ta en bit papper och skriv ner vad han säger nästa gång han pratar så kommer ni snabbt se vilket extremt ordbajs som kommer ut.

Jag gillar det han sa angående Freoner btw.
2020-11-07, 13:00
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Fast i så fall räcker det väl med att en domstol ogiltigförklarar typ Michigan för att Trump ska sitta kvar.

Ju mer överlägsen seger för Biden, desto bättre. Och desto mindre risk för strul eller statskupp.

Ja, men nu krävs det ju att resultaten skall ändras i en jäkla massa stater för att Trump ska vinna. Vi snackar inte om en stat som 2000 i Florida. Bara att inse att det är kört.

Livet går vidare.
2020-11-07, 13:02
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Ovasett om det har blivit lite missräkning i valresultatet, så kommer ändå Biden vinna. Jag känner på mig det.

Det skulle krävas att högsta domstolen rycker in och deklarerar omval, om Trump ska ha chans att vinna igen.

Omval är inte en möjlighet, det finns inte i konstitutionen. Ny president ska sväras in 20 Januari, om detta inte kan ske p.g.a. att ingen har 270 elektorer eller att kongressen inte har lyckats rösta fram en ny POTUS, så tar talmannen i huset över tills man kan enas om en ny POTUS.
2020-11-07, 13:02
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det här skapar ju ett valtrauma som kommer skada demokratin in i ryggmärgen.

Valrutinerna måste ses över o standardiseras.

Ja, i ett land där en kandidat har ~4.000.000 fler röster ändå råder "viss" skepsis över valutgången. Det är ett intellektuellt u-land. Skrota konstitutionen helt, bygg upp på nytt, gör om och gör rätt. Skitland.
2020-11-07, 13:03
Medlem
doggydees avatar
Sidney Powell avslöjar valfusk live på Fox News. Klippet togs ned av youtube men en kopia har nu laddats upp:

https://youtu.be/fVDB8_JWL0c

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in