2020-11-07, 11:44
Medlem
Sam.Boyds avatar
USA är mer splittrat än någonsin. När/om Biden vinner lär demokraterna få 4 år i en skitstorm.
2020-11-07, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Gåshud på Joe Bidens tal i natt.

Jag måste erkänna att jag nog var 55% emot Trump och 45% för Biden.

Men jag tycker Biden verkligen växer dag för dag.

Du kanske hade kallt i rummet inatt.

Så du är 100% kramgo med andra ord.

Tyvärr rent medicinskt har du fel alla äldre inklusive senildementa krymper med tiden.

Själv tycker jag bäst om Pence och Medvedev. Inga nickedockor där inte.
2020-11-07, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FORVACKSLINGSBAR
Vända kappa efter vinden?

"Cruz: Trump is an 'utterly amoral' bully, narcissist, pathological liar"

https://thehill.com/blogs/ballot-box/presidential-races/278514-cruz-trump-is-an-utterly-amoral-bully-narcissist-and

Fake news?

Ted Cruz är den mäktigaste av alla 53 republikanska senatorerna i senaten. Han är senator i Texas, den största republikanska delstaten.

Nu vill media göra att folk vänder Trump ryggen. Bara fake- news. De har hittat någon pensionerad republikansk senator i Pennsylvania som yttrar sig. Vi håller oss till fakta, grabbar och tjejer👍

https://www.dallasnews.com/news/elections/2020/11/05/ted-cruz-backs-trumps-false-claim-that-philadelphia-election-observers-are-being-denied-access-to-co unt/
2020-11-07, 11:46
Medlem
Citat:
Enligt rapporter från Vita Huset så går Trump omkring och skriker och skäller. Han vill att hans legal teams ska göra mer, och han är besviken på att inte republikanska höjdare stödjer honom.

Det är värsta Hitlerscenen i Downfall i realtid.

Haha, det är faktiskt den enda scen jag kan se framför mig när jag läser om allt detta. Det är sannolikt exakt så det ser ut.

Han klagar på att hans jurister inte lyckas göra mer (det är klart, svårt att göra något när man inte har bevis) och skriker åt sitt team/kräver att man ska hitta bättre alternativ. De jurister som ställer upp på detta kommer ha sina namn befläckade för all framtid, värt att ha i åtanke om man har för avsikt att faktiskt fortsätta karriären.
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
USA är mer splittrat än någonsin. När/om Biden vinner lär demokraterna få 4 år i en skitstorm.

Om demokraterna vinner valet är det slutet för USA som vi känner det.

Kryptokommunisterna kommer att försöka tillskansa sig mer och mer makt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Ted Cruz, vilken överraskning…

Såg du hans utfrågning av Amy Barrett? Han ställde två frågor till henne. 1. Talade hon något främmande språk? (skolfranska). 2- Spelade hon något instrument? (Piano med barnen)

Dessa var de enda frågorna han ställde till den person som skulle utnämnas till domare i högsta domstolen. Han hade 30 minuter till sitt förfogande.

Cruz är en pajas.

Ted Cruz är den mäktigaste republikanske senatorn av alla. Så prata inte strunt.
2020-11-07, 11:47
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Enligt rapporter från Vita Huset så går Trump omkring och skriker och skäller. Han vill att hans legal teams ska göra mer, och han är besviken på att inte republikanska höjdare stödjer honom.

O din källa är?

Har inte hört något om det på Fox...
2020-11-07, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Förstår jag dig rätt om jag säger att du hävdar att coronaviruset skapades av Kina och spreds till väst för att skapa så mycket oreda som möjligt till valet i USA i syfte att få bort Trump?

Här finns ett spektra av scenarier. Allt från att det faktiskt var så att viruset kom till för att destabilisera väst, till att coronaviruset spreds i kina som novellen gör gällande men att kineserna i efterhand utnyttjat det rådande situationen genom att till exempel använa sig av unga och friska superspridare i USA som förvärrat situationen avsevärt, förmodligen kinesiska studenter eller något.

Det går inte att hålla ett så betydelsefullt val under sådana omständigheter. Det är antidemokratiskt. Det kan ha riggat hela valet. Det här valet saknar legitimitet. Speciellt med tanke på vilket land det är(Kina) och den senaste tidens konflikt med Trump och hela USA. Tullar mot Kina och allt det där. Kinas teknikutveckling och konflikt med västerländska regeringar, huwavei.
Senast redigerad av jutePippi 2020-11-07 kl. 11:54.
2020-11-07, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Herregud människa. Kolla på datumet artikeln du länkar publicerades.

Varför tror du jag skrev vända kappan efter vinden?
Medlem
Citat:

Det är bara synd att dom inte sänder det här live...hade betalat för att få se det...
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:

Var tvungen att kolla om någon lagt upp en ny Der Untergang-scen som handlar om Donald just nu. Har inte kommit upp än men lär väl göra det vilken sekund som helst.

Apropå den rullen - undra om de festar inne i Vita huset just nu som i den där scenen där massa nazis dansar runt med nakna brudar på axlarna och halsar skumpa medan bomberna faller?
2020-11-07, 11:49
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
Fast har det du skriver någonting med saken att göra? Att räkningen har gått bra eller att det inte varit några upplopp på gatorna eller så betyder ju inte att det kan ha fuskats. Själva fusket kan ju utföras innan rösterna når rösträknaren? Det är ju inte så att det står på plakat "här fuskas det".

Nu påstår jag inte att det har skett fusk men att OSSE påstår att det gåt lugnt till betyder ju inget och inte heller att OSSE kunde konstatera att rösträknarna kan räkna betyder något.

Edit: Men det kanske är så att OSSE går igenom varje lagd röst för att se om det finns en fysiskt levande person bakom och att det inte är lagd någon röst dubbelt och att personen som lagt rösten är röstberättigad med mera.
Har du läst vad OSSE skriver?

Sedan en kommentar på din Edit.
Nej, OSSE gör inte den kontrollen.
Den kontrollen görs i samband med rösträkningen och det är olika system för detta i olika delstater. Läs gärna på och återkom om du tycker något verkar konstigt med hur dessa kontroller görs.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in